Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har flyttat precis och har nu fått bredband sen en vecka tillbaka. Så jag ska bli bättre med dagboken, väntar fortf dock på att tain ska fixa deras HH's. Eftersom varker P-O eller P-T fungerar till Tain så kan jag inte få HH's genom den heller.

Jag har haft massa swings under senaste tiden men ändå klarat av att sluta plus varje vecka.

Total Bankroll: ~25000$

• Svars 245
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det har ju gått riktigt snabbt för dig verkar det som! Var ju inte allt för längesedan expekt bytte till Tain. Kul =) En annan får ju käka trolldeg på NL50 ett tag till :D Lycka till i fortsättningen!

Postad

Jag är nu övermålet 30k för några dagar sedan, det tog väl lite mer än en månad att lite mer än dubbla rullen till mitt första mål, kanske vore bra läge att komma igång med den här dagboken då...

Har försökt komma på några sätt att få fram HH's, men det verkar inte gå.

PokerOffice har garranterat att de kommer finnas stöd hos Tain, men det kan ej bekräfta när.

Någon som har tips på hur jag kan få ut HH's, så ja kan komma igång på riktigt me denna db? :)

Postad

Mitt nya mål är nu att bli miljonär innan detta år är slut.

Så namnet på uppdraget blir Miljonär 2006.

Väntar fortf på att PO ska stödja Tain så man kan dra igång med HH's...

Total roll: $36k

Postad

Sjukt snabbt din bankrulle växer... Hoppas de fortsätter så! :)

Och som någon sa tidigare, byt sida så vi får se lite HHs! Tain är ju: Jag citerar, "Pokerhistoriens största självmål!" :lol:

Fast du vill kanske hålla dig där fisken finns?

Postad
Byt sida nu så vi får se lite HH. Känns som pfs onödigaste dagbok atm.

Kan verkligen hålla med dig om det, värdelöst utan HH's.

Lite eel status på denna killen :P

Säger du det så... =)

Sjukt snabbt din bankrulle växer... Hoppas de fortsätter så! :)

Och som någon sa tidigare, byt sida så vi får se lite HHs! Tain är ju: Jag citerar, "Pokerhistoriens största självmål!" :lol:

Fast du vill kanske hålla dig där fisken finns?

Ja, det är ju det som är grejjen. Jag gillar Tain bra pga. det dåliga spelarna som finns där.

Ett svar till er alla sammtidigt, de har nu fixat så man kan få HH's direkt efter handen på bordet. Men denna HH går inte ens att tyda om man kopierar den där ifrån.

Jag får väl kanske börja skriva ihop dom själv eller dylikt.

Idag har jag iaf backat 2.3k. Spelade dåligt och släppte inte när jag skulle m.m. Känns som jag får skylla mig själv idag trotts lite sega utdragningar.

Postad

Tjo slaska, hur mycket tycker du att du har utvecklats sedan NL50 tiden? Vad spelar du för sorts poker, ABC? om inte på vilken nivå slutade ABC poker funka? Väldigt intressant dagbok förresten, Lycka till!

Postad
Jag har själv spelat på tain, inte längre och jag har länge undrat varför ni som spelar på högre nivåer håller er kvar och inte byter???

Det står i inlägget ovanför ditt ;)

Fattar men när jag spelade där så laggade den sönder och jag har förlorat en del riktigt saftiga potte pga connection timed out. visst finns det fisk men det gör det på andra siter med. Så varför just Tain?

Postad
Jag har själv spelat på tain, inte längre och jag har länge undrat varför ni som spelar på högre nivåer håller er kvar och inte byter???

Tja.

Det är bättre nu, klienten är mycket stabilare och det är inte ofta den laggar. Det händer någon gång ytterst sällan. Jag tror faktiskt att b2b laggar mer än vad tain gör.

Postad
Tjo slaska, hur mycket tycker du att du har utvecklats sedan NL50 tiden? Vad spelar du för sorts poker, ABC? om inte på vilken nivå slutade ABC poker funka? Väldigt intressant dagbok förresten, Lycka till!

Tja Gunnarn.

Jag har utvecklats enormt. På NL50 körde jag nog hyffsat mycket ABC poker. Nu kör jag mest LAG (Loose Aggressive), då jag känner att det är det spelsättet som leder till de stora vinsterna. Dock är det ju en psykisk press då det ofta är väldigt mycket swings på kort tid.

ABC poker fungerar nog på de flesta nivåerna, dock är folk som spelar ABC poker väldigt lätta att läsa.

Postad

Tja Gunnarn.

Jag har utvecklats enormt. På NL50 körde jag nog hyffsat mycket ABC poker. Nu kör jag mest LAG (Loose Aggressive), då jag känner att det är det spelsättet som leder till de stora vinsterna. Dock är det ju en psykisk press då det ofta är väldigt mycket swings på kort tid.

ABC poker fungerar nog på de flesta nivåerna, dock är folk som spelar ABC poker väldigt lätta att läsa.

joo, de är väl nackdelen!
Postad

Halloj!

Spelade tidigare idag, började med att backa $500 direkt, så jag hittade på lite annat ett tag under eftermiddagen. Gick in runt åtta tiden igen och slaskade på rätt fint, fick in en galen rush och gick upp till +$2000.

Ska börja spela om ett tag igen hade jag tänkt, mitt mål blir att försöka ta 2000$ till på 2/4 & 3/6. Kommer nog bli rätt svårt, men ska försöka iaf.

Postad

Backade ner det jag plussade inatt till att börja med, sen spenderade jag de kommande 6 timmarna att hitta upp till $2k plus igen, så klockan 9 imorse var jag där :)

Drog så sjukt kalla kort under hela natten, väntade 45min en gång på att vinna en pott, och då lirade jag tre bord, rätt sjukt.

Ska försöka piggna till lite sen ska det grindas igen ;)

Postad

Tilta mig mer...

Blir utdragen i varje pott atm, och så är min mus fucked up också. :evil:

Lyckades backa ner 2.5k$ på 30 minuter, jobbade mig tillbaka på 2 timmar och slutade upp 550$.

Vann en pott på 2,2k$ på 3/6, ställde med AK på river på brädan QT49J.

Han klarade inte att lägga sin KK...

Postad
Tilta mig mer...

Lyckades backa ner 2.5k$ på 30 minuter, jobbade mig tillbaka på 2 timmar och slutade upp 550$.

hade nog inte jag heller gjort, han hade ju stegen, trodde nog att de vare bra
Postad
Tilta mig mer...

Exakt det jag menade, båda checkade flop. Han bettade ut 36$ på turn som han bettade preflop. River bettade han 66$. Då var potten på 210$.

Då ställer jag in 1500$, han har ca 1100$ kvar. Det är inte en lätt fold eftersom jag limpade in preflop, och jag vet att jag får syn av en kung 9 av 10 ggr här när jag spelade den som jag gjorde i detta läge.

Postad
Tilta mig mer...

Exakt det jag menade, båda checkade flop. Han bettade ut 36$ på turn som han bettade preflop. River bettade han 66$. Då var potten på 210$.

Då ställer jag in 1500$, han har ca 1100$ kvar. Det är inte en lätt fold eftersom jag limpade in preflop, och jag vet att jag får syn av en kung 9 av 10 ggr här när jag spelade den som jag gjorde i detta läge.

jaa riktigt bra spelat!