Gå till innehåll

NLT - Överpar blir reraisad all in på flop


Recommended Posts

Fi är en lös fisk som gillar o se många floppar!

 

Game # 256733237 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Viladecans"

Game ended 2006-02-22 15:41:51 GMT+01:00

 

Players:

82lintan (EUR 26,05 in seat 1)

--BAJA-- (EUR 38,80 in seat 2)

HERO (EUR 84,77 in seat 3)

Heyway4 (EUR 120,85 in seat 4)

Merde33 (EUR 53,70 in seat 5)

Negreanda (EUR 51,85 in seat 6)

 

Dealer: --BAJA--

Small Blind: HERO (0,50)

Big Blind: Heyway4 (1,00)

 

HERO was dealt: 9d - 9c

 

Merde33 Fold

Negreanda Fold

82lintan Fold

--BAJA-- Call (1,00)

HERO Raise (4,00)

Heyway4 Fold

--BAJA-- Call (3,50)

 

Flop 6d - 6h - 7h

 

HERO Bet (8,00)

--BAJA-- All-In (34,30)

 

hmmm ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka svara för första gången så någon håller med mig.

 

Fold.

 

Han är favorit om han har överpar såklart. Kan väl tänkas sitta på färgdraget med 2 överkort. Då är han favorit. Gillar han att spela Ax, kan han sitta med A6,A7 kanske med runner runner på det. Jag skulle foldat. Har dock kommit på mig att vara för tight i vissa lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro att han skulle beta så med ett flush eller stegdrag så han sitter troligtvis med ett två par, triss eller en kåk så jag hade foldat eftersom du med stor sannolikhet ligger efter.

Det är väl just så han skulle beta med ett flush eller stegdrag? Han ställer in med cirkus ett pottomslag. Givetvis kan han ha de övriga alternativen med, men att utesluta steg- och färgdrag ser jag inte några större argument till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han få en bättre flopp att bluffa på?

Du raisar ju PF så han kan ju ganska lugnt sluta sig till att floppen har gett dig MAX ett överpar, och många gånger bara överkort. Hans stackstorlek är också lagom stor, han betar ju inte mer än 2x pott när han går all-in.

 

Han behöver ju inte ha så många outs eftersom en ren bluff nästan fungerar ofta nog för att vara lönsam, sen om man tar hänsyn till att han också kan ha steg- och färgdrag så inser man ju att han OFTA kan göra det spelet utan trissen eller ens två-par.

 

Så jag tycker inte en syn är alldeles orimlig. Jag skulle säga att han oftare gör det spelet med steg- eller färgdrag eller rentav ingenting än han gör det med tvåpar eller bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, jobbigt. Han har precis så mycket i stacken att det blir jobbigt att syna. Hade han haft 25, eller till och med 30, hade jag blixtsynat, nu blir det lite lite svårare. Han har knappast högre överpar med tanke på preflopspelet, och med en sexa hade han förmodligen inte gjort sådär. Äh, jag hade nog synat till slut och hoppats på något slags drag eller en sjua.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, jobbigt. Han har precis så mycket i stacken att det blir jobbigt att syna. Hade han haft 25, eller till och med 30, hade jag blixtsynat, nu blir det lite lite svårare. Han har knappast högre överpar med tanke på preflopspelet, och med en sexa hade han förmodligen inte gjort sådär. Äh, jag hade nog synat till slut och hoppats på något slags drag eller en sjua.

 

 

 

Du hade blixtsynat 30, men inte synat 34? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, jobbigt. Han har precis så mycket i stacken att det blir jobbigt att syna. Hade han haft 25, eller till och med 30, hade jag blixtsynat, nu blir det lite lite svårare. Han har knappast högre överpar med tanke på preflopspelet, och med en sexa hade han förmodligen inte gjort sådär. Äh, jag hade nog synat till slut och hoppats på något slags drag eller en sjua.

Du hade blixtsynat 30, men inte 24 :shock:?

Hehe, fick för mig att han betade 38 på river, men såg nu att det var 34 (som jag antar att du menar). Blir ju ännu mer syn då. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va mkt olika åsikter om du man ska aggera i denna situation men postar resultatet nu!

 

--BAJA-- All-In (34,30)

magikarp86 Call (26,30)

 

Turn 6d - 6h - 7h - Ah

River 6d - 6h - 7h - Ah - 4c

 

magikarp86 shows: 9d - 9c (two pairs, nines and sixes)

--BAJA-- shows: 6s - 8s (three of a kind, sixes)

 

--BAJA-- wins: EUR 75,60 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va mkt olika åsikter om du man ska aggera i denna situation men postar resultatet nu!

 

--BAJA-- All-In (34,30)

magikarp86 Call (26,30)

 

Turn 6d - 6h - 7h - Ah

River 6d - 6h - 7h - Ah - 4c

 

magikarp86 shows: 9d - 9c (two pairs, nines and sixes)

--BAJA-- shows: 6s - 8s (three of a kind, sixes)

 

--BAJA-- wins: EUR 75,60 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 3,00

 

Ett misstag som jag ofta gör. Jag överskattar motståndarna. På något sätt har jag fått för mig att folk kan spela poker men här är ytterligare ett exempel på att världen är full av idiotiska fiskar som då och då kan ge en smärre hjärtinfarkter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va mkt olika åsikter om du man ska aggera i denna situation men postar resultatet nu!

 

--BAJA-- All-In (34,30)

magikarp86 Call (26,30)

 

Turn 6d - 6h - 7h - Ah

River 6d - 6h - 7h - Ah - 4c

 

magikarp86 shows: 9d - 9c (two pairs, nines and sixes)

--BAJA-- shows: 6s - 8s (three of a kind, sixes)

 

--BAJA-- wins: EUR 75,60 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 3,00

 

Ett misstag som jag ofta gör. Jag överskattar motståndarna. På något sätt har jag fått för mig att folk kan spela poker men här är ytterligare ett exempel på att världen är full av idiotiska fiskar som då och då kan ge en smärre hjärtinfarkter...

 

håller helt och hållet med föregående

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va mkt olika åsikter om du man ska aggera i denna situation men postar resultatet nu!

 

--BAJA-- All-In (34,30)

magikarp86 Call (26,30)

 

Turn 6d - 6h - 7h - Ah

River 6d - 6h - 7h - Ah - 4c

 

magikarp86 shows: 9d - 9c (two pairs, nines and sixes)

--BAJA-- shows: 6s - 8s (three of a kind, sixes)

 

--BAJA-- wins: EUR 75,60 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 3,00

 

Ett misstag som jag ofta gör. Jag överskattar motståndarna. På något sätt har jag fått för mig att folk kan spela poker men här är ytterligare ett exempel på att världen är full av idiotiska fiskar som då och då kan ge en smärre hjärtinfarkter...

 

Va? Vem menar du spelar dåligt? Förutom motståndarens open-limp på knappen som inte heller nödvändigtvis behöver vara dålig så är spelet automatiskt för bägge spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Vem menar du spelar dåligt? Förutom motståndarens open-limp på knappen som inte heller nödvändigtvis behöver vara dålig så är spelet automatiskt för bägge spelarna.

 

Hans limp från knappen är precis det som är dåligt. Hade han raisat för att stjäla blindsen och sedan fått den turflopp han fick hade jag inte sagt ett pip. Att limpa med 6-8s mot minst en och troligen två random hands är enligt mig ett skitkass spel.

 

Undantag:

Om knappen har stensäkra reads på att både sb och bb är extremt weak-tighta så kan det kanske försvaras men även det är ytterst tveksamt.

 

Vad kan hända? Han kan få en monsterflopp (som nu), men i annat fall finns det hur många överkort som helst. Floppar han inte färg- eller stegdrag är hans kicker alldeles för svag även om han träffar top-par med åttan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...