crillux Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Jag noterar att många av de duktiga spelarna här som ger tips i HH-trådarna inte är mycket för att openlimpa. Öppnar man så höjer man, typ. Finns det lägen när det är mer rätt att öppna potten med en limp istället för med en höjning? Citera
Gyre Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Ja, men det är få. Sklansky tar upp några i Holdem Poker for advanced player. Möjligt att jag kommer ihåg fel men jag har för mig att det var med händer som typ J9s på knappen mot två väldigt lösa blinds som synar ner för mycket. Sen så tycker jag det är rätt ok att openlimpa typ 55 fullring om du är tämligen säker på att få mig dig minst 3 spelare och att det blir höjt väldigt sällan. Du gör inget stort fel om du aldrig openlimpar. Citera
Bjorn_ Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Ju tätare, aggresivare och vekare bord desto mer anledning att öppningshöja. Ju lösare och passivare bord desto mer kan man överväga öppningssyn. Sedan blir det relativt sätt mer och mer attraktivt att öppna med en höjning ju senare position man öppnar från. Tror sällan/alldrig man hittar ett bord där det är rätt att öppningssyna från de tre sista plattserna. /Bjorn Citera
El Helado Patata Postad 17 Juni , 2008 Rapport Postad 17 Juni , 2008 Beror rätt mycket på vad du har för bord IMO. Med ett ganska standardbord så bör du i princip aldrig openlimpa men det är väldigt ofta, i sen pos med tveksamma händer emot blinds som aldrig folda, helt korrekt att openlimpa med en del händer men jag tycker även vissa UTG-early openlimps är helt okej på vissa bord där du t ex har en 75/0 bakom dig plus kanske några lösa killar också. Men det är mer undantag som sagt o jag håller nog med om att du inte går miste om särskilt mycket om du aldrig openlimpar. Citera
pokerfacket Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 Man ska aldrig säga aldrig. Naturligtvis ska du openlimpa en del spekulativa händer från tidig position som du annars skulle lagt om du är övertygad om att det kommer att bli en stor ohöjd pott. I SH så gäller detta nästan bara från UTG och vid speciella omständigheter vilket gör att det är sällan som situationen uppstår. I passiva FR-spel så borde de intreäffa oftare. Citera
Recommended Posts