Gå till innehåll

Redovisning av rakeavgifter per spelare och månad

variance_beta

Recommended Posts

Jag begär inte att SVEPOF ska åstakomma nånting "imorgon". Men om jag som online-spelare ska ha något som helst incitament till att bli medlem så måste ni driva rakefrågan.

Skriv inte NI, skriv VI, och se till att några onlinespelare engagerar sig i förbundet.

Som yrkesarbetande ensamstående varannavecka-farsa med online-poker kvällar o helgnätter räcker inte min tid till för eget engagemang i ett förbund. Jag betalar gladeligen för den tjänsten. Men med din tillåtelse startar jag gärna en poll i SVEPOF-gruppen om intresset av att starta en online-avdelning till SVEPOF med rakefrågan högst på agendan alt en poll om vilken placering rakefrågan får mot de A-C du skrev.

variance_beta och jacobmal: kan ni inte hålla er på en seriös debattnivå så lägg ner.

Edit: Bör inte den här tråden klistras in i SVEPOF-gruppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta gärna en poll, men ta den i den här gruppen i stället (alternativt onlinepoker) (QoS lär ju ändå flytta den... . Dock får du formulera det så att det inte bara är att tycka till, utan att det på något sätt kommer fram några frivilliga krafter från onlinevärlden som kan och vill och har tid att driva frågan inom förbundet. Så i stället för en poll så är det bättre att du fixar en tråd där ni diskuterar fram ett par styrelsekandidater till stormötet.

Länk till kommentar

Gdaily: Främst Prima (Bet365) och Ladbrokes. Hurså?

Om det vore någon substans bakom din vilja att få till lägre rakeade sajter, så skulle du själv flytta till någon sajt som rakade mindre än just dessa högrejksställen. Och nej, jag pratar inte om att fixa ett rb-konto på annan primasajt, för rb är bara ett sätt att "muta" de insatta, utan att verkligen rösta med fötterna och överge de sajter som har hög rake till förmån för sajter med lägre rake.

Länk till kommentar

Starta gärna en poll, men ta den i den här gruppen i stället (alternativt onlinepoker) (QoS lär ju ändå flytta den... . Dock får du formulera det så att det inte bara är att tycka till, utan att det på något sätt kommer fram några frivilliga krafter från onlinevärlden som kan och vill och har tid att driva frågan inom förbundet. Så i stället för en poll så är det bättre att du fixar en tråd där ni diskuterar fram ett par styrelsekandidater till stormötet.

Taget. Väntar dock till imorgon så jag kan fundera igenom nånting bra. Ni som är intresserade av ämnet med tankar och idéer kan väl pm-a mig.

Länk till kommentar

Le G-daily: Jag tror inte riktigt du förstår min poäng, men orkar inte dra iväg ytterligare ett långt förtydligane inlägg. Jag är febrig, förkyld och ensam... jag behöver värme och omtanke, Ola! Förstår du inte det???

Ska trösta mig med några riktigt cyniska Wilde-texter nu. Adieu!

Länk till kommentar

Det har skrivits men inte sagts rent ut så jag gör det; vinnande spelare är i förbund med pokerhusen. Proffsen håller igång spelen och styr formerna för pokerspelen, siterna/casionorna levererar fisken och så "splittar" man vinsten. Det har kanske förändrats lite med onlinepokern men fortfarande är det så att proffsen och siterna lever i en slags symbios. Det finns inget intresse i att upplysa fisken, som Hjort mfl har påtalat lever vi båda på okunskapen.

Klart att de medvetna spelarna vill sänka rajken men det finns litet utrymmen att göra detta utan att försämra sina egna villkor, och varför ska man anstränga sig när man kan få en privat deal med sajten?

Men jag tycker det är bra att folk engagerar sig men det är nog inte att vänta att "proffsen" (som ändå är de som driver utvecklingen iom atty de är medvetna) ska ägna särskilt mycket energi i frågan.

Länk till kommentar

...

Tyvärr har du ju rätt och det är just därför det är viktigt att organisera det gemensamma intresset hos hobbyspelarna. Varför ge upp? Lönsamheten dör inte om raken sänks med de marginaler de har idag. Tänk hur det kommer att se ut när marknaden konsolideras (vilket den lär göra) och raken ligger som den gör?

Länk till kommentar