Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Idag har jag hittat var en del av alla pengar kommer ifrån: ($100 buy in NL prima)

Fisk callar ca $45 preflop och sedan all in efter flop med T6s och får flush och vinner drygt 300$ (typ fyra pers med till flop)

Sen callar han min all in några händer senare när jag har (KQ) QQJ efter flop (föregås av 8st 5$ raise/reraise, all in var yttlerligare 100$ ca) och påstår efteråt att han försökte bluffa (med en all in call).

Nån som vet var man hittar fler sånna?

Postad
Lirar man NL och är inne med hela sin bankroll när nån med mkt kosing går all-in med ett färgdrag på turn, då är det inte helt självklart att man skall rocka på med AK på näven och ett A på bordet. Iaf inte för mig.

Om man spelar med hela sin bankroll på bordet så är man inte så smart. Då får man spela på lite lägre nivåer.

Sen så vet du väl att du är STOR favorit att vinna om du har par i äss mot hans färgdrag på turnen va? Lägger du ner handen så förlorar du pengar.

Postad
Nej, det gör inte jag heller. Men jag ser inte direkt AA i hold'em eller set i omaha som monsterhänder

Inte AA ett monster?! Bättre hand får man leta efter.

Preflop ja absolut, efter floppen kan det vara mer öppet...