back Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Hejsan! Har fått lite probem efter att jag skulle sätta över pengar till Neteller via Internet Banking. Från Neteller fick jag följande uppgiter: Receiving Account: Neteller UK Ltd. Bankgiro number: 5701-1835 Kontonummer: 5277 10 11 859 IBAN: SE79 5000 0000 0527 7101 1859 Swift Code: ESSESESS Currency: SEK Reference Number: ********** Address: SE Banken ST S4 106 40 Stockholm På Handelsbankens hemsida finns följande fält att fylla i när man väljer Betala: Avityp Här väljer jag Bankgiro Kontonummer Ska det vara bankgiro number här eller kontonummer? Belopp Ja det vet jag OCR-nummer SKa Reference Number stå här? Meddelande Här då? Vart ska jag sedan skriva i IBAN, SWIFT, bankgironumber/kontonummer? Citera
TANDEMCYKELN Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Vän, Du gör en vanlig betalning till bankgiro. NETellers bankgiro skriver du in som vanligt. Som meddelande skriver du in ditt kontonummer hos NETeller (Example: 450000000001). Ingenting mer behövs. Citera
back Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Vän, Du gör en vanlig betalning till bankgiro. NETellers bankgiro skriver du in som vanligt. Som meddelande skriver du in ditt kontonummer hos NETeller (Example: 450000000001). Ingenting mer behövs. Hehe har nog aldrig gjort det förut så jag vet inte vad vanlig är Vad skriver jag på OCR-nummer isf? Kan inte någon snäll själ para ihop de alternativen jag gav så det inte blir några missförstånd? Citera
cjhrules Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 En idiot som du ska inte spela poker. Eller är du 10 år? Citera
snudde Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 En idiot som du ska inte spela poker. Eller är du 10 år? meningsfullt.... och moget! eftersom du valt bankgiro så torde det ju vara bankgironummret du ska fylla i OCR borde vara samma som referensnummer (identifierar betalaren) vill dock poängtera att jag inte har handelsbanken Citera
back Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 En idiot som du ska inte spela poker. Eller är du 10 år? Jaha, så man är en idiot för att man är osäker på vad man ska fylla i vart? Om du nu är så smart kunde du väl ha varit så vänlig att upplysa mig hur det skulle fyllas i istället för att gå till personangrepp. Det känns ganska dumt att chansa och riskera att slänga bort en massa pengar, så jag frågade först istället. Citera
rob72 Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 En idiot som du ska inte spela poker. Eller är du 10 år?Kommentaren tycker jag visar att du själv ligger där någonstans... Vad skriver jag på OCR-nummer isf?Jag fyllde aldrig i OCR-nummer, utan bara mitt NETeller-nummer som meddelande. Citera
Recommended Posts