Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Min mupp fu blir bara starkare och starkare. 4-handed 10-20 mot samma nissar som förra handen. Tredje gatan Pott: 0.7SB med bring-in. bringar in Någorlunda lös spelare limpar in med Min tur med () och sitter bakom. Jag höjer, viker, bring-in ochlimparen synar. Fjärde gatan. Pott: 3.6 SB efter rake Jag: () Bring-in: Limpare: Jag tänker: "Satan, satan, satan, satan, satan, satan." Limparen dubbelbetar, jag funderar lite på att höja för att isolera par + färgdrag. Men då är jag ändå inte särskilt stor favorit. Har väl lite halvodds mot små tvåpar, och mot trissen är jag stekt. Känns ändå som stegdrag/färgdrag + par är troligast givet hans betande. Tror inte på QQTT+, utan om han har mig slagen bör det vara med trissen. Men vad fan vet jag egentligen? Hur som helst, så gör jag min bästa imitation av en station och synar, bring-in viker. Femte gatan. Pott: 3,8 BB Jag: () Limpare: Han betar ut och jag tycker som sagt det är rätt stor chans att han är på litet tvåpar färgdrag+tvåpar. Korten som kom är ganska bra eftersom esset är ett scarecard för honom, då jag kan representera triss/aces up, vilket ger mig möjlighet att vika om han trebetar eftersom han knappast gör det med exempelvis TT77 (tror faktiskt han rätt lätt kan vika en sån hand) och han har inte gått loss så hårt innan som sagt, så jag tror inte han försöker aggra tillbaka med färgen. Plus att jag har position så länge jag inte slår tvåpar, vilket är bra. Bet-raise-syn alltså. Bingo! Nu behöver jag bara dra ut, beta loss honom från en bättre hand eller få mina knektar att stå. Sjätte gatan Pott: 7,8 BB Jag: () Limpare: Han checkar, och vad ska han ha där egentligen? Återigen betar jag och tänker blixtvika om han höjer. Han synar bara. Sjunde gatan Pott: 9,8 BB Jag: () () Limpare: Tja, han har ju knappast trissen, men de där 14 outsen jag hoppades på gick visst vilse på vägen. Han checkar och jag gör vad?* *Kuggfråga. Citera
garden_state Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Låt mig gissa att han sitter på dolda kungar? Men vad du gör har jag ingen aning om, du lirar lite högre än mig så att säga. Drar säkert nåt helt ologiskt och advancerat som jag aldrig kommer att förstå ( lirar 2/4 själv ) Citera
Ruterkung Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Om jag känner dig rätt så betar du eller foldar. Att du checkar för att visa tror jag inte du orkar göra i detta läget. Själva spelet ska jag inte kommentera, jag vill bara klara kuggfrågan Citera
Bjorn_ Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Tycker det är en ganska given check på rivern. Har han synat med "tens up" hela vägen hit kommer han garanterat gråtsyna rivern och har han bara TT eller sämre så vinner du ju ändå en showdown. /Bjorn Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Om jag känner dig rätt så betar du eller foldar. Visserligen gör jag frekvent jävligt pantade spel, men det är bara cirka 10% av tiden som jag foldar för 0 bet. Drar säkert nåt helt ologiskt och advancerat som jag aldrig kommer att förstå ( lirar 2/4 själv ) Vet inte om det är någon jätteskillnad jämfört med att spela mot några tightrumpor på 2-4. Som sagt är det rätt sopiga ABC-spelare som dessutom verkar vara lite väl lösa och passiva. Sen kanske strukturen är väldigt annorlunda där. Men spelet på sjätte och sjunde skulle ju inte kunna vara annorlunda. Tycker det är en ganska given check på rivern. Har han synat med "tens up" hela vägen hit kommer han garanterat gråtsyna rivern och har han bara TT eller sämre så vinner du ju ändå en showdown. Ja, som sagt det finns ju bara ett svar där, om man ens tänker på att beta får man jobba lite med 7CS. Frågorna i handen är ju synen på fjärde och höjningen på femte, samt avsikten att vika mot trebet. Citera
Ruterkung Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Om jag känner dig rätt så betar du eller foldar. Visserligen gör jag frekvent jävligt pantade spel, men det är bara cirka 10% av tiden som jag foldar för 0 bet. Jaha, när du sa att det var en kuggfråga så trodde jag ju i min enfald att du gjorde något roligt/oväntat. Att jag glömde en gjorde kanske sitt. Självklart är det ju en check där... Citera
Recommended Posts