Gå till innehåll

WPT LA Classic - Forza Ummer!


NeoSlayer

Recommended Posts

Kollade in http://www.pokerwire.com och såg att vår käre Per Ummer är chipleader med 8 spelare kvar.. :lol::lol: i wpt LA classic.

 

Ni som har varit med på tallinnkryssningarna vet förmodligen vem han är.

Ska bli riktigt kul att se på tv sen.

Nog första och enda "skarabo" som kommer nå ett finalbord i WPT..

 

Heja heja...

 

* Flytt till Resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det så kul?? är han en riktig profil eller?

 

 

Jag försöker inte vara dryg, vill veta. Kul när profiler gör bra ifrån sig :)

 

Klippt från Lennards årskrönika om poker i AB:

 

Årets klonk

Per Ummer bestämde sig för att sälja sitt Multipoker till Partygaming för 110 miljoner. Han flyttade till Cypern och nu spelar han de dyraste turneringarna i världen – på skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det så kul?? är han en riktig profil eller?

 

 

Jag försöker inte vara dryg, vill veta. Kul när profiler gör bra ifrån sig :)

 

Klippt från Lennards årskrönika om poker i AB:

 

Årets klonk

Per Ummer bestämde sig för att sälja sitt Multipoker till Partygaming för 110 miljoner. Han flyttade till Cypern och nu spelar han de dyraste turneringarna i världen – på skoj.

 

Suck, och jag som varit tiltfri och i fin harmoni. 110 miljoner, tackar nu e man i tågtilt i tilttunneln. Grattis till Per Ummer för en fin affär, synd man själv har lika stor driftighet som en snigel som badat i salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det så kul?? är han en riktig profil eller?

 

Både ja och nej.. Jag kan säga så här.. jag lärde känna honom lite smått innan han startade multipoker och mer ödmjuk "miljonär" får du leta efter..

 

Ett exempel: Under sista tallinnkryssningen blev det som bekant inget spel förutom CG i hytterna.. sista natten innan vi kom hem satt nämde Ummer och spelade 300/600 nl med två killar och en försynt kille från umeå (tror jag) i 20-års åldern kikade in och blev lite nyfiken.. det låg ju ganska mkt pengar på spel och kl var typ 0500 och killen hade väl inget att göra. Istället för att jaga iväg killen bjöd pelle in honom och bjöd på whisky samtidigt som han visade sina kort och "rådfrågade" honom om vad han skulle göra.. jag tror den killen hade en rätt kul story till sina polare när han kom hem..

 

Han är absolut inget proffs på poker även om han givetvis måste utvecklas mer och mer av alla dessa livetävlingar han spelar, men skulle du fråga honom så tror jag inte han skulle tycka han är bättre än genomsnittet.. så JA.. lite kul är det att han sitter på finalbordet i en sån stor tävling..

Jag tycker bara att han är en genomtrevlig/rolig person och gläds med hans framgång..

Som jag sa tidigare.. det bor typ 15000 pers i min håla och troligtvis kommer det inte sitta ngn mer "skarabo" på ett liknande finalbord..

 

Ville bara dela med mig till de som har träffat honom på kryssningarna ifall ngn mer ville följa finalbordet..

 

Forza Ummer!!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...