Gå till innehåll

NLT - överspelade 78s


Recommended Posts

Hej hej! Min första handanalys på detta forum :D

 

Suttit i ca 5 min så jag har noll read på mina motståndare!

 

Satt på NL50$ sh

 

 

- Andiiiiiii sitting in seat 1 with $57.05

 

- ROGUE255 sitting in seat 2 with $12.71

 

- _naa10_ sitting in seat 3 with $87.70

 

- scotty83 sitting in seat 4 with $14.50

 

- Benganiolo sitting in seat 5 with $43.75 [Dealer]

 

- Averyman sitting in seat 6 with $51.76

 

 

 

Averyman posted the small blind - $0.25

 

Andiiiiiii posted the big blind - $0.50

 

scotty83 posted to play - $0.50

 

 

 

** Dealing card to Benganiolo: 7 of Spades, 8 of Spades

 

ROGUE255 called - $0.50

 

_naa10_ folded

 

scotty83 checked

 

Benganiolo called - $0.50

 

Averyman called - $0.50

 

Andiiiiiii bet - $5.00

 

ROGUE255 folded

 

scotty83 folded

 

Benganiolo called - $5.00 [ dålig call borde slängas direkt vid fetehöjningen, men så blev ikke fallet. Och alla vet väl att 78s är sött som socker]

 

Averyman folded

 

 

 

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 2 of Diamonds, 9 of Spades

 

Andiiiiiii bet - $10.00

 

Benganiolo called - $10.00 [han better pott och jag hittar en lika dålig syn som preflopp. Brukar inte spela så här men har kännt mig lite frustrerad (tiltad) idag]

 

 

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

 

Andiiiiiii bet - $10.50

 

Benganiolo ??

 

Så vad ska jag göra på rivern? Har par i åttor och ett halvdant flushdrag att gå på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt flushdrag är bra eftersom att det är en runner runner flush så du behöver inte vara så orolig att han också ska sitta med två spader. Det verkar som om han sitter med AA-QQ. Du borde släppt handen på floppen men nu skulle jag ställt in. Finns en möjligheten att han sitter med TT, JJ överspelad AK men inte så troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har räknat rätt så har du ca 28 kvar och kommer förmodligen att få in allt på rivern ifall du träffar triss färgen eller ett tvåpar.

 

Du har 14 outs av 46 kort vilket ger dig:

 

46/14=3,3

 

Och att träffa:

 

28/10=2,8

 

Detta ger dig inte odds till att syna. Men om du tycker att det också finns en chans till att Andiiiiiii foldar vilket jag inte tror så är ju all-in ett alternativ men att syna tjänar du inte på i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benganiolo went all-in - $28.75

 

Andiiiiiii called - $28.75

 

Andiiiiiii shows: King of Clubs, Ace of Spades

 

 

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

 

Benganiolo wins $86.00 from the main pot

 

Mm denna gången gick det vägen! Hur spelade Andiiii då? Gjorde han misstaget att fastna med AK som vi alla har gjort eller hans bettande på turn var helt OK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde som du mycket riktigt konstaterade ha slängt preflop. Hade han gjort en mer moderat höjning hade syn preflop varit bra, och då hade du också kunnat syna en knapp potbett på floppen.

 

Hur kan man bara syna flop med ett sådant lågt par på det brädet om man sätter motståndaren på två höga kort. Man måste slå om riktigt rejält tycker jag om man ska spela handen och försöka vinna potten på floppen för typ hälften av korten som kan komma är farliga. Det är för farligt att bara syna där tycker jag. Waste of money.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man bara syna flop med ett sådant lågt par på det brädet om man sätter motståndaren på två höga kort. Man måste slå om riktigt rejält tycker jag om man ska spela handen och försöka vinna potten på floppen för typ hälften av korten som kan komma är farliga. Det är för farligt att bara syna där tycker jag. Waste of money.

 

Hur gör du för att sätta motståndaren på oparade överkort jfrt med överpar? Det är ju totalt omöjligt.

 

Med en syn får du ofta överkorten att ge upp på turn, eller så kan du förbättra och därmed slå överparet. Detta med minimal investering. Höjer du har du slängt bort massor av pengar mot ett överpar, och oftast bara fått samma resultat som en syn om du är uppe mot överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Benganiolo wins $86.00 from the main pot"

 

Är så less på alla handannalyser som bara bygger på att visa upp en sådan syn som egentligen är felspelad men som ändå lyckas någon gång då och då..

 

trots att du kanske är nöjd och vann potten så tror jag inte att det där spelet lönar sig i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...