Gå till innehåll

NLT - Träffar lägsta kåken på river

Recommended Posts

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Problemet är ju att du Rickie stirrar dig blind på att du har KÅK!

Du verkar inte förstå händers högst relativa värde i poker.

Hur fan kom du fram till den slutsatsen?

Resultatet i handen är inte speciellt relevant, och jag har redan sagt att jag inte utesluter triss och färg (vilket är slaget av kåk sist jag kolla).

Handen behöver bara stå 1/3 ggr.

Försöker du förnedra mig bara för jag ifrågasatte dina moves i andra trådar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG2: Jo, att bluffen är en del av varje skicklig spelares repertoar är ju ett lysande argument till varför man ska syna i diverse omöjliga situationer med sämre händer. Vem vet... han kan ju faktiskt bluffa!

Är inte det grundkurs i pokerlitteraturen. En bet eller höjning betyder vanligtvis en legitim hand och nybörjarens misstag är att alltför ofta tro att motståndaren bluffar?

Länk till kommentar

GG2: Jo, att bluffen är en del av varje skicklig spelares repertoar är ju ett lysande argument till varför man ska syna i diverse omöjliga situationer med sämre händer. Vem vet... han kan ju faktiskt bluffa!

Är inte det grundkurs i pokerlitteraturen. En bet eller höjning betyder vanligtvis en legitim hand och nybörjarens misstag är att alltför ofta tro att motståndaren bluffar?

Du påstår ju att killen som går all-in är en skitgrym tänkande människa och därför inte skulle göra det movet med en sämre hand.. Men om han nu är just den skitgrymma, tänkande människan, varför kan han då inte bluffa? finns sämre lägen att syna än när man har kåk.

Länk till kommentar

Nej, jag försöker inte förnedra dig, jag uttrycker väl i mina inlägg seriösa argument för varför man ska göra si och så!?

Det är dock ganska intressant att notera att du utan större tvekan är beredd att syna en re-raise all-in i en situation som känns allt annat än gynnsam, men fullständigt föraktar en turn-betbluff.

Känns på något sätt symptomatisk för många spelare. De älskar att syna i ogynsamma situationer, men är livrädda för att göra en offensiv move med en bluffhand. Båda ger ungefär samma odds, men det känns mer troligt att du är slagen i denna situation än att du får syn i den andra situationen.

Länk till kommentar

Nej, jag försöker inte förnedra dig, jag uttrycker väl i mina inlägg seriösa argument för varför man ska göra si och så!?

Det är dock ganska intressant att notera att du utan större tvekan är beredd att syna en re-raise all-in i en situation som känns allt annat än gynnsam, men fullständigt föraktar en turn-betbluff.

Känns på något sätt symptomatisk för många spelare. De älskar att syna i ogynsamma situationer, men är livrädda för att göra en offensiv move med en bluffhand. Båda ger ungefär samma odds, men det känns mer troligt att du är slagen i denna situation än att du får syn i den andra situationen.

Eh, sist jag kollade i pokertracker låg min agg-factor runt 1.8 i fullringsspel. Bara för att jag inte gillar o pissa bort pengar genom o bluffa med ruttna händer som kan dra dött när det är uppenbart att motståndaren håller en stark hand betyder inte att jag är en passiv tomte.

Länk till kommentar

Jag tycker i vart fall det känns något motsägelsefullt att prata om klockren syn i detta läge, medan du menar att det är klockrent idiotiskt att bluffa i det andra läget.

Och jag tycker din logik är åt helvete.

Men håll dig till tråden nu.

Sen har jag aldrig sagt att det är idiotiskt, beror på vad man har för syn på pengar.

Länk till kommentar

Är du inte lite väl hård mot min logik nu? Jag har också känslor Rickie. Innerst inne är jag en osäker 10-årig flicka som behöver en värmande kram då och då, men du bara slår och slår. Har du inget hjärta Rickie? Känner du inget medlidande med en broder? Finns det inget stopp på din grymhet?

Hur ska jag härda ut i denna kalla och råa värld?

Länk till kommentar

När du väl har lyckats smälta detta, kommer det börja pirra i din kropp!

Känslor väckes till liv och ditt bröst kommer bulta av kärlek!

Din stolta tuffa fasad kommer rämna och Amor tränger genom!

Kärlekslyriken kommer bli din nya ledstjärna!

Jag älskar dig Variance_beta kommer du utropa!

Och massorna kommer skandera i eufori!

Hurra! hurra! hurra! hurra!

Länk till kommentar

Haha vilken humoristisk tråd!

Sticker alltid i ögonen på badbeatade stackare om en kille som variance dessutom har tokrätt.

Synen här.... finns faktiskt inte. Det här är ett STORT misstag som de flesta av oss gör. Har du ingen read på honom så är det DÖDEN att syna här. Det är få spelare som kör bet-reraise med något annat än en riktigt bra hand.

Visst... vi har kåk.

Men att syna här är att pissa bort pengar - om du inte har en read på honom. Typiskt att bli så glad för att man träffade att man gör ett stort misstag.

För VAD gör Fi såhär med? Jag påstår att det ska till en ganska rejält rutten fi för att göra det där med ett A. Färgen... kan hända om han är en ganska stor fisk. Kåken: Alla skulle göra så, även jättefiskar.

(ultrafiskarna skulle syna på din raise också. Sådant är underbart. Syna på färgdraget hela vägen, sitter på river, och de checkar/synar. Grattis!)

Men i detta fallet med vår read "Har inte några read på fi direkt, verkar hyffsat duktig" så är en syn väldigt ofta självmord.

Länk till kommentar

Oj, vad min tråd blev kidnappad här! :P

Har inte varit hemma så jag har inte hunnit presentera resultatet, men någon hade ju redan varit så snäll och gjort det åt mig :)

Som sagt förlorade jag ju handen. Tror nog jag är alldeles för svag för att lyckas lägga den där handen...

Länk till kommentar