PianoPer Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Förmodligen jättefel och korkat av mig att skapa ny tråd. *Rädd för moderatorer* Men jag är tvungen. Jan Rippe har ju som alla vet haft ett otacksamt och gravt felplacerat jobb i Os-studion. Dock så skärpte sig han sig plus att jag antagligen vande mig så mot slutet så kändes det ändå rätt okej. Men, så igår (torsdags) kväll så fick han som kommentera damernas skeleton (kälkåkning på mage) vad som verkade vara helt oförberett. Dessutom kom detta DIREKT efter damernas spännande och vackra konståkningsfinal. Rippe satsade allt han hade och det var fruktansvärt pinsamt.. På alla sätt. Jag stängde av tv:n och somnade med magont. Idag är Rippe borta. Fick han sparken? Insåg han att han gjorde bort sig? Hur mår han? Citera
jason Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Njaa, så farligt är det nog inte. Minns jag inte helt fel så fick han i uppdrag sissta dagen han jobbade att kommentera damernas skeleton, eftersom SVT inte hade någon annan. Detta var alltså en "ploj grej" och kom till efter att Jidhe läst upp ett mail som Rippe skickade honom under Athen OS där han erbjöd sig hjälpa till med OS rapportering. Så Rippe fick skeltons startlista i direktsänding och fick lite tid på sig att "läsa på" innan det var dags. Sen sa dom något om att han skulle uppträda i Sverige i dag, och att det var hans sissta dag. Minns inte till 100% Så allt var alltså planerat.. rörigt förklarat men det besvarar nog din fråga ändå hoppas jag... Citera
Cyntax Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Hans mamma dog tydligen i onsdags, därför åkte han till Piteå. (läste jag på Flashback) Citera
olalun Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Galenskaparna uppträder i Piteå på Lördag...De där om avliden mamma känns lite kryddat, men vad vet ! Citera
Skadast Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Galenskaparna uppträder i Piteå på Lördag...De där om avliden mamma känns lite kryddat, men vad vet ! Ja... svårt att veta vad man ska tro. Men mig bryr det inte. Jag har inte stört mig en sekund på Rippe. Det är sporten jag vill se, mellansnacket ser jag bara när det inte finns något annat på TV. Det lilla jag såg av honom var varken bättre eller sämre än väntat. Bommade dock hans kommentatoruppdrag. Galenskaparnas VM_i_...-sketcher är ju helt underbara men jag antar att han försökte vara seriös nu när han kommenterade. Citera
PianoPer Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Kommentatorgrejen var upplagd som ett skämt i samma stil som gymnastiksketcherna i galenskaparnas "en himla många program". Problemet var bara att Rippe verkade helt oförberedd och skrek bara mest. O sen var han borta. Men, nu verkar det finnas förklaringar. Olika dock. Låt oss hoppas att han mår bra iallafall. Citera
Zamora25 Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 stod i AB för en vecka sen att Rippes morsa dog när han var i Turin men han valde att stanna kvar......... Citera
Recommended Posts