Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Partypokers uppdatering har b.la. ändrat om SnG-strukturen helt med tidsbegränsade nivåer och införande av ante, ser nu alltså ut som på stars. http://www.partypoker.com/tournaments/types_tournament/sit_go/blinds.html

Nu till frågan, hur ska man spela dessa SnG's? Kommer man behöva spela fler spekulativa händer i de tidiga nivåerna istället för snortight? Hur kommer bubbelspelet ändra sig med fler händer per nivå? Kommer ökad ROI kompensera för färre SnG/h? Blir det mindre fisk vid borden eller tvärtom då man får mer speltid för samma peng?

Postad
strukturen är lik den vanliga. ration mellan startmarker och blinds är likt. Skillnaden är väl att det är 10 minuters nivåer. Jaja nu måste man förändra sitt spel, suck

Nanostackarna man fick tidigare gav inget utrymme för "spel" anyway. Hurra för den nya strukturen.

Postad
Nanostackarna man fick tidigare gav inget utrymme för "spel" anyway. Hurra för den nya strukturen.

Jag fattar inte den här fetischistiska attityden till djupa stackar i grytor. Det ska gå fort så man kan spela 10 i timmen. Vill man spela riktig big bet ska man lira cashgame istället.

Sen att det skulle ändra spelet fattar jag inte, man gör väl precis som vanligt och letar efter lönsamma situationer. Det är ju inte direkt så att man bestämmer sig för att spela exakt tre händer under första nivån eller vilka händer man ska spela. Hoppas jag.

Postad
Strukturen är fortfarande bra mycket snabbare än Stars.

Visst är den lite snabbare, men det kommer fortfarande ta 60-70 min istället för 30-40 min att spela dem nu. Jag som spelar 2 bord samtidigt kommer få mycket sämre timlön.

Ska iallafall testa spela 2 st nu. Ska köra med gamla taktiken, tight i början för att sedan bli mycket aggresiv. Får sen utveckla från det.

Postad

Visst är den lite snabbare, men det kommer fortfarande ta 60-70 min istället för 30-40 min att spela dem nu. Jag som spelar 2 bord samtidigt kommer få mycket sämre timlön.

Ska iallafall testa spela 2 st nu. Ska köra med gamla taktiken, tight i början för att sedan bli mycket aggresiv. Får sen utveckla från det.

Jo, det är flera som säger det, men vad baserar du det på? Om du räknar att du spelar 80 händer per timme (vilket jag gör när jag spelar cash game på Party), så motsvarar det ca 13 händer på en tiominutersperiod.

Med den nya strukturen så innebär det att du i början spelar som om blindsen vore 10/20, 15/30 i de två första rundorna och 25/50 efter 26 spelade händer. Därefter jämnar det ut sig något och blir i stort sett likadant som förut.

Postad

så jävla sämst. Partys tidigare struktur, 800/1000 marker, 10 händer per nivå, typ 35 min o spela en hel sng osv var ju kung. Nu kopierar de ju nästan stars struktur rakt av med tidsperioder, djupare stack och antar :/. Blää

Postad

Vet inte riktigt vad du yrar om Myssion.

För oss som multitablar Sng:s så suger detta enormt :/

Att blindsen är samma som innan stämmer ganska bra men nivåerna blir mycket längre och skulle tippa på att det tar dubbelt så lång tid i snitt att slutföra en sng nu.

Postad

Jo, det är flera som säger det, men vad baserar du det på? Om du räknar att du spelar 80 händer per timme (vilket jag gör när jag spelar cash game på Party), så motsvarar det ca 13 händer på en tiominutersperiod.

Med den nya strukturen så innebär det att du i början spelar som om blindsen vore 10/20, 15/30 i de två första rundorna och 25/50 efter 26 spelade händer. Därefter jämnar det ut sig något och blir i stort sett likadant som förut.

Visst, det stämmer så länge alla är kvar. Men så fort en åker ut går spelet lite snabbare, och det blir fler händer per blindnivå om det är tidsbaserat.

Postad
Vafan tänker ni med som tycket att det blitt sämre? :shock: ju bättre spelare du är desto långsamare struktur är ju bra! :D lr spelar ni bara på tur eller vad är det frågan om? :twisted:

Hoppas du skojar..

Hoppas du skojar! nä men ärligt det är ju bättre med långsammare struktur! du kanske tjännar mindre i timman :? men kommer kanske få bättre resultat ? :roll:

Postad
Vafan tänker ni med som tycket att det blitt sämre? :shock: ju bättre spelare du är desto långsamare struktur är ju bra! :D lr spelar ni bara på tur eller vad är det frågan om? :twisted:

Om du tycker det är kul att tjäna mindre pengar per tidsenhet samt att sitta o pinas när folk "stallar" händer så visst.

du kanske tjännar mindre i timman Confused men kommer kanske få bättre resultat ? Rolling Eyes

Vet inte vilken parameter du mäter resultat eller framgång i. Jag vet vilken jag använder.

Postad

Tog ungefär en timma att spela en SnG. Kändes lite annorlunda med så stor stack. Fick sitta och dela allting på 2 för att veta ungefär hur stora stackar och blinds var jämfört med 1000 markers SnG's. Han inte bli någon ante då vi kom till nivå 6. Ena vann jag och den andra åkte jag ur.

Men visst finns det fiskar kvar på partypoker:

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (7 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Hero (t2130)

MP1 (t2800)

MP2 (t1800)

CO (t3286)

Button (t1700)

SB (t6350)

BB (t1934)

Preflop: Hero is UTG with A:spade:, Q:spade:.

Hero raises to t300, 4 folds, SB calls t250, 1 fold.

Flop: (t700) T:spade:, 3:diamond:, 5:club: (2 players)

SB checks, Hero bets t500, SB calls t500.

Turn: (t1700) 9:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets all-in 1330, SB calls t1330.

River: (t3030) 9:heart: (2 players)

Final Pot: t3030

Hero has As Qs (one pair, nines).

SB has 3s 6s (two pair, nines and threes).

Outcome: SB wins t3030.

Postad

.

Det är väl inte svårare än att du spelar fyra bord.

Postad

Om du tycker det är kul att tjäna mindre pengar per tidsenhet samt att sitta o pinas när folk "stallar" händer så visst.

.

Har du ens spelat med den strukturen? Det är ingen som spelar långsamt. Varför skulle de göra det? Det är bara i ovanliga situationen man kan tjäna på det.

En timme tycker jag är lagom så det lär passa mig i all fall. Stars tar lite för lång tid. Partys förra struktur för kort så det verkar som det blivit perfekt.

Det var en mycket god nyhet.

Lite roligt att ni käblar över smak. Jag tycker chockladglass är godast, nää vanilj är bara bäst. Vissa spelar bättre under vissa förutsättningar. Så är det bara. Ni som är vana med partys snabba struktur lär anpassa er. Kom igen senare när ni gjort en utvärdering i stället för att gnälla nu. Det kanske går skitbra.

Postad
Vet inte riktigt vad du yrar om Myssion.

För oss som multitablar Sng:s så suger detta enormt :/

Att blindsen är samma som innan stämmer ganska bra men nivåerna blir mycket längre och skulle tippa på att det tar dubbelt så lång tid i snitt att slutföra en sng nu.

I min beräkning hade jag tagit hänsyn till att nivåerna blev längre, jag räknade ju om det till antal händer spelade och jämförde nya med gamla.

Dock så hade jag inte tagit hänsyn till att folk försvann, vilket naturligtvis gör att det går långsammare i mitt- och slutspel nu än tidigare, miss av mig.

Men blir inte diskussionen avsevärt mycket trevligare när man undviker att hävda att folk yrar. ;)