Gå till innehåll

PL5CD - Jätteaggro HU match.


Recommended Posts

Har lirat mycket HU mot MrAmator tidigare men denna session skiljer sig från våra tidigare då han spelar mycket mer aggresivare än han nånsin gjort tidigare mot mig. Jag anpassar mitt spel därefter och blir själv värsta aggro. Denna hand utspelar sig efter kanske 20 minuter

 

- 5-Card Draw Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Baltimore"

Game ended 2006-02-17 02:22:25 GMT+01:00

 

Players:

Siouxsic (EUR 80,35 in seat 4)

mrAmator (EUR 78,70 in seat 5)

 

Dealer: Siouxsic

Small Blind: mrAmator (1,00)

Big Blind: Siouxsic (2,00)

 

Siouxsic was dealt: 8c - Qh - 7s - 7c - Ad 77 en dålig hand

 

mrAmator Raise (3,00) <- han standardhöjer

Siouxsic Raise (10,00) <- jag vill visa att jag har en stark hand

mrAmator Raise (26,00) <- ajaj fold i vanliga fall men han har reraisat mig nu så ofta så jag synar i hopp om bluff.

Siouxsic Call (18,00)

 

mrAmator stood pat <- Jahaaa, inte bra. Bluff eller så klockren seger för honom.

Siouxsic changed 2 cards: Js - Qc - 7s - 7c - Ad from (8c) - (Qh) - 7s - 7c - Ad Jag byter 2 för att indikera att jag kan ha en triss.

 

mrAmator Bet (18,00) <- svagt bet får man lov att säga. inte likt honom. Vad göra? Bluffar han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att representera trissen är väl rätt kört? Jag gissar att du tryckt in pengarna innan bytet i en så här aggro match om du verkligen haft triss.

 

Jag tycker det är en lätt fold innan köpet när han slår om. Bluffar han ofta nog så så kan man ta honom med lite bättre händer. Det här med att försöka klura ut hans exakta hand varje gång verkar väldigt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här kommer upplösningen:

 

 

Siouxsic All-In (50.35)

mrAmator Fold

Siouxsic Payback (32.35)

 

Siouxsic shows: Js - Qc - 7s - 7c - Ad (a pair of sevens)

 

Siouxsic wins: EUR 95.25 (with a pair of sevens)

Rake: EUR 0.75

 

Jag resonerar som så att kallsyna kan jag inte för ifall han sitter på ett par så slår han mig. Hans stand pat känns som en bluff. För jag visar ganska klart att jag har en triss och varför skulle han då minibetta efter att ha pattat? Jo för att han är rädd att jag kommer att syna med min triss. Hade han haft en riktig pat så har han verkligen chansen att få betalt eftersom jag "har" en triss.

 

Efter lite stektid går jag allin på honom och han lägger sig. 8-) Jag visar upp mina kort...

 

Han säger sen i chatten at than aldrig mer vill spela HU mot mig (vilket jag vet att tidigare inte heller har velat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en del heads upp matcher mot honom tidigare och han har blivit ultra aggresiv. Väldigt jobbiga matcher särskilt med tanke på att jag själv är rätt aggresiv heads up.

Tror att han hade lågt två par för övrigt. Han har gjort några sådana stand pats mot mig.

 

Jo två par är en rimlig hand på honom.

 

JAg har som sagt lirat mot honom HU jättemycket, i typ 1 år. (han hette föru *Exibit*). Han brukar vara tight mot mig HU och bara checka med höga par och raisa med 2par, mycket sällan bluffar. Men denna sesison blev helt crazy.

 

Han var mycket aggresivare än vanligt plus att han träffade enormt många bra händer vilket tiltade mig lite grann så jag blev ultraagressiv. Fick betalt några gånger då han tappade tålamodet med mina reraises...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...