giggz Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Bara kolla hand history på b2b: flikka13 Call (71,00) kabomkrut shows: Kh - Ad (a full house, aces full of kings) flikka13 didn't show: 2d - 2h (a full house, deuces full of aces) kabomkrut wins: EUR 209,00 (with a full house, aces full of kings) Rake: EUR 2,00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Och jag hade som vanligt rätt. När ska egentligen folk inse att jag är ett geni, ett missförstått sådant, men ändå ett geni. Om hundra år kommer jag höjas till skyarna och ni andra kommer av framtidens människor betraktas som oupplysta barbarer jämfört med mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Bra syn Rickie! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Bra syn Rickie! EV-beslutet behöver ju inte vara fel bara för att han hade AK den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Klart han var slagen, är ju dom händerna som folk postar på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Mot en tänkande spelare som inte är helt urballad finns det ju inte en chans att han skulle re-raisa all-in med en hand sämre än HERO:s. Det är ju fullständigt självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Problemet är ju att du Rickie stirrar dig blind på att du har KÅK! Du verkar inte förstå händers högst relativa värde i poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Problemet är ju att du Rickie stirrar dig blind på att du har KÅK! Du verkar inte förstå händers högst relativa värde i poker. Hur fan kom du fram till den slutsatsen? Resultatet i handen är inte speciellt relevant, och jag har redan sagt att jag inte utesluter triss och färg (vilket är slaget av kåk sist jag kolla). Handen behöver bara stå 1/3 ggr. Försöker du förnedra mig bara för jag ifrågasatte dina moves i andra trådar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Mot en tänkande spelare som inte är helt urballad finns det ju inte en chans att han skulle re-raisa all-in med en hand sämre än HERO:s. Det är ju fullständigt självklart. http://en.wikipedia.org/wiki/Poker/Bluff Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 GG2: Jo, att bluffen är en del av varje skicklig spelares repertoar är ju ett lysande argument till varför man ska syna i diverse omöjliga situationer med sämre händer. Vem vet... han kan ju faktiskt bluffa! Är inte det grundkurs i pokerlitteraturen. En bet eller höjning betyder vanligtvis en legitim hand och nybörjarens misstag är att alltför ofta tro att motståndaren bluffar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 GG2: Jo, att bluffen är en del av varje skicklig spelares repertoar är ju ett lysande argument till varför man ska syna i diverse omöjliga situationer med sämre händer. Vem vet... han kan ju faktiskt bluffa! Är inte det grundkurs i pokerlitteraturen. En bet eller höjning betyder vanligtvis en legitim hand och nybörjarens misstag är att alltför ofta tro att motståndaren bluffar? Du påstår ju att killen som går all-in är en skitgrym tänkande människa och därför inte skulle göra det movet med en sämre hand.. Men om han nu är just den skitgrymma, tänkande människan, varför kan han då inte bluffa? finns sämre lägen att syna än när man har kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Nej, jag försöker inte förnedra dig, jag uttrycker väl i mina inlägg seriösa argument för varför man ska göra si och så!? Det är dock ganska intressant att notera att du utan större tvekan är beredd att syna en re-raise all-in i en situation som känns allt annat än gynnsam, men fullständigt föraktar en turn-betbluff. Känns på något sätt symptomatisk för många spelare. De älskar att syna i ogynsamma situationer, men är livrädda för att göra en offensiv move med en bluffhand. Båda ger ungefär samma odds, men det känns mer troligt att du är slagen i denna situation än att du får syn i den andra situationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Nej, jag försöker inte förnedra dig, jag uttrycker väl i mina inlägg seriösa argument för varför man ska göra si och så!? Det är dock ganska intressant att notera att du utan större tvekan är beredd att syna en re-raise all-in i en situation som känns allt annat än gynnsam, men fullständigt föraktar en turn-betbluff. Känns på något sätt symptomatisk för många spelare. De älskar att syna i ogynsamma situationer, men är livrädda för att göra en offensiv move med en bluffhand. Båda ger ungefär samma odds, men det känns mer troligt att du är slagen i denna situation än att du får syn i den andra situationen. Eh, sist jag kollade i pokertracker låg min agg-factor runt 1.8 i fullringsspel. Bara för att jag inte gillar o pissa bort pengar genom o bluffa med ruttna händer som kan dra dött när det är uppenbart att motståndaren håller en stark hand betyder inte att jag är en passiv tomte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Jag tycker i vart fall det känns något motsägelsefullt att prata om klockren syn i detta läge, medan du menar att det är klockrent idiotiskt att bluffa i det andra läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Jag tycker i vart fall det känns något motsägelsefullt att prata om klockren syn i detta läge, medan du menar att det är klockrent idiotiskt att bluffa i det andra läget. Och jag tycker din logik är åt helvete. Men håll dig till tråden nu. Sen har jag aldrig sagt att det är idiotiskt, beror på vad man har för syn på pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Är du inte lite väl hård mot min logik nu? Jag har också känslor Rickie. Innerst inne är jag en osäker 10-årig flicka som behöver en värmande kram då och då, men du bara slår och slår. Har du inget hjärta Rickie? Känner du inget medlidande med en broder? Finns det inget stopp på din grymhet? Hur ska jag härda ut i denna kalla och råa värld? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Världen är full av grymma män! Adolf Hitler, Lavrentij Berija, Jacobmal, Mao Zedong, Paul Wolfowitz, Franco o.s.v.... måtte herren utdöma ett rättmätigt straff för dessa herrars vidrigheter mot mänskligheten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 När du väl har lyckats smälta detta, kommer det börja pirra i din kropp! Känslor väckes till liv och ditt bröst kommer bulta av kärlek! Din stolta tuffa fasad kommer rämna och Amor tränger genom! Kärlekslyriken kommer bli din nya ledstjärna! Jag älskar dig Variance_beta kommer du utropa! Och massorna kommer skandera i eufori! Hurra! hurra! hurra! hurra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Wow, har du inte blivit bannad än?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Varför ska jag bli bannad? Tål inte forumet några skämtsamma inlägg kan det nog vara i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bennolenno Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Variance: Hur länge har du kört den här Ignatius J. Reilly stilen? Har du fastnat totalt i den och tappat bort dig själv på vägen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Haha vilken humoristisk tråd! Sticker alltid i ögonen på badbeatade stackare om en kille som variance dessutom har tokrätt. Synen här.... finns faktiskt inte. Det här är ett STORT misstag som de flesta av oss gör. Har du ingen read på honom så är det DÖDEN att syna här. Det är få spelare som kör bet-reraise med något annat än en riktigt bra hand. Visst... vi har kåk. Men att syna här är att pissa bort pengar - om du inte har en read på honom. Typiskt att bli så glad för att man träffade att man gör ett stort misstag. För VAD gör Fi såhär med? Jag påstår att det ska till en ganska rejält rutten fi för att göra det där med ett A. Färgen... kan hända om han är en ganska stor fisk. Kåken: Alla skulle göra så, även jättefiskar. (ultrafiskarna skulle syna på din raise också. Sådant är underbart. Syna på färgdraget hela vägen, sitter på river, och de checkar/synar. Grattis!) Men i detta fallet med vår read "Har inte några read på fi direkt, verkar hyffsat duktig" så är en syn väldigt ofta självmord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Bennolenno: Jag är ledsen Benno, men jag vet inte vem det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Oj, vad min tråd blev kidnappad här! Har inte varit hemma så jag har inte hunnit presentera resultatet, men någon hade ju redan varit så snäll och gjort det åt mig Som sagt förlorade jag ju handen. Tror nog jag är alldeles för svag för att lyckas lägga den där handen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Svag!?! Kom igen, bara för att du förlorade handen betyder det inte att du spelade fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts