Gå till innehåll

ARTIKEL: Varning för fusk vid pokerspel på nätet


Sylwester

Recommended Posts

Gustav har spelat poker på internet ganska länge och det har gått ganska bra.

Nyligen blev han utsatt för fusk.

 

- Jag hade spelat ihop ganska mycket pengar under en månad, ungefär 30 000 kronor.

Sedan förlorar jag allting på två dagar till samma kille.

Jag ringde in till företaget för att beklaga mig, men de var inte särskilt intresserade av att hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gustav har spelat poker på internet ganska länge och det har gått ganska bra.

Nyligen blev han utsatt för fusk.

 

- Jag hade spelat ihop ganska mycket pengar under en månad, ungefär 30 000 kronor.

Sedan förlorar jag allting på två dagar till samma kille.

Jag ringde in till företaget för att beklaga mig, men de var inte särskilt intresserade av att hjälpa till.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det låter som en tilt av texten att döma. Jag förlorar 30k mot en spelare. Såklart dte måste vara fusk. Låter lite som killen som inte märkte att han spelade med playmoney & försökte få ut de. Överraskande nog gick det inte. Gällande proocentsiffran fuskspelare håller jag med Hjort.. Skrattretande siffra. Det skulle alltså betyda att minst 1 av oss som har skrivit inläggen här är fuskspelare :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle alltså betyda att minst 1 av oss som har skrivit inläggen här är fuskspelare :lol:

Nja... riktigt så funkar det väl inte, men det fattar nog du också :lol:

 

Men visst låter det mäktigt överdrivet med 10-20%

Jag är ganska övertygad om att jag skulle ha märkt fusk vid ett hundratal tillfällen i detta fall, och det kan jag inte direkt säga att jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Jag hade spelat ihop ganska mycket pengar under en månad, ungefär 30 000 kronor. Sedan förlorar jag allting på två dagar till samma kille. Jag ringde in till företaget för att beklaga mig, men de var inte särskilt intresserade av att hjälpa till.

 

Hall kaft och at upp din fula roda tomteluva istallet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GP skrev:

"Vi brukar ofta gå med i turneringar, av någon anledning är det lättast att tjäna pengar där. Sedan talar vi om för varandra vilka kort vi sitter med och hur vi tänker spela, säger Daniel.

Daniel är 20 år och fuskar till sig pengar på olika pokerhemsidor. Han och hans kompisar brukar samarbeta till sig pengar lite då och då. Han ser inte att det finns några egentliga risker med fuskandet....."

 

 

Någon mer än jag som tror att den där "Daniel" existerar bara i reporterns huvud. Påhittad alltså. Gammalt beprövat reportergrepp... (Gissar f.ö. att "Gustav" också är en fantasi.)

 

Annars, visst håller man ett extra öga på snubbar som ofta spelar på samma bord! Och en och annan märklig raise och fold i en trespelarpott har man allt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi upptäcker 90 procent av allt fusk själva så ser vi att ansvaret främst ligger hos oss, säger Richard Woodbridge.

 

Det låter ju svårt att ge en siffra på detta?

 

För övrigt tycker jag att man inte ska vifta bort problemet som många verkar göra. Men om någon fuskar så lär de ju göra det tillsammans med några riktiga vänner de litar på och ingen internetpokerkompis. Skulle några personer sitta vid samma bord gång efter gång så kanske det borde kunna upptäckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju svårt att ge en siffra på detta?

Ja, med mindre än att de sätter dit 90% av användarna för fusk så torde det vara svårt att sätta en´nedre gräns.

 

För övrigt tycker jag att man inte ska vifta bort problemet som många verkar göra. Men om någon fuskar så lär de ju göra det tillsammans med några riktiga vänner de litar på och ingen internetpokerkompis.

Varför skulle man behöva några andra inblandade över huvud taget? Man behöver ju bara konton och sinne för att multitabla. Jag viftar inte alls bort problemet, men att 10-20% av spelarna skulle samarbeta kan helt enkelt inte stämma på borden jag spelar eftersom jag skulle vara tokminus då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...