Myssion Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Det är rättså meningslöst att diskutera eftersom du tänker på en helt annan nivå än mig. Citera
enhetsmatris Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Diskutera ni gärna i dagboken, men håll då en snäll ton mot varandra också! Bra med lite action i dagboken, det behöver den. Handbollsturneringen i Danmark var jäkligt kul även om det var mer fokus på öl än handboll. Om vi säger så här: jag var den enda i laget som inte värmde upp med en öl 10 minuter innan avkast. Men det var väl inte världens mest seriösa turnering. Utan att skryta vill jag även påstå att jag gjorde lagets snyggaste mål när jag knorrade in ett kantavslut från noll vinkel. Så all handboll har inte försvunnit från kroppen än! När det gäller pokern så har jag inte hunnit med något mer spel förrän idag, hittade en bra bonus på Prima som jag tänkte spela in. $100 för 600 rejkade händer, tar väl 5-6 timmar att spela in med 3 bord $1/2. Spelade dock otroligt dåligt emellanåt och kunde säkerligen sparat in någonstans mellan 5-10BB utan konstigheter. Får bli skärpning i framtiden! Schenker från forumet satt vid alla min tre bord, och om du läser det här Schenker så sluta limpa UTG! 14/2: Antal händer: 224 Resultat: $23 Bonus: 106 av 600 rejkade händer ------------------------------------------------------------------- Släppa? Finns ju inte överdrivet mycket jag slår om man tänker efter. Fi är typ 22/12 och hyfsad, de enda uppenbara fel jag sett honom göra är limpa först in i tidig position ett par gånger. Prima Poker skin Limit Holdem Ring game Limit: $1/$2 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is SB with K:spade: K:heart: UTG raises, 3 folds, Hero 3-bets, BB folds, UTG calls. Flop: 9:club: 8:heart: A:club: (6.5SB, 2 players) Hero bets, UTG calls. Turn: 6:diamond: (4.25BB, 2 players) Hero bets, UTG raises, Hero? Edit: Småtiltar lite på alla hjärtans dag. Behöver nog en tjej. Någon som känner en sådan? Citera
enhetsmatris Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jag trodde ju att det skulle bli ett skönt avbrott att få bonusgrinda Prima ett tag och komma bort från snortighta Crypto. Men varenda jävel på Primas $1/2 är ju multitablande 25/15-killar. Visserligen finns det nötter, men det är ändå inget roligt motstånd. Att sen riggen står på som vanligt gör ju inte det hela bättre. Damn vad jag hatar $1/2, det går ju bara inte att vinna där. Whine! 15/2: Antal händer: 186 Resultat: $12 Bonus: 211 av 600 rejkade händer Citera
AnnaDea Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 12$ ;( Har varit inne i min värsta bad streak hittils med 600£ på 2 dagar, haha och alla på 1/2-borden (och en liten skottning på 3/6) Lite tiltad så jag stpr ifrån pokern ett par dagar nu ;( Citera
enhetsmatris Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 12$ ;( Har varit inne i min värsta bad streak hittils med 600£ på 2 dagar, haha och alla på 1/2-borden (och en liten skottning på 3/6) Lite tiltad så jag stpr ifrån pokern ett par dagar nu ;( Ja, $12 är väl inte så mycket att whina över. Det är mer känslan av att aldrig gå vinnande ur en session som tiltar mig. Men jag är nog mest irriterad över att alla usla spelare försvunnit till förmån för bonushorande grinders. $300BB ner på två dagar låter inget vidare, kan nog vara bra med en liten paus då. Men det vänder snart igen. Citera
staris Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Tjena Mannen. Jasså det är dags att ta Prima nu. Jag har ett FL avbrott och kör lite NL25 och NL50. Jag kan ju säga att jag tycker at NL är fan så mycket enklare att spela än FL. KK handen är svår. Jag skulle syna ner den om det inte är en svag eller passiv spelare jag spelar mot. Han skulle i princip kunna spela alla pocketpar på samma sätt. KQc skulle man också kunna höja som en semibluff i en så pass stor pott. Förvånansvärt många gånger leder du. Om du synar ner måste du vinna 20% av gångerna, och det tror jag att du gör. Citera
joeki Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag maximerar mina vinster i längden med mitt spel. Som sagt, jag spelar personerna och inte korten. Åh herregud. Om det är du som är Annadea på crypto så ska du nog inte ge råd. Tyvärr har jag bara spelat 100 händer mot dig ungefär, men snälla: Ta det lugnt med självsäkerheten och att ge tips till andra... För trots att jag bara ca 100 händer mot dig så är det gott om händer där du bara spelar som en vanlig synstation... Tvinga mig inte att posta dom. Ha det bra annars Men snälla, sluta posta jätteposter när du verkligen inte vet vad du pratar om... Citera
joeki Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Okej, nu när jag läste diskussionen så postar jag lite händer där Annadea spelar. Ifall någon någon mot förmodan skulle tveka till att han är dålig. ----- HOLE CARDS ----- medusa sits back Brank2408: calls £3 XEAR1: calls £3 AnnaDea: calls £1.50 uramunt'r: checks ----- FLOP ----- [9h 6d 5s] AnnaDea: checks uramunt'r: checks Brank2408: checks XEAR1: bets £3 AnnaDea: calls £3 uramunt'r: folds Brank2408: calls £3 ----- TURN ----- [9h 6d 5s][9d] AnnaDea: checks Brank2408: checks XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 Brank2408: calls £6 ----- RIVER ----- [9h 6d 5s 9d][2d] AnnaDea: checks Brank2408: checks XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 Brank2408: folds ----- SHOW DOWN ----- XEAR1: shows [9c 7s] (Three of a kind, Nines, Seven high) AnnaDea: mucks hand [Tc 5c] XEAR1 collected £49 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £51 Main pot £49 Rake £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Tokstolle [Jd 6c] Tokstolle: folds Brank2408: raises £6 XEAR1: folds AnnaDea: calls £6 medusa: folds uramunt'r: folds ----- FLOP ----- [Kc Kh Qc] Brank2408: bets £3 AnnaDea: calls £3 ----- TURN ----- [Kc Kh Qc][4s] Brank2408: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- RIVER ----- [Kc Kh Qc 4s][4d] Brank2408: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- SHOW DOWN ----- Brank2408: shows [Qs Td] (Two Pairs, Kings and Queens, Ten high) AnnaDea: mucks hand [As Jh] Brank2408 collected £44.25 from Main pot ----- HOLE CARDS ----- dealt to Tokstolle [Ts 2c] Brank2408: folds XEAR1: raises £6 AnnaDea: calls £6 medusa: folds uramunt'r: folds Tokstolle: folds ----- FLOP ----- [4d Js 2h] XEAR1: bets £3 AnnaDea: raises £6 XEAR1: calls £3 ----- TURN ----- [4d Js 2h][9c] XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- RIVER ----- [4d Js 2h 9c][7d] XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- SHOW DOWN ----- XEAR1: shows [Jc Ac] (A Pair of Jacks, Ace high) AnnaDea: mucks hand [Ah Qc] XEAR1 collected £50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £52.50 Main pot £50 Rake £2.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Tokstolle [Js Kc] medusa: folds uramunt'r: raises £6 Tokstolle: folds Brank2408: folds XEAR1: calls £4.50 AnnaDea: calls £3 ----- FLOP ----- [4c 6h Kd] XEAR1: checks AnnaDea: checks uramunt'r: bets £3 XEAR1: calls £3 AnnaDea: calls £3 ----- SHOW DOWN ----- AnnaDea: shows [Jh 7h] (A Pair of Sixes, Ace high) uramunt'r: shows [Qh Kh] (Two Pairs, Kings and Sixes, Ace high) uramunt'r collected £37.25 from Main pot Gillar speciellt flopsynen på sista handen. Du spelade spelaren och inte korten där eller? Citera
Ruterkung Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Okej, nu när jag läste diskussionen så postar jag lite händer där Annadea spelar. Ifall någon någon mot förmodan skulle tveka till att han är dålig. ----- HOLE CARDS ----- medusa sits back Brank2408: calls £3 XEAR1: calls £3 AnnaDea: calls £1.50 uramunt'r: checks ----- FLOP ----- [9h 6d 5s] AnnaDea: checks uramunt'r: checks Brank2408: checks XEAR1: bets £3 AnnaDea: calls £3 uramunt'r: folds Brank2408: calls £3 ----- TURN ----- [9h 6d 5s][9d] AnnaDea: checks Brank2408: checks XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 Brank2408: calls £6 ----- RIVER ----- [9h 6d 5s 9d][2d] AnnaDea: checks Brank2408: checks XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 Brank2408: folds ----- SHOW DOWN ----- XEAR1: shows [9c 7s] (Three of a kind, Nines, Seven high) AnnaDea: mucks hand [Tc 5c] XEAR1 collected £49 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £51 Main pot £49 Rake £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Tokstolle [Jd 6c] Tokstolle: folds Brank2408: raises £6 XEAR1: folds AnnaDea: calls £6 medusa: folds uramunt'r: folds ----- FLOP ----- [Kc Kh Qc] Brank2408: bets £3 AnnaDea: calls £3 ----- TURN ----- [Kc Kh Qc][4s] Brank2408: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- RIVER ----- [Kc Kh Qc 4s][4d] Brank2408: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- SHOW DOWN ----- Brank2408: shows [Qs Td] (Two Pairs, Kings and Queens, Ten high) AnnaDea: mucks hand [As Jh] Brank2408 collected £44.25 from Main pot ----- HOLE CARDS ----- dealt to Tokstolle [Ts 2c] Brank2408: folds XEAR1: raises £6 AnnaDea: calls £6 medusa: folds uramunt'r: folds Tokstolle: folds ----- FLOP ----- [4d Js 2h] XEAR1: bets £3 AnnaDea: raises £6 XEAR1: calls £3 ----- TURN ----- [4d Js 2h][9c] XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- RIVER ----- [4d Js 2h 9c][7d] XEAR1: bets £6 AnnaDea: calls £6 ----- SHOW DOWN ----- XEAR1: shows [Jc Ac] (A Pair of Jacks, Ace high) AnnaDea: mucks hand [Ah Qc] XEAR1 collected £50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £52.50 Main pot £50 Rake £2.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Tokstolle [Js Kc] medusa: folds uramunt'r: raises £6 Tokstolle: folds Brank2408: folds XEAR1: calls £4.50 AnnaDea: calls £3 ----- FLOP ----- [4c 6h Kd] XEAR1: checks AnnaDea: checks uramunt'r: bets £3 XEAR1: calls £3 AnnaDea: calls £3 ----- SHOW DOWN ----- AnnaDea: shows [Jh 7h] (A Pair of Sixes, Ace high) uramunt'r: shows [Qh Kh] (Two Pairs, Kings and Sixes, Ace high) uramunt'r collected £37.25 from Main pot Gillar speciellt flopsynen på sista handen. Du spelade spelaren och inte korten där eller? Han har ju spelat ihop till en plasma-tv så han kan ju inte vara sååå dålig som du säger. Citera
AnnaDea Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Åh herregud. Om det är du som är Annadea på crypto så ska du nog inte ge råd. Tyvärr har jag bara spelat 100 händer mot dig ungefär, men snälla: Ta det lugnt med självsäkerheten och att ge tips till andra... För trots att jag bara ca 100 händer mot dig så är det gott om händer där du bara spelar som en vanlig synstation... Tvinga mig inte att posta dom. Ha det bra annars Men snälla, sluta posta jätteposter när du verkligen inte vet vad du pratar om... Du säger 100 händer och du borde läsa min förra post när jag förlorade 300£, och du ser nog att jag skrev att jag tog ett skott på 3/6£ som du nu postade händer på. Och kan du räkna att det är tilt om man spelar 510 på tight bord på 3/6£. Du borde nog ta reda på mer fakta än att bara göra en bedömning på 100 händer. Ja, och sen är det ju du som är sur över att jag har tagit Soc-pengar så det är inte sååååå konstigt att du vill nedvärdera mig Mission failed, lilla vän. Citera
Myssion Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Du borde nog ta reda på mer fakta än att bara göra en bedömning på 100 händer. Nu var iofs den ursprungliga utgångspunkten dina resonemang, händerna var mest ett kvitto. Citera
AnnaDea Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Nu var iofs den ursprungliga utgångspunkten dina resonemang, händerna var mest ett kvitto. Du kan inte på fullaste allvar gå efter en person som har haft personlig vendetta mot mig sen i sommras. Kolla gärna upp personens historik så kanske du ser ett mönster varför HAN vill posta just det där. Redan sagt tilt-skott på de där händerna. Vill du jag ska posta andra händer? Javisst. Det ska jag göra. Sen verkar du mer vilja ha det där som sanning än att ta reda på fakta. Joeki är alldeles fel person att fråga om det. Citera
Kenan83 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Och kan du räkna att det är tilt om man spelar 510 på tight bord på 3/6£. Du borde nog ta reda på mer fakta än att bara göra en bedömning på 100 händer. Ja, och sen är det ju du som är sur över att jag har tagit Soc-pengar så det är inte sååååå konstigt att du vill nedvärdera mig Mission failed, lilla vän. Lätt att tilta när man limpar AK och tycker det är ett bra spel. Citera
AnnaDea Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Lätt att tilta när man limpar AK och tycker det är ett bra spel. Ja, jag har verkligen skrivit att man ska alltid limpa med AK... Kompetensen på detta forum... Jävlas du eller är du bara sådär trög vanligtvis? Nästan anmälningen på ditt inlägg där. Citera
Kenan83 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Ja, jag har verkligen skrivit att man ska alltid limpa med AK... Kompetensen på detta forum... Jävlas du eller är du bara sådär trög vanligtvis? Nästan anmälningen på ditt inlägg där. Jag har inte skrivit att du har sagt att man ska alltid limpa AK. Men spelar du så på 2/4 bland alla fiskar så händer det lätt att Fi börjar limpa alldeles för många händer och dra ut dig. Det är ju inte roligt att förlora AK mot 53 som på flopp A53, lätt att tilta med andra ord. Och du måste inte spela på 2/4 som du spelar på 30/60, om det är sant att det är så duktiga spelare som har sån read på dig så byr sajt, du vinner mycket mer på det. Tycker jag borde anmäla dig, du skriver grejer jag inte sagt Dax att dela upp denna tråd så att enhetsmatris kan förtsätta skriva sin dagbok =) Citera
Myssion Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag skiter i era personliga vendettor, joeki har 100% korrekt i nedanstående: ta det lugnt med självsäkerheten och att ge tips till andra [...] sluta posta jätteposter när du verkligen inte vet vad du pratar om... -------------- Kompetensen på detta forum... Nu är du bara jättekomisk... Citera
AnnaDea Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag har inte skrivit att du har sagt att man ska alltid limpa AK. Men spelar du så på 2/4 bland alla fiskar så händer det lätt att Fi börjar limpa alldeles för många händer och dra ut dig. Det är ju inte roligt att förlora AK mot 53 som på flopp A53, lätt att tilta med andra ord. Och du måste inte spela på 2/4 som du spelar på 30/60, om det är sant att det är så duktiga spelare som har sån read på dig så byr sajt, du vinner mycket mer på det. Tycker jag borde anmäla dig, du skriver grejer jag inte sagt Dax att dela upp denna tråd så att enhetsmatris kan förtsätta skriva sin dagbok =) Har som sagt att jag varierar mitt spel beroende på hur bordet är. Självklart spelar jag mindre händer när bordet blir snortight, än när det brukar vara 80%VP$ över hela bordet. Sen är det inte så svårt att få en read på en tiltande spelare. Och jag blir inte tiltad över 5-15 utdragningar efter varandra. Men när skitsidan ger en utdragningar i 7 timmar i sträck på 1 bord så går det mig på nerverna. Förlora en massa KQ mot k5, och sen en äcklig 2 outare på rivern. Jag har inte tålamodet att stå ut med sånt skit i 7 hela timmar. Därav en massa deposition till Joeki på 3/6 (som däremot ljög och sa att han inte var medlem på pf.nu när jag frågade honom på Crypto. För jag såg att han var ifrån Roma kloster/Gotland) Det enda som ska förbättras är min självinsikt på mitt spel. Tilt är inte bra. Och sen dels så ska jag behålla den spelstil jag har utvecklat. Sen Joeki. Posta ALLA HÄNDER på sessionen. Vem som helst kan dra ut 4 förlorande händer. Du får mer än gärna kalla mig dålig spelare, men posta mer trovärdigt då. Och det är genom att posta alla händer du spelade mot mig. Men jag antar att jag inte förlorade alla fast jag var på tilt Citera
AnnaDea Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag skiter i era personliga vendettor, joeki har 100% korrekt i nedanstående: -------------- Nu är du bara jättekomisk... Så 100 händer kan bedöma en spelare säger du? Citera
Myssion Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Nej, jag säger att du inte ska vara så självsäker när det gäller att ge tips och råd till andra, eftersom det finns många luckor i ditt resonemang, vilket var något jag konstaterade redan innan joeki skrev något öht. Citera
AnnaDea Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Nej, jag säger att du inte ska vara så självsäker när det gäller att ge tips och råd till andra, eftersom det finns många luckor i ditt resonemang, vilket var något jag konstaterade redan innan joeki skrev något öht. Hur kan du veta det när du inte är en FL spelare själv? Kan förstå dina resonemang om det gäller No limit. Annars kan du skriva en stor guide till mig hur man ska spela FL om min spelstil är sååååå fel. Och Albert är anmäld (inte till Myssion iaf) Citera
ah_derka Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Dumt av mig att kasta bensin på en pyrande glöd men.. Annadea: har du reflekterat över varför just du så ofta hamnar i dispyter med andra forummedlemmar? ---- Till dagboksinnehavaren: sorry. Vet inte om du uppskattar mitt spam. Lycka till med liret och syna ned med kungarna Citera
Miami Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 men lol, att ni orkar, svara på en hh istället, det här är -EV för alla. Citera
Myssion Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Hur kan du veta det när du inte är en FL spelare själv? Kan förstå dina resonemang om det gäller No limit. Eftersom du hänger upp dig på det här och är oförmögen att se saker och ting i vidare perspektiv så börjar jag med att förtydliga: När jag pratar om FL så utgår jag från ett FL-perspektiv. När jag pratar om NL så utgår jag från ett NL-perspektiv. När jag pratar om SnG så utgår jag från ett SnG-perspektiv. Även om jag inte spelar särskilt mycket FL i nuläget så har jag gjort det tidigare, både enbart och i samband med att jag har spelat annat. Nedanstående skriver jag alltså med FL som utgångspunkt. Annars kan du skriva en stor guide till mig hur man ska spela FL om min spelstil är sååååå fel. Du verkar inte vara medveten om att det redan finns "guider" lite här och var? Du har spelat i 1.5 år men har inte bemödat dig att ta till dig av den stora mängd information som det finns om FL, och specifikt om att openlimpa, variera sitt spel etc? Men för att tillföra ngt till dagboken: 87s: 21 min. Förstår inte varför du slänger den. Limpa in med den. Du raisar alldeles för mycket. När du raisar så skriker det att du har höga kort. Börja limpa mer enligt mig. Det är inte fel att limpa in med AK, och sen köra upp en C/R på turn till exempel. Börja spela mer suited connectors. De är värda ganska så mycket. Höj alltid först in. Limpa aldrig. Vik SC om det inte är en stöldsituation. Att limpa in i SH har provats av många och efter noggrann utvärdering också förkastats. Det har stötts och blötts på 2+2, folk har provat i praktiken, räknat på det i teorin, jämfört sina stats över massa händer etc etc. Det är allmänt vedertagen kunskap, som tillämpas av de mest vinnande spelarna på nätet, att man tjänar mer i längden på att alltid höja först in. Det finns som sagt i stort sett ingen FL-auktoritet som förespråkar att limpa först in, undantaget vissa råd från SSNL, men det förutsätter FR, 5-8-vägspotter mot passivt motstånd, och även under det premisserna så går det att argumentera mot openlimp på väldigt solida premisser (sök på 2+2 om du är mer nyfiken). Kortfattat: Att ta ner blindsen är värt väldigt mycket, och man kompenserar extremt sällan för det genom att maskera sin hand. Händer som SC har ofta för lite värde postflop på ett SH-bord (de spelar bättre i flervägspotter). HU eller mot max två motståndare har de sitt främsta värde som blind steals preflop och som semibluffhänder postflop, i båda fallen förutsätter det att fi viker tillräckligt mycket, så mot synstationer bör de ofta muckas pre. Så om SC inte bör limpas, så bör inga starkare händer limpas heller, det finns helt enkelt ingen anledning att mixa upp, utan alla spelbara händer kan förtjänstfullt höjas först in. Jo, det finns faktiskt undantag. Vissa spelare har experimenterat med att limpa in i sen position då de har upplevt att vissa händer har, mot vissa motståndare, för lite FE preflop, för lite FE postflop vid miss, och för lite värde vid träff. Detta gäller händer som t.ex. QTs eller andra liknande händer. Detta är typ det enda undantaget, och jag är fortfarande inte säker på att det håller under närmare granskning, och even so så förekommer de specifika premisserna så sällan i verkligheten att det är meningslöst att bry sig öht. Men det gäller alltså varken AK eller SC och handlar inte om att variera sig. Jag pratar själv om 1.5 års erfarenhet av att spela Fixed i nivåerna 1/2-3/6. Wow... Snälla, var lite ödmjuk människa. Inse att du är en nybörjare i sammanhanget. Om du bara spelar korten så är det statistikt lagt att det är ev+ att höja varenda gång med AK. Men nu är det människor vi spelar mot, och inte kort. Vilken som helst ser ett mönster om man bara höjer med höga kort hela tiden. Jag har aldirg påstått att man ska BARA limpa in med AK. Jag påstår att man ska variera sitt spel även med såna kort. Som sagt, om du alltid höjer först in så finns det inget mönster. Balansera genom att raisa både stål, höga kort, par och stöld-/semibluffhänder, folda resten, så behöver du inte variera genom att limpa med starka händer. Och när man väl befinner sig i en situation där det kan vara bra att variera så innebär det att man gör det mellan två spel som är rättså likvärdiga, inte genom att blanda in ett spel som är fundamentalt felaktigt. ABC fungerar inte speciellt bra på £ har jag märkt. [...] Men i längden (ca: 700-1000 händer) på en session så blir man garanterad överkörd. 1. Jag vet inte hur du definierar ABC-poker, men att spela straightforward för att ibland mixa upp det mot folk man har lite historia med räcker jättelångt på rättså höga nivåer. Notera, som jag skrev ovan, att "mixa upp det" inte inkluderar att variera genom att blanda in fundamentalt felaktiga spel (som att limpa först in med AK eller SC) det finns way bättre sätt att mixa upp på, företrädesvis (läs: uteslutande) postflop. Blir du överkörd så beror det med 99% sannolikhet att du har läckor i ditt spel på andra plan. 2. lol @ 1000 händer = i längden. Jag maximerar mina vinster i längden med mitt spel. Hur vet du det? Jag kan svara åt dig: Det vet du inte. Du har uppenbarligen inte tagit del av den diskussion som redan finns på området, du har uppenbarligen inte lagt energi på att fundera kring relevant teori, du har uppenbarligen inte provat alla metoder med en tillräckligt stor sample size och utvärderat dem thoroughly etc etc. Och inte vara mr-know-it-all hela tiden. Prova att säga det till dig själv några gånger. Det jag reagerar på är nämligen inte först och främst vad du skriver, utan hur du skriver det. Din retorik antyder att du krossar 50/100+, har många års erfarenhet och har diskuterat massvis med teori och händer med de duktigaste highstakes-spelarna osv. Du ger "råd" och skriver som om du verkligen visste vad du pratade om. Bättre hade varit att skriva "så här hade jag gjort, är det rätt, hur tänker ni kring det, etc etc". Och stanna upp och fundera när andra säger till dig att du är fel ute. GL Citera
AnnaDea Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Eftersom du hänger upp dig på det här och är oförmögen att se saker och ting i vidare perspektiv så börjar jag med att förtydliga: När jag pratar om FL så utgår jag från ett FL-perspektiv. När jag pratar om NL så utgår jag från ett NL-perspektiv. När jag pratar om SnG så utgår jag från ett SnG-perspektiv. Även om jag inte spelar särskilt mycket FL i nuläget så har jag gjort det tidigare, både enbart och i samband med att jag har spelat annat. Nedanstående skriver jag alltså med FL som utgångspunkt. Jahapp... Du verkar inte vara medveten om att det redan finns "guider" lite här och var? Du har spelat i 1.5 år men har inte bemödat dig att ta till dig av den stora mängd information som det finns om FL, och specifikt om att openlimpa, variera sitt spel etc? Och du grundar den kunskapen på vad? Vem har sagt att jag inte har läst om det? Bara för jag INTE propagerar för det, behöver det inte menas att jag inte är medveten om det. Höj alltid först in. Limpa aldrig. Vik SC om det inte är en stöldsituation. Att limpa in i SH har provats av många och efter noggrann utvärdering också förkastats. Det har stötts och blötts på 2+2, folk har provat i praktiken, räknat på det i teorin, jämfört sina stats över massa händer etc etc. Det är allmänt vedertagen kunskap, som tillämpas av de mest vinnande spelarna på nätet, att man tjänar mer i längden på att alltid höja först in. Det finns som sagt i stort sett ingen FL-auktoritet som förespråkar att limpa först in, undantaget vissa råd från SSNL, men det förutsätter FR, 5-8-vägspotter mot passivt motstånd, och även under det premisserna så går det att argumentera mot openlimp på väldigt solida premisser (sök på 2+2 om du är mer nyfiken). Kortfattat: Att ta ner blindsen är värt väldigt mycket, och man kompenserar extremt sällan för det genom att maskera sin hand. Händer som SC har ofta för lite värde postflop på ett SH-bord (de spelar bättre i flervägspotter). HU eller mot max två motståndare har de sitt främsta värde som blind steals preflop och som semibluffhänder postflop, i båda fallen förutsätter det att fi viker tillräckligt mycket, så mot synstationer bör de ofta muckas pre. Så om SC inte bör limpas, så bör inga starkare händer limpas heller, det finns helt enkelt ingen anledning att mixa upp, utan alla spelbara händer kan förtjänstfullt höjas först in. Jo, det finns faktiskt undantag. Vissa spelare har experimenterat med att limpa in i sen position då de har upplevt att vissa händer har, mot vissa motståndare, för lite FE preflop, för lite FE postflop vid miss, och för lite värde vid träff. Detta gäller händer som t.ex. QTs eller andra liknande händer. Detta är typ det enda undantaget, och jag är fortfarande inte säker på att det håller under närmare granskning, och even so så förekommer de specifika premisserna så sällan i verkligheten att det är meningslöst att bry sig öht. Men det gäller alltså varken AK eller SC och handlar inte om att variera sig. Detta var väldigt bra skrivet. Felet är att jag brukar skita i vad andra säger när det kommer till något som poker. Jag är den person som vill uppleva det jag ska utvecklas i. Råd är alltid bra, men när det gäller så är erfarenhet mycket rikare. Det kan verkligen vara bra mycket hårdare psykiskt och för sin BR. Men jag tror den vägen ger mer än att lyssna på snubbar som spelar perfekt poker statistiskt sätt. Har sagt det förut. Du kan inte föra statistik över en människa beteende och agerande. Nu spelar vi visserligen online så psyko-analytiska medel hjälper inte så mycket. Jag är inte en perfekt limit-spelare. Men jag ser inte alls vart mitt spel skulle vara fel. Det har läkor som alla andras. Och jag har utveckling att framgå i långa vägar. Men jag kan fortfarande inte se hur du kan skriva att någon plussar hejvilt så är dennes spelstil den man ska apa efter. Det är fortfarandes den människans uppfattning av vad som händer. Vi kan relatera till det, men det är just en annan verklighet. Kan bara hålla med dig om du bara pratar om statestik. Wow... Snälla, var lite ödmjuk människa. Inse att du är en nybörjare i sammanhanget. Har aldrig påstått heller att jag är en limit-expert med flera års erfarenhet. 1.5 års limit spelande är lika med ca: 500k-700k spelade händer. Det är tillräckligt för mig för att få en bild av mig själv som limit-spelare. Som sagt, om du alltid höjer först in så finns det inget mönster. Balansera genom att raisa både stål, höga kort, par och stöld-/semibluffhänder, folda resten, så behöver du inte variera genom att limpa med starka händer. Och när man väl befinner sig i en situation där det kan vara bra att variera så innebär det att man gör det mellan två spel som är rättså likvärdiga, inte genom att blanda in ett spel som är fundamentalt felaktigt. Höj alltid först in och det finns inget mönster? Den teorin fungerar hur bra som helst pre-flop, men post-flop? Dina teorier verkar mest fungera om man spelar 0.25/0.50-0.50/1.0 FL och då främst $-borden. Tycker nivåerna är ganska så stora mellan $ och £ på Crypto. Tycker nästan alla slowspelar sina händer på £, och då främst dem äckliga AK-AJ, så man måste skaffa sig en read, och itne bara spela ABC. 1. Jag vet inte hur du definierar ABC-poker, men att spela straightforward för att ibland mixa upp det mot folk man har lite historia med räcker jättelångt på rättså höga nivåer. Notera, som jag skrev ovan, att "mixa upp det" inte inkluderar att variera genom att blanda in fundamentalt felaktiga spel (som att limpa först in med AK eller SC) det finns way bättre sätt att mixa upp på, företrädesvis (läs: uteslutande) postflop. Blir du överkörd så beror det med 99% sannolikhet att du har läckor i ditt spel på andra plan. Hur länge sen var det du spelade FL föressten. Jag har märkt en extremt stor skillnad på spelarna de senaste 3 månaderna sen de från USA inte kan spela på Crypto längre. Spelet har blivit svårare att slå. Jag har prövat din taktik och den har inte fungerat så värst bra. Pröva och sätt dig på ett valfritt 1/2£-2/4£ FL bord och spela en vecka och så själv. 2. lol @ 1000 händer = i längden. Glömde nämna att jag bara spelar 1 bord åt gången för att kunna analysera så bra som möjligt. 1000 händer på en session är ca: 8 timmars speltid för mig. Så skratta på du. Hur vet du det? Jag kan svara åt dig: Det vet du inte. Du har uppenbarligen inte tagit del av den diskussion som redan finns på området, du har uppenbarligen inte lagt energi på att fundera kring relevant teori, du har uppenbarligen inte provat alla metoder med en tillräckligt stor sample size och utvärderat dem thoroughly etc etc. Dra gärna upp stöd för den "faktan" du drar upp. Jag vill gärna veta vad du grundar allt det där på. Och vad jag har skrivit här gills absolut inte för det är bara en subjektiv uppfattning från din sida, och inget objektivt. Prova att säga det till dig själv några gånger. Det jag reagerar på är nämligen inte först och främst vad du skriver, utan hur du skriver det. Din retorik antyder att du krossar 50/100+, har många års erfarenhet och har diskuterat massvis med teori och händer med de duktigaste highstakes-spelarna osv. Du ger "råd" och skriver som om du verkligen visste vad du pratade om. Bättre hade varit att skriva "så här hade jag gjort, är det rätt, hur tänker ni kring det, etc etc". Och stanna upp och fundera när andra säger till dig att du är fel ute. Det är inte mitt problem om du stör dig på mitt uttryckssätt. Jag skriver som jag tycker och känner som jag har alltid gjort. Sen att jag har ganska så bra självinsikt över mig själv och det framgår i mina inlägg ser jag mer som en komplimang Och ja, det är väl klart att jag skriver om saker jag fattar om. Men mer oförståligt är väl varför du inte ens följer dina egna propagerande åsikter. Inte något av det du har sagt har du gjort själv. DU utgår nu med att allt det du säger är fakta, fast det är bara teorier som allt annat som handlar om poker. GL Desamma. Citera
Recommended Posts