Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SH NL50-bord på BetFred.

6 spelare, 2 till floppen.

Jag: A:diamond:Q:heart:

DarinLsNr1: ??

PreFlop:

DarinLsNr1: Call 0.50$

Jag: Raise to 2$

DarinLsNr1: Call 1.5$

Flop:

A:club:Q:diamond:6:heart:

DarinLsNr1 börjar: Check

Jag: Inget direkt stegdrag eller färgdrag. Jag ger han ett till gratiskort att se för att klonka lägre två par! (FEL - Visst skulle jag betta här? Ofarlig bräda med topp tvåpar?)

Turn:

3:club:

Darin: Bet 6$

Jag: Raise to 18$

Darin: Raise to 28$

Jag: Raise to 52.25$ (AllIn) - Här var jag nära att lägga mig då jag ana ugglor i mossen, ett set alltså. Men efter erfarenheter på BetFred så tror jag inte det så jag ställer All-In och tänker att han måste ha AK eller två lägre par.

Hur skulle ni gjort där efter hans ReRaise?

Darin: Call 19.60$ (AllIn)

Det jag har på honom är att han är lös/passiv. Ser många floppar men better inte allt för mycket själv ...

Postad

Som du själv skriver så är det fel att inte beta på floppen.

Om han har en hand som han kan träffa näst bäst hand med (ex. Ax) så kommer han syna ändå. Och floppen är inte alls ofarlig - händer som JT, KJ, KT är ju inte alls ovanliga och du vill inte att de ska sätta hålstegen gratis, särskilt som folk tenderar att betala ett 2/3-pottbet med hålstegdraget.

Nu när han raisar tillbaka så är det rätt jobbigt, men jag ställer in alla dar i veckan och hoppas att han har typ A3/A6 eller liknande.

Postad

top två par spelar man ju generellt som nöten men som sagt givet att du ska beta på floppen har han lågt pp har han två outs och betalar aldrig om han inte träffar och då är du körd. har han Ax som parre sa så synar han ändå, har han hålstege så vill du såklart inte ge gratis och han kommer ändå inte betala om han missar.

dessutom så förväntar han sig förmodligen att du ska beta floppen så han behöver inte va tom bara för att han checkar till dig.... kör hårt

nu när det blev som det blev hade man väl suckat djupt och synat ändå.

Postad

Nu när han raisar tillbaka så är det rätt jobbigt, men jag ställer in alla dar i veckan och hoppas att han har typ A3/A6 eller liknande.

Han satt på ett Set - 666.

Han fick det på floppen..

När han raisa All-In så kändes det som ett Set men han har spelat så lösaktigt så han kan sitta på vad som som helst men hade hoppats på TvåPar eller Ax

Postad
ok ... då hade pengarna åkt in på floppen hur som helst oftast.. inte så mycket att göra

Spela rätt är att föredra fortfarande.

Sen behöver ju iförsig inte en check alltid vara fel. Men mot en lös/passiv tomte är beten given.