Gå till innehåll

FLT - 23o (BB), blir gutshot plus par

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Saknar tyvärr read på relevant fi.

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 2:spade: 3:diamond:

UTG calls, UTG+1 calls, 6 folds, SB calls, Hero checks.

Flop: 3:heart: K:diamond: 5:club: (4SB, 4 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks.

Turn: A:spade: (2BB, 4 players)

SB bets, Hero ???

Det här tycker jag är ett lurigt beslut, speciellt utan read. Esset är ju ett scarecard och det kan ju definitivt SB utnytja för att bluffa ibland. Å andra sidan är potten liten och ska jag spela vidare måste jag väl nästan höja här? Är ju också svårt att veta hur mycket av mina outs som är live, viste jag att jag hade 9 levande outs (stege, tvåpar, triss) vore det ju en sak, men det kan man ju inte veta.

/Bjorn

Postad

tycker inte det är värt att ta strid i en så liten pott när du inte har read på fi, är ju inte omöjligt att han har par med A/5/3/lågt pp vilka alla slår dig.

utan en read på fi så är det ju svårt att sätta honom på en bluff (ren lr semi) alternativt veta om han kan folda ett lägre par om du raisar vilket nästan krävs för att höjningen ska vara rätt.

jag talar mao för en fold

Postad

Det är ju knappt att du har odds även om du har 9 levande outs, så det här tycker jag nog är en rätt klar fold, särskilt som någon bakom faktiskt kan vakna upp med en riktig hand och höja. Lägg till lite rake och så också, så försvinner nog edgen i nästan alla scenarier.