Gå till innehåll

PRG: Allt om Poki's Poker Academy!


Hjort

Recommended Posts

jag vill inte möta några j-vla botar när jag spelar på nätet :evil:
Spela in 1on1 då! :?

 

Vadå spela inte 1 on 1?! Är du helt skadad?! Det kanske är många som vill spela HU mot verkliga motståndare men inte mot Poki. Fan vilken pajas du är. Hoppas de kommer på dig och bannar dig från samtliga nätverk samt konfiskerar alla dina cash. Det är såna som du som kommer att döda onlinepokern framöver. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har just köpt och laddat ner Poker Academy Pro. Jag är relativt ny till poker, som många andra. Några månader har jag spelat, nästan enbart hold'em. FL och SnG är det jag har spelat mest, varav SnG är det som har gått bäst. I nuläget är förhoppningen att programmet skall hjälpa mig med mitt FL-spel så att jag lär mig spela stabilt och vinnande.

 

Installerar det jetzt och återkommer med rapport när jag använt det ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mitt FL-spel har blivit klart bättre den senaste tiden, kanske inte så mycket tack vare Poki utan snarare tack vare "Small stakes hold'em" och mycket spelande. ;) Har inte spelat så himla mycket med Poki, men tycker det är ett bra verktyg att öva med. Bland annat har jag utforskat funktionen att spela med specifika händer eller en grupp händer enbart; vilket var intressant. Vidare kan man välja ut nyckelhänder man spelat tidigare och spela dem om och om igen för att utveckla sin strategi.

 

Använder inte advisorn särskilt mycket, men ibland är det intressant att se vad den har att komma med.... :D Givetvis höjde jag flopen och betade turn eftersom "Anders" bara synade min flophöjning, varpå "Anders" lade sig.

 

Hur f** lägger jag in bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag köpte poker academy pro för några dagar sedan och tycker att det är lite för lätta botar i det. Jag har bara spelat 1 on 1 NL turneringar mot den. Men efter att ha spelat 30 turneringar har jag vunnit 25. Och jag har spelat mot alla botar (tror jag i alla fall). Jag hadde ju hoppats på att få lära mig något av programet :cry: . Jag kanske ska tillägga att jag är nybörjare på poker. Började spela i oktober 2004. Och jag spelar ungefär i snitt 10 timmar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Är det någon som vet var man kan hitta inställningar för att ställa in botarna mot att likna exempelvis 6 max borden (5-10, 10-20) på party.

 

eller så kanske vi kan försöka skapa det själva.

Det är något man får göra på egen hand, även om jag tror att det finns lite rekommendationer i pokis forum. Själv har jag inte hunnit så långt med det där eftersom jag funnit att en rimligt effektiv träning mot 5-10 och 10-20 spelarna faktiskt är att spela mot dem. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så om man nu ska använda poki så ska man bara använda den i pokersituationer som man inte kan spela i verkligheten? :?

Tja, jag använder ju i praktiken inte poki. Att sparra för att få erfarenhet tar helt enkelt för lång tid och kostar mig för mycket i missade händer. Men man kan ju använda det för att spela i situationer man antingen har negativ EV i eller inte pallar med bankrullemässigt och därför känner sig osäker i.

 

Exempel på användningsområden jag kommer på är att spela heads-up (vilket kan bli lite väl dyrt på lägre nivåer pga rake) och att spela specifika situationer såsom mörkförsvar med gränsfallshänder. Ska man använda poki som sparringpartner känns det ju vettigt att skära bort så många lätta beslut som möjligt eftersom det inte är de man behöver öva på och det är olönsamt att göra de lätta besluten utan betalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som har koll på vilka inställningar som borde passa för att "simulera" låglimitspelen på t ex PartyPoker?

Jag blir utdragen gång efter annan så jag skulle behöva hålla lite strategiövningar hemma på kammaren...

 

Edit; som nybörjare gillar jag funktionen att kunna dela ut samma starthand till sig själv (o till motståndare) varje gång för att kunna öva på att spela händerna i olika situationer. Kanske hjälper det inte, men något lär jag mig förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...