SLASKA Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Hej jag spelar poker och det tycker jag är kul. Citera
PinkFloyd Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Skitkul, blir skojj att se om tain fortfarande har lika mycket sopor. Lycka till! Citera
SLASKA Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Tro mig, det kryllar utav dom Jag kommer dra in HH's så fort dom fixat tillbaka den funktionen, den är lite skev som övriga Tain... Citera
SLASKA Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Sitter och spelar 3 bord just nu, ligger back drygt 300. Mina JJ KK QQ lyckas ständigt få sällskap utav A på flop, där jag bettar ut och blir raisad+reraisad. Inte mkt att göra, ska köra på ett tag till för att komma brakeeven först iaf. Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Då var jag nöjd för idag. Rätt svänigt ikväll, var som mest back 1000$. Slutade plus 700$ iaf. Slaskade på rätt mkt i slutet och klonkade in en del fina händer. Jag la även QQ klockrent i en pott. Raisar utg 16$, utg+1 kall synar, en shortstack går all in med 20$. Då smäller jag upp till 52$, utg+1 tänker lite och ställer in 500$. Jag blir jävligt förvånad och mina tankar säger en slowplayande KK så jag släpper den, mycket riktigt satt han på KK. Ni får nöja er med mina referat sålänge då inte tains handhistory fungerar. Ons 15/2: +$700 - 4h ca Total Bankroll: $14440 Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Tog mig en sväng förbi borden nu, det gick käpp rätt åt helvete. Backade 1,1k$, spelade värdelöst poker. Nu får jag gå och sova och skämmas helt enkelt. Ons 15/2 -$400 - ca 6h Total Bankroll: 13320$ Citera
Othello Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Överlägset nickname. +EV bara på det. Lycka till! Citera
LuckyMan Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Är det du som sitter med keps med SLASKA tryck på sviten ibland? Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Är det du som sitter med keps med SLASKA tryck på sviten ibland? Nej, det är det inte =) Men jag har vart där ett par ggr ska försöka komma dit lite oftare. Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Dealer: SLASKA raises 12.00 to $16 Dealer: Knigge calls $14 Dealer: klonka folds Dealer: basejumper folds Dealer: DEALING FLOP Dealer: Knigge bets $25 Dealer: SLASKA raises 35.00 to $60 Dealer: Knigge raises 35.00 to $95 Dealer: GBU43B has joined the table Dealer: SLASKA goes all in $545.31 Dealer: Knigge goes all in $265.50 Dealer: $244.81 is not called, return back to SLASKA Dealer: Knigge shows a Pair, Tens Dealer: DEALING TURN Dealer: DEALING RIVER Dealer: Knigge shows a Pair, Tens Dealer: SLASKA shows a Flush Dealer: Hand 47660067: SLASKA wins main pot($759) with a Flush Visst är det svårt att släppa topp par med färg ute. Han ville tydligen gambla med sin JTo när jag floppade färgen med KQs. Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Dealer: SLASKA raises 8.00 to $12 Dealer: RaiseMeNot calls $10 Dealer: sanicanin calls $8 Dealer: DEALING FLOP Dealer: RaiseMeNot checks Dealer: sanicanin checks Dealer: SLASKA bets $24 Dealer: RaiseMeNot raises 24.00 to $48 Dealer: sanicanin folds Dealer: SLASKA calls $24 Dealer: DEALING TURN Dealer: RaiseMeNot bets $100 Dealer: SLASKA goes all in $546.10 Dealer: RaiseMeNot goes all in $274 Dealer: $172.10 is not called, return back to SLASKA Dealer: RaiseMeNot shows a Pair, Aces Dealer: DEALING RIVER Dealer: RaiseMeNot shows Two Pair, Aces and Kings Dealer: SLASKA shows a Full House, Kings full of Queens Dealer: Hand 47662566: SLASKA wins main pot($877) Så klockrent att vissa inte kan släppa sina AA. Floppade K. Turn Q. River K. Jag satt på KQ, lite flyt men så ska det ju vara! Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Dealer: Hand 47666013: SLASKA wins main pot($206) with Royal Flush Talar för sig själv Synd att den andra var shortstack... Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Avslutat första sessionen nu, tog tillbaka dom $1100 jag tappade inatt. Klonkade in rätt fint och vann dom potterna där jag var favorit, känns skönt! Tors 16/2 - +1100 - 2h Total Bankroll: $14450 Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Jag gillar dina HH:s. Som jag sa så fungerar inte tains HH funktion, så jag gör det bästa utav situationen Citera
SLASKA Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Spelat några timmar till, började med att backa $500, torskade en buyin på AA emot 55. flop Q5T. Killen var ny på bordet och han raisade preflop, satte honom på damen faktiskt. Det var bara att betala och se glad ut. Sen fick jag även två stora potter gratis i oraisade potter. Den ena floppade jag open ended med 24, floppen 35K. Turn 6. river X. Degen kom in på river mot hans AA. Förstår verkligen inte på mig folk som inte kan släppa sina AA, han slår ju bara ett par i detta läge och han valde att ställa på min reraise på river. Den andra floppade jag stegen med 34, på floppen A25. Degen kom in på turn och han vände upp 55, min stege höll. Här tror jag han sätter mig på ett 2 par eller någon av de 2 färgdragen som låg. Det var inte mkt att göra för honom. Slutade +$600 tillslut. *EDIT* Slaskade precis bort $200 på liverouletten på parbet, haha. Gick inte så jätte bra! Tors 16/2 - +$1600 Total bankroll: $14910 Citera
liggat Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Är det du som sitter med keps med SLASKA tryck på sviten ibland? that's me =) fast det står SLASK! Citera
SLASKA Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Är det du som sitter med keps med SLASKA tryck på sviten ibland? that's me =) fast det står SLASK! Klockrent, du får se upp så inte jag snor din kepa nästa gång jag kommer ner till sviten Citera
SLASKA Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Lirade 3 timmar till nu från klockan ett, slaskade på rätt bra och tog hem några potter Plussade 1k$ totalt. Det är värdelöst när jag inte kan posta HH's, Tain får se till att fixa det snarast... Tors 16/2 - +$2600 Total bankroll: ca $15700 Citera
SLASKA Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Blivit lite inaktivt under helgen med dagboken, då jag känner att det är segt att sitta och berätta om alla händer ist för att bara kunna dra in HH's. Total Bankroll: $16650 Citera
PinkFloyd Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Det går ju trots allt att kolla upp HH:s i tain klienten, fast blir ju inte så fint när du ska kopiera det hit. Om du orkar sitta och redigera i texten och byta ut alla %¤ mot osv så blir det iaf ok. Sen kan du ju även skapa HH:s på diverse hemsidor och sådär.. Citera
SLASKA Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Det går ju trots allt att kolla upp HH:s i tain klienten, fast blir ju inte så fint när du ska kopiera det hit. Om du orkar sitta och redigera i texten och byta ut alla %¤ mot osv så blir det iaf ok. Sen kan du ju även skapa HH:s på diverse hemsidor och sådär.. Det fungerar väl inte alls? Citerar vad som står under transaction history: "Transaction history temporarily unavailable. " "Recent Hands Search -------------------------------------------------------------------------------- Temporarily disabled, we apologize for any inconvenience. " Citera
PinkFloyd Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Om du kan hand id så är det ju bara att söka på den handen, men när jag lirade tain för några månader sedan så funkade iaf transaction history. Det blev sådär som du beskriver ("Transaction history temporarily unavailable") men man kan komma runt det.. prova typ klicka den 2 ggr, logga ut och in igen brukar oxå vara en klassiker . Är det fortfarande så att när det hänger sig och man inte kan göra nått att man får köra ctrl+alt+del och avsluta "gameclient.exe" för att starta upp den igen och komma in på bordet (man foldar inte handen om man stänger gameclient eftersom man blir disconnected)? Citera
SLASKA Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Nja, det fungerar tyvärr inte. Har skickat mail till Parbet men har inte fått något svar. Det är värdelöst då inte PokerOffice fungerar till Tain heller. Får försöka hitta någon lösning på det. Har lirat på som vanligt och det har gått bra, vart lite dålig med att uppdatera då jag är sjuk. Plussade 3k$ igår, alltid trevligt Total Bankroll: Ca. 21000$ Citera
derra Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Vad händer? Var ju intressant att följa din dagbok eftersom jag också spelar på Tain Citera
Recommended Posts