Bogust Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Har inte några read på fi direkt, verkar hyffsat duktig och har endast hunnit spela ett fåtal händer. Game # 254919398 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Torremolinos" Game ended 2006-02-20 16:57:51 GMT+01:00 Players: flikka13 (EUR 120,10 in seat 1) kabomkrut (EUR 105,00 in seat 2) Ch3ckRaise (EUR 178,80 in seat 3) FalunRocco (EUR 72,70 in seat 5) Kumonraks (EUR 90,15 in seat 6) Dealer: flikka13 Small Blind: kabomkrut (0,50) Big Blind: Ch3ckRaise (1,00) flikka13 was dealt: 2d - 2h Får 22 på knappen. Höjer för att sno blindsen. FalunRocco Fold Kumonraks Fold flikka13 Raise (4,00) kabomkrut Call (3,50) Ch3ckRaise Fold Flop 3c - Ah - Kc Trist flopp. Orkar inte en med ett continuation bet. kabomkrut Check flikka13 Check Turn 3c - Ah - Kc - As kabomkrut Check Ett till ess på turn. Checkar här med. flikka13 Check River 3c - Ah - Kc - As - 2c Men nu händer grejer! Får in lägsta kåken samtidigt som brädan blir "färgad". Han betar som sagt ut och jag gör en höjning kring pott. Då ställer han! Va gör jag nu? Inte alls omöjligt att han har fått färgen eller så kan han ju ha en slowplayad triss i ess, eller rent av AK. 33 käns inte riktigt troligt. kabomkrut Bet (8,75) flikka13 Raise (30,00) kabomkrut All-In (92,25) flikka13 ??? Hade ni tagit synen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Denna skulle jag inte lägga om inköpet så var det enda jag hade på kontot. Tillhör kategorin du helt enkelt måste betala av om han nu mot förmodan har dig slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Okay, men skulle du sätta han på ett ess eller på färgen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pcw Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 OffT: men varför kallar du dig för Flikka13? Får man ett psykologiskt övertag om man anspeglar på Lunarstorm nick? Folk uppfattar en som "13-årig tjej från Lunarstorm" kanske och tror att hon är lätt att spela pengarna av? OnT: Om du hade kört ett CB så kanske du hade fått lite information om vad han sitter på förhand om han raisat dig el dyl. Nu har du ju absolut ingen som helst information om vad han sitter på för hand. Säg om han hade synat ditt bet på floppen. Ni båda checkat turn och 2:an dyker upp på river. Då hade jag nog tagit en check-syn på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Sätta honom på en specifik hand känns inte så meningsfullt. Känns bara som det finns för många händer han kan ha som man slår för att det ska vara +ev att folda i detta läge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 OT: men varför kallar du dig för Flikka13? Får man ett psykologiskt övertag om man anspeglar på Lunarstorm nick? Folk uppfattar en som "13-årig tjej från Lunarstorm" kanske och tror att hon är lätt att spela pengarna av? Haha, det är nog inte många som verkligen tror att jag är en 13-årig flicka, direkt importerad till B2b från lunarstorm. Men om nån ens skulle tro liiiiite på det så mår iaf jag bättre Sen händer det ju däremot att jag lirar som en 13-årig flicka rätt ofta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pcw Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 OT: men varför kallar du dig för Flikka13? Får man ett psykologiskt övertag om man anspeglar på Lunarstorm nick? Folk uppfattar en som "13-årig tjej från Lunarstorm" kanske och tror att hon är lätt att spela pengarna av? Haha, det är nog inte många som verkligen tror att jag är en 13-årig flicka, direkt importerad till B2b från lunarstorm. Men om nån ens skulle tro liiiiite på det så mår iaf jag bättre Sen händer det ju däremot att jag lirar som en 13-årig flicka rätt ofta Av ren nyfikenhet varför nickar du dig som Flikka13 då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 OT: men varför kallar du dig för Flikka13? Får man ett psykologiskt övertag om man anspeglar på Lunarstorm nick? Folk uppfattar en som "13-årig tjej från Lunarstorm" kanske och tror att hon är lätt att spela pengarna av? Haha, det är nog inte många som verkligen tror att jag är en 13-årig flicka, direkt importerad till B2b från lunarstorm. Men om nån ens skulle tro liiiiite på det så mår iaf jag bättre Sen händer det ju däremot att jag lirar som en 13-årig flicka rätt ofta Av ren nyfikenhet varför nickar du dig som Flikka13 då? ¨ Men bara nån verkligen skulle tro att jag är en lunarstormflicka så borde det väl innebära EV+? Nä men skämtåsido så tyckte jag bara det var kul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jimisola Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 det är väl bara att bomba in pengarna som jag ser det. Känns väl inte orimligt att han jagat färgen, men han kan ju mkt väl sitta på trissen också. Hm, tänker efter, verkar onödigt av honom att betta så hårt om han har trissen. Färg m K på hand skulle ju vara en hand som han kör på rätt hårt med. Har han högre kåk är det väl bara betala av, men det känns mindre troligt. Vem vet, kanske tokbluffar han Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 De flesta verkar vara rätt eniga om att syn är rätt? Ingen som skulle tänka sig att folda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Jag skulle inte folda. Given All in.. Har FI högre kåk eller rent av fyrtal i ess är det bara att betala honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uthen Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 FI: Yes, tvåpar (AK), nu ska vi se vad flikka13 gör för continuation bet. Nahe ingen cb , han har väl inget kanske. Oj nu fick jag kåk, hm då kan jag faktiskt låta honom få ett kort till och hoppas på det bästa. Om FI har färg här bör han om han inte är väldigt dålig bara syna på river eftersom han måste vara väldigt rädd för kåk från din sida. Så om han verkar vara en hyffsat duktig spelare så tror jag faktiskt det här är en sån fold man borde göra men kanske sällan gör. Tror det är +EV (om man vet att motståndaren inte är en tomte dvs) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Hur gick d? La du dig eller syna du till slut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Skulle synat. Varför är floppen tråkig förresten? Du kan ju få massa pocketpar och dylikt som har dig dominerad att lägga sig, samt att du inte blir så lättläst om du C-bettar här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 En relevant fråga är väl varför han inte verkar särskilt rädd för din riverraise? En flush hade antagligen inte orkat med en re-raise mot något som ser ut att ha slowspelat en FH, vilket ditt spel faktiskt i viss mån ser ut som. Att en ess-triss skulle orkat göra spelet är ännu mindre troligt. Han måste rimligtvis ha en Full House, brädan är för otäck för en re-raise all-in med något sämre än en kåk. Du har den lägsta kåken och en fold är nog inte fel även om man nog i stridens hetta hade synat ändå, men nu har vi ju trots allt fördelen att kunna ta beslutet i lugn och ro Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Tror man kan betta i princip varje flopp efter PF-raise om man hamnar heads up mot någon som checkar till en. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Rickie: Varför skulle du syna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Rickie: Varför skulle du syna? Tror det är EV+ med oddsen man får. Varför annars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Jo, men vad är argumenten för en syn? Skulle du själv re-raise all-in med något sämre än en kåk i det läget? Du måste ju fråga dig själv: Vilken hand sämre än min är Fi beredd att göra en re-raise all-in med på denna bräda? Vågar verkligen någon bluffa här? Vågar någon kötta på med bara en flush eller triss? Jag ställer mig mycket tveksam. Och vad hade du i vår moståndares situation satt vår HERO på för hand? Han PF-raisar men checkar hela vägen för att sedan raisa på river... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Variance_beta: Nej, jag skulle inte gjort en reraise allin utan kåk, men det är inte jag som är FI i handen så förstår inte varför det är speciellt relevant eftersom jag inte spelar speciellt likt majoriteten av nätpoker-spelare. Tror FI sitter på ett ess samt färg tillräckligt ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Rickie: Har man en färg eller triss i det läget ger inte en re-raiseallin något eftersom det är mycket osannolikt att någon skulle syna med en sämre hand, alltså bör en någorlunda hyfsad spelare bara syna. Dels för att inte torska mer pengar om han är slagen och dels för att han inte får syn på sin re-raise av en sämre hand. Vi vet inget om Fi, så varför ska vi förutsätta att han är dum i huvudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Rickie: Har man en färg eller triss i det läget ger inte en re-raiseallin något eftersom det är mycket osannolikt att någon skulle syna med en sämre hand, alltså bör en någorlunda hyfsad spelare bara syna. Dels för att inte torska mer pengar om han är slagen och dels för att han inte får syn på sin re-raise av en sämre hand. Vi vet inget om Fi, så varför ska vi förutsätta att han är dum i huvudet? Därför att det finns fler ruttna än hyffsade spelare. Vi får 1:2 på synen och håller kåk, tillräckligt bra för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Du menar såna som inte kan lägga en stark hand även om allt talar för att den starka handen är slagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D_Persson Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Tror jag hade synat och varit slagen, men inte lägga en kåk på 50 euro till, dessutom är man nyfiken att kolla vad den andra hade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Men kom igen då Bogust. Presentera facit! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts