Lolle Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Ledsen allt folk som vill ha reads men han kom in ett varv innan och jag hade inte märkt av honom. Rätt basic hand men ändå svårt. ***** Hand History for Game 3589588772 ***** $100 NL Texas Hold'em - Monday, February 20, 17:29:04 ET 2006 Table Dealer (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: inv117 ( $93 ) Seat 3: jokivoittaja ( $62.13 ) Seat 4: Joker58888 ( $385.69 ) Seat 6: Yttrasill ( $94.90 ) Seat 5: manilo316 ( $76.47 ) Seat 2: Domitor_ ( $91.85 ) inv117 posts small blind [$0.50]. Domitor_ posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Yttrasill [ Qh Qd ] jokivoittaja folds. Joker58888 calls [$1]. manilo316 folds. Yttrasill raises [$4]. inv117 calls [$3.50]. Domitor_ calls [$3]. Joker58888 calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ Js, 8h, Td ] inv117 checks. Domitor_ checks. Joker58888 checks. Yttrasill bets [$10]. inv117 folds. Domitor_ is all-In [$87.85] Hans check reraise all in verkar tämligen mysko måste jag säga, sätter han antingen på en 9a, tvåpar eller en redan gjord stege, bordet har vart löst så kan tänka mig något sådant. Är det bara att calla alla dagar eller ska man lägga sig här? Borde nog betat lite mer på floppen också på den brädan. Det känns som call från min sida, rätt eller fel? Citera
RockStar Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Jag skulle foldat, det ska vara en grabb med mycket is i magen för att göra ett sånt move med en hand sämre än din, och det skulle jag köpa i den här potten. Kommer bättre lägen. Citera
a_apelqvist Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Jag hade foldat. Vid det här laget tror jag man är slagen och i det här läget hade jag inte velat dra mot en på flop bättre hand Citera
Djens Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 jag skiter i HA delen..diskutera vidare själva. Citera
variance_beta Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Ligger det en hund begraven? Raisen framstår som märklig, men hur många gånger har man inte synat en stor bett för att den framstår som konstig för att bara stirra in i the stone cold nuts? Visst, du har en del outs, även om du är slagen och visst kommer du fånga någon med en draghand eller ren bluff ibland, men generellt tror jag man bör respektera stora bettar hur konstiga de än må verka. Är han ute på djupt vatten här lär han göra en ny move ganska snart och då kan du fånga honom då. Jag hade nog hittat en fold. Det är svårt att inte respektera en okänd spelares stora bett tycker jag. Citera
mbman Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Du är antagligen något före eller lååångt efter. Du har investerat en relativt liten summa i potten. I fold. Citera
Trolldeg Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 jag skulle troligen synat efter 5 sekunder typ..Man gör itne sådär med en J helt enkelt. Du skulle synat för att man inte spelar sådär med en ensam knekt? Citera
Nidson Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 OM man e en idiot kanske man gör det troligen har han T9 Det förklarar fortfarande inte vad du menar med ditt första inlägg. Citera
Trolldeg Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 jag skiter i HA delen..diskutera vidare själva. För att vi är weak-tighta tomar som inte fattar något? Citera
bruti Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Bara det faktum att handen diskuteras här gör väl ett fold självklart. Citera
Lolle Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Det kändes som sagt som om jag hade den och att lägga mig där känns nyttjbart av andra. Men jag har också svårt att se andra lägen där jag kan vara så slagen som jag kan vara här. Det lutade åt en call men jag kände inte för att förlora ett inköp där om han nu hade något så la mig trots att min insikt sa nej. Som mbman så fint sa, antingen något före eller långt efter. FOLD Joker58888 FOLD Yttrasill Domitor_ does not show cards. Domitor_ wins $112.05 Men finns också en kul faktor som kan spela in som jag glömde nämna. Joker58888 är nog den största tomten jag sett på många veckor, han callar allt i princip pre ändå ner till rivern där han brukar lägga sig. Så om jag hade tagit ett inköpet där så hade den potentiella vinsten av en fin pott mot joker58888 kanske uppvägt en call. Citera
sulla Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Är jag den enda som funderar på syn? Han kan sitta på AJ och i sin tur vara rädd för stegdrag på dig. Visst kan han sitta på både stegdrag o par men hade han då inte hellre slowspelat, samma sak om han hade haft färdig stege, hade han inte också då spelat lugnare? Det som gör att han går allin är antigen en monsterhand och han uppfattar det som att han kan få syn av dig, fundera då på vad din image är, synar du mycket, är du loose, hur uppfattar de andra dig? Men är du en tajt spelare är det en trolig bluff eller att han vill ha bort dig från potten utan att riskera utköp. Citera
Lolle Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Som jag sa, jag funderade starkt på en syn, kändes som om jag hade honom men jag ville spara mitt inköp till ett bättre läge den här gången. Också vad jag nämnde i mitt första inlägg, han har varit på bordet mindre än ett varv och bör inte ha någon somhelst read på mig förutom att jag inte är en totaltomte. Min image skulle jag gissa är ganska tight/agg även om jag var lite lös just då pga joker58888 men det bör inte den nya spelaren veta. Citera
a_apelqvist Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Jag hade synat. Han hade nog stegdrag eller tp, men jag tror inte han hade spelat så med en färdig stege. Syn. Citera
a_apelqvist Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Jag hade synat. Han hade nog dar eller tp, men jag tror inte han hade speat så med en färdig stege. Syn. Citera
_Dogge_ Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Men om han inte har ngn read om Fi och blir ställd all in på floppen med en sån bräda, å bara har ETT par.. Så måste de ju nästan löna sej i längden att spara pengarna och vänta in ett bättre läge på en turn lr river där man har lite mer info.? Tycker ja iaf.. Om han nu skulle va en riktig fisk så lär de märkas rätt snart. e de inte bättre att ställa in hela stacken i ett läge där du har mer info? Han kan ju ha nöten, lr ha par å stegdrag.. Men då e risken rätt stor att Fi drar ut.. Spar pengarna istället.. Citera
a_apelqvist Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 På floppen så hade jag nog ställt in med ett sånt överpar, kungar eller ess. Kan nån moderator ta bort ett av mina två identiska inlägg, blev nåt knas Citera
brut Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Grabbar han bettar ju nästan 4gånger pott!! Synfrekvensen verkar vara 50%(fi också uppskattar synchansen till ca 50% +- åtskilliga% så kan han bara inte ha en draghand), han vinner ju nästan ingenting på foldarna i förhållande till vad han lägger ut. Och jag tror att han sätter synfrekvensen till 50% eller mer på alla tänkbara händer som vi kan ha Han KAN inte ha en draghand, och skulle han mot förmodan trotts allt ha det kan han väl få vinna potten den här gången). (ska tillägga att man inte gör så med bara en knekt heller)Ni gör det lätt för honom att få betalt för nötterna. Citera
pcw Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Det känns ju som att med det spelet så VILL han att du skall lägga dig. Hade han haft en färdig stege hade han ju mjölkat dig troligen. Möjligheten finns ju att han satt på AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88. Citera
brut Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Det känns ju som att med det spelet så VILL han att du skall lägga dig. Hade han haft en färdig stege hade han ju mjölkat dig troligen. Möjligheten finns ju att han satt på AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88. Risken är aldeles för stor att han får en syn av en bättre han för att han ska kunna spela de händerna. HAn kan bli nedskjuten även av jokern som kan sitta på en stege. Citera
Recommended Posts