pcw Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Hej alla glada! Jag satte in 50$ på Noble Poker för att grinda ihop en PokerOffice 2 licens. Vilket jag gjorde och plussade 18$ Nu har jag inte tänkt att lira mer Noble Poker så jag tänkte casha ut mina 68$ men då dök det upp ett problem. Man kan inte casha ut till VISA (varför kan man casha in med VISA men inte casha ut? grrr..). Då fick jag se att man kunde casha ut med NETeller som jag har hört är rätt populärt på forumet. Jag valde att skapa ett NETeller konto och av en olyckshändelse råkade jag uppgradera kontot från standard till enhanced. Kostar det extra att ha ett enhanced konto? Anyhow. Är det lönt att casha ut mina 68$ från Noble till NETeller och sedan från NETeller till mitt VISA/Bankkonto? Eller kommer jag åka på feta växlingsavgifter? Om inte. Hur går jag till väga för att föra över pengarna från Noble till NETeller till VISA/Bankkonto (SEB). Gärna steg för steg Tack på förhand! Peter Citera
baller Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Citat Kostar det extra att ha ett enhanced konto? Kostar inget, nästa förutsättning om du skall ta pengarna till bank... Från neteller -> bank, kostar 1$ om ditt bankkonto är verifierat. Få ditt bankonto veriferiat, när väl det är gjort väljer du cashout och bank... simpel as that... exakt var man hittar verifieringen kommer jag inte ihåg eftersom det går att se igen när man väl gjort det... Citera
pcw Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 baller säger: Citat Kostar det extra att ha ett enhanced konto? Kostar inget, nästa förutsättning om du skall ta pengarna till bank... Från neteller -> bank, kostar 1$ om ditt bankkonto är verifierat. Få ditt bankonto veriferiat, när väl det är gjort väljer du cashout och bank... simpel as that... exakt var man hittar verifieringen kommer jag inte ihåg eftersom det går att se igen när man väl gjort det... Tackar för ditt snabba svar! När man skall registrera nytt bankkonto, så står det "Currency of your bank account" Vad skall man välja. Euro, Krona eller Dollar? Och har det någon betydelse vad man väljer? Citera
Ralph247 Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Men...du ska självklart välja den valuta som du har på ditt bankkonto. Citera
eyedol Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Ralph247 säger: Men...du ska självklart välja den valuta som du har på ditt bankkonto. Nja, flera har lyckats slippa växlingsavgifter genom att ange sitt konto i $ trots att det är i SEK. Men enklast är givetvis att ange SEK som valuta. Citera
cheunce Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 eyedol säger: Ralph247 säger: Men...du ska självklart välja den valuta som du har på ditt bankkonto. Nja, flera har lyckats slippa växlingsavgifter genom att ange sitt konto i $ trots att det är i SEK. Men enklast är givetvis att ange SEK som valuta. Jo men då uppstår problemet med kontrolsumman som Neteller sätter in för att man ska visa att bankkontot är hans. Då måste han räkna om summan i kronor som han får in till dollar och använda rätt växlingskurs annars kommer inte bankkontot bli godkännt Citera
gdaily Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Varför ska du casha hem den stora summan av 68$, Ska du aldrig mer spela poker på nätet? Är det då inte enklare att behålla slantarna på Neteller i stället för att använda Visakortett vid nästa insättning på någon pokersajt. Det är det som Neteller är allra böst för, att flytta pengar från olika sajter. Använder du Visa för insättningar så åker du ju alltid på Visas dåliga dollarkurser. Citera
pcw Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 gdaily säger: Varför ska du casha hem den stora summan av 68$, Ska du aldrig mer spela poker på nätet? Är det då inte enklare att behålla slantarna på Neteller i stället för att använda Visakortett vid nästa insättning på någon pokersajt. Det är det som Neteller är allra böst för, att flytta pengar från olika sajter. Använder du Visa för insättningar så åker du ju alltid på Visas dåliga dollarkurser. Bra tanke där. Jag behåller väl antagligen stålarna där och väntar med att ta ut tills jag flyttat över mer pengar till NETeller. Citera
eyedol Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 cheunce säger: Jo men då uppstår problemet med kontrolsumman som Neteller sätter in för att man ska visa att bankkontot är hans. Då måste han räkna om summan i kronor som han får in till dollar och använda rätt växlingskurs annars kommer inte bankkontot bli godkännt Jo exakt, det var därför jag skrev att det var enklast att ange SEK som valuta. Citera
Recommended Posts