Gå till innehåll

Bonus misstag för en nybörjare?


Sebbemax

Recommended Posts

Undrar lite om fler än jag varit med om något liknande

 

Satte in ca 200$ och började spela 0.5-1$ FLT spelade väldigt thigh och klättrade sakta men säkert upp till 1000$ och 2/4FLT

Det gick bra och kände mig hemma på 2/4 nivån plussade stadigt

Läste pokerböcker och försökte hela tiden utveckla mitt spel för att bli bättre, spelade bara på 1 bord för att lära mig så mycket som möjligt

 

Senare fick jag upp ögonen för Bonusar började med sportingbet

spelade på lägsta tillåtna limit och koncentrerade mig enbart på att få så många contrubited raked hands som möjligt (multitabbade och gick in med marginella händer)

slutade +-0 och fick ut min Bonus

 

Gick efter det tillbaks till att spela 2/4 på mitt favorit ställe och förlorade rejält innan jag började spela "normalt"

Tog mig sedan an empire bonusen och samma visa där +-0 och förlorade stort när jag gick tillbaks till 2/4

 

Håller nu på med Betfred bonusen multitabbar 3st bord på 0.5/1, testade 2/4 en stund och förlorade stort

 

känns som om jag spelat flera tusen händer nu på sistone utan att utveckla mitt spel ett dugg, snarare blivit en sämre pokerspelare och det är ju inte riktigt meningen

 

Är det fler än mig som har sådanna problem med omställningen från att spela många händer för att klara en bonus till att hitta tillbaka till sitt normala spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag känner verkligen igen detta.

Anledningen är antagligen att man när man bonushorar spelar med ett annat syfte än tidigare - nämligen att lira så många händer som möjligt. Även om man såklart intalar sig att det inte är så; att man spelar som man alltid har gjort. Men det gör man inte. Inte jag iallafall. Så jag har slutat med bonusjakt och mitt spel är mycket bättre nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske tappade ni respekten för spelet på de höga nivåerna eller disciplinen efter att ha spelat på de lägre?

 

poker handlar mycket om att minimera sina misstag. gör motståndarna massa misstag är det lätt att det smittar av sig och man tänker "äh en bet spelar väl ingen roll". men alla betar räknas i ens bb/100händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst problemet genom att inte köra bonusar som har "contributed raked hands" eller vars poäng baseras på antal $ som du bidragit till potten

 

Då lönar det sig att spela tight eftersom bonusen tickar på i alla fall

och gått ner till 2 bord för att tänka till lite extra vid varje beslut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara svara för mig själv och jag spelar absolut sämre om jag har en bonus i tankarna. Spelar för många bord för att hinna ta rätt beslut, spelar för länge och utan koncentration eftersom det är bonusen man siktar mot och kanske "glömmer"/ struntar i att spel sitt a-game.

 

Men att strunta i bonusar bara därför är ju idioti, utan det handlar mest om att inte vara bekväm och sikta på att bli en bättre spelare om det nu är det man siktar på. Lite disciplin helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de sitter i huvudet. tänk att du spelar rakefritt (eller iaf med mindre rake) när du spelar in en bonus, istället för att koncentrera dej på att idag måste ja lira 4000 rejkade händer för att plocka ut bonusen.

 

Jag hade precis dethär problemet innan. men den lilla grejen hjälpte iaf mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...