Gå till innehåll

NLT - Träffar lägsta kåken på river

Recommended Posts

Har inte några read på fi direkt, verkar hyffsat duktig och har endast hunnit spela ett fåtal händer.

Game # 254919398 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Torremolinos"

Game ended 2006-02-20 16:57:51 GMT+01:00

Players:

flikka13 (EUR 120,10 in seat 1)

kabomkrut (EUR 105,00 in seat 2)

Ch3ckRaise (EUR 178,80 in seat 3)

FalunRocco (EUR 72,70 in seat 5)

Kumonraks (EUR 90,15 in seat 6)

Dealer: flikka13

Small Blind: kabomkrut (0,50)

Big Blind: Ch3ckRaise (1,00)

flikka13 was dealt: 2d - 2h Får 22 på knappen. Höjer för att sno blindsen.

FalunRocco Fold

Kumonraks Fold

flikka13 Raise (4,00)

kabomkrut Call (3,50)

Ch3ckRaise Fold

Flop 3c - Ah - Kc Trist flopp. Orkar inte en med ett continuation bet.

kabomkrut Check

flikka13 Check

Turn 3c - Ah - Kc - As

kabomkrut Check Ett till ess på turn. Checkar här med.

flikka13 Check

River 3c - Ah - Kc - As - 2c Men nu händer grejer! Får in lägsta kåken samtidigt som brädan blir "färgad". Han betar som sagt ut och jag gör en höjning kring pott. Då ställer han! Va gör jag nu? Inte alls omöjligt att han har fått färgen eller så kan han ju ha en slowplayad triss i ess, eller rent av AK. 33 käns inte riktigt troligt.

kabomkrut Bet (8,75)

flikka13 Raise (30,00)

kabomkrut All-In (92,25)

flikka13 ???

Hade ni tagit synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

OffT: men varför kallar du dig för Flikka13?

Får man ett psykologiskt övertag om man anspeglar på Lunarstorm nick? Folk uppfattar en som "13-årig tjej från Lunarstorm" kanske och tror att hon är lätt att spela pengarna av?

OnT: Om du hade kört ett CB så kanske du hade fått lite information om vad han sitter på förhand om han raisat dig el dyl. Nu har du ju absolut ingen som helst information om vad han sitter på för hand. Säg om han hade synat ditt bet på floppen. Ni båda checkat turn och 2:an dyker upp på river. Då hade jag nog tagit en check-syn på river.

Länk till kommentar

OT: men varför kallar du dig för Flikka13?

Får man ett psykologiskt övertag om man anspeglar på Lunarstorm nick? Folk uppfattar en som "13-årig tjej från Lunarstorm" kanske och tror att hon är lätt att spela pengarna av?

Haha, det är nog inte många som verkligen tror att jag är en 13-årig flicka, direkt importerad till B2b från lunarstorm. Men om nån ens skulle tro liiiiite på det så mår iaf jag bättre :P Sen händer det ju däremot att jag lirar som en 13-årig flicka rätt ofta :/

Länk till kommentar

Haha, det är nog inte många som verkligen tror att jag är en 13-årig flicka, direkt importerad till B2b från lunarstorm. Men om nån ens skulle tro liiiiite på det så mår iaf jag bättre :P Sen händer det ju däremot att jag lirar som en 13-årig flicka rätt ofta :/

Av ren nyfikenhet varför nickar du dig som Flikka13 då? :)

Länk till kommentar

Av ren nyfikenhet varför nickar du dig som Flikka13 då? :)

¨

Men bara nån verkligen skulle tro att jag är en lunarstormflicka så borde det väl innebära EV+? ;) Nä men skämtåsido så tyckte jag bara det var kul :)

Länk till kommentar

det är väl bara att bomba in pengarna som jag ser det. Känns väl inte orimligt att han jagat färgen, men han kan ju mkt väl sitta på trissen också.

Hm, tänker efter, verkar onödigt av honom att betta så hårt om han har trissen. Färg m K på hand skulle ju vara en hand som han kör på rätt hårt med.

Har han högre kåk är det väl bara betala av, men det känns mindre troligt.

Vem vet, kanske tokbluffar han :D

Länk till kommentar

FI: Yes, tvåpar (AK), nu ska vi se vad flikka13 gör för continuation bet. Nahe ingen cb :( , han har väl inget kanske. Oj nu fick jag kåk, hm då kan jag faktiskt låta honom få ett kort till och hoppas på det bästa.

Om FI har färg här bör han om han inte är väldigt dålig bara syna på river eftersom han måste vara väldigt rädd för kåk från din sida. Så om han verkar vara en hyffsat duktig spelare så tror jag faktiskt det här är en sån fold man borde göra men kanske sällan gör. Tror det är +EV (om man vet att motståndaren inte är en tomte dvs)

Länk till kommentar

En relevant fråga är väl varför han inte verkar särskilt rädd för din riverraise?

En flush hade antagligen inte orkat med en re-raise mot något som ser ut att ha slowspelat en FH, vilket ditt spel faktiskt i viss mån ser ut som. Att en ess-triss skulle orkat göra spelet är ännu mindre troligt.

Han måste rimligtvis ha en Full House, brädan är för otäck för en re-raise all-in med något sämre än en kåk. Du har den lägsta kåken och en fold är nog inte fel även om man nog i stridens hetta hade synat ändå, men nu har vi ju trots allt fördelen att kunna ta beslutet i lugn och ro :)

Länk till kommentar

Jo, men vad är argumenten för en syn?

Skulle du själv re-raise all-in med något sämre än en kåk i det läget? Du måste ju fråga dig själv: Vilken hand sämre än min är Fi beredd att göra en re-raise all-in med på denna bräda? Vågar verkligen någon bluffa här? Vågar någon kötta på med bara en flush eller triss? Jag ställer mig mycket tveksam.

Och vad hade du i vår moståndares situation satt vår HERO på för hand? Han PF-raisar men checkar hela vägen för att sedan raisa på river...

Länk till kommentar

Variance_beta:

Nej, jag skulle inte gjort en reraise allin utan kåk, men det är inte jag som är FI i handen så förstår inte varför det är speciellt relevant eftersom jag inte spelar speciellt likt majoriteten av nätpoker-spelare.

Tror FI sitter på ett ess samt färg tillräckligt ofta.

Länk till kommentar

Rickie: Har man en färg eller triss i det läget ger inte en re-raiseallin något eftersom det är mycket osannolikt att någon skulle syna med en sämre hand, alltså bör en någorlunda hyfsad spelare bara syna. Dels för att inte torska mer pengar om han är slagen och dels för att han inte får syn på sin re-raise av en sämre hand.

Vi vet inget om Fi, så varför ska vi förutsätta att han är dum i huvudet?

Länk till kommentar

Rickie: Har man en färg eller triss i det läget ger inte en re-raiseallin något eftersom det är mycket osannolikt att någon skulle syna med en sämre hand, alltså bör en någorlunda hyfsad spelare bara syna. Dels för att inte torska mer pengar om han är slagen och dels för att han inte får syn på sin re-raise av en sämre hand.

Vi vet inget om Fi, så varför ska vi förutsätta att han är dum i huvudet?

Därför att det finns fler ruttna än hyffsade spelare. Vi får 1:2 på synen och håller kåk, tillräckligt bra för mig.

Länk till kommentar