Gå till innehåll

NLT - SH, check eller raise?


C

Recommended Posts

Har en hand som har stört mig lite under en tid,

 

Det jag spelar är SH 0,5-1 NL.

 

Låt säga att du har :club: K :club: 10 i fickan.

 

Ingen höjning pre-flop och ni är 4 som ser ser floppen som är som följande:

 

:heart: 3 :spade: 8 :diamond: 10

 

Du sitter på knappen och dina 3 motspelare checkar, du bettar potten och får med dig 1-2 st.

 

Turnen kommer :club: 7

 

Dina 1-2 motspelare checkar till dig, va gör du? Bettar ett försiktigt bet a 3-4 dollar eller lägger ett nytt pot-bet?

 

Känner mig osäker i dessa lägen och skulle vilja ha lite generella synpunkter på dessa situationer.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Nusseman.

 

Det som är värt att observera är att det inte gör så mycket om du får omslag eftersom du troligen drar dött i det fallet. Okej att du torskar en potbet men du kan lägga dig rätt tryggt.

 

Hade du däremot haft ett färgdrag utöver ditt toppar så bör du vara mer benägen att checka, säg en :club: 8 på floppen istället för :spade: 8. Sitter du med flushdraget och får omslag så hamnar du i en mycket svårare situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni om det är 7 :diamond: som kommer på turn då, eller nån annan som gör att brädan blir tvåsuited? Stör det er överhuvud taget efter ett synat potbet på floppen?

 

Jag blir ofta för rädd i sånna här situationer och checkar ner för att inte förlora så mycket. Jag tror för mkt om mina motståndare alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När brädan är two-suited behöver man inte vara lika bekymrad för den andra färgen som den första.

 

Chansen att motståndaren skulle ha följt med med på tre i samma färg är liten (tom. om det rör sig om en nybörjare). Detta gäller såklart så länge han inte haft något par eller liknande, men det får man försöka luska ut utifrån den read man har (inte för att detta är lätt men, men).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...