Gå till innehåll

Miami-FL 3/6 SH-Avslutad

Miami

Recommended Posts

• Svars 441
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Igår back och idag plus. Gick jämnt upp.

Det är så otroooooligt mycket lättare att spela när man får bra kort! No shit?? Jag har inte fått massa drömfloppar eller så, men tillräckligt bra för att slippa sitta och folda eller bluffa. Blir mycket roligare då!

Här är en drömflopp dock, Fi är ju vänlig och klonkar in tvåpar och en mindre båt…hehe…

Vet inte om den ska klassas som goodbeat för ivanliga fall om det cappas på nån gata så kommer iallfall inte jag att vinna…

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is SB with K:spade:, K:club:.

1 fold, MP calls, 2 folds, Hero raises, BB calls, MP calls.

Flop: (6 SB) 4:heart:, K:heart:, 6:club: (3 players)

Hero bets, BB calls, MP folds.

Turn: (4 BB) Q:diamond: (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

River: (12 BB) 6:diamond: (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

Final Pot: 20 BB

Results in white below:

Hero has Ks Kc (full house, kings full of sixes).

BB has 6s Qs (full house, sixes full of queens).

Outcome: Hero wins 20 BB.

Jaha säger väl ni om den här. Men, den här är rolig för den är otypisk mig. Om jag sitter tidigt brukar jag beta för att se vad som händer och om nån betat innan mig så foldar jag 99/100 i det här läget.

Det råder lite delade meningar om låga pockets på knappen. :roll: Jag blandar lite limp/rasie...Hur gör ni? hehe, ok, jag vet vad ni gör.

Preflop: Hero is Button with 4:club:, 4:spade:.

UTG calls, 2 folds, Hero calls, SB completes, BB checks.

Flop: (4 SB) T:spade:, T:heart:, 7:spade: (4 players)

SB checks, BB bets, UTG folds, Hero raises, SB folds, BB calls.

Turn: (4 BB) 6:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB folds.

Final Pot: 5 BB

På begäran: Inga resultat!

Hur aggresiv ska man vara på rivern? Det känns ju sådär när han betar in i mig. Jag tänker att han är en sopa och kör på…då kommer 3beten, cap eller syn?

Fi är loose/semi aggro (med kort och utan). Han spelar det mesta till slutet och har förlorat 15BB sen jag satte mig ner. (40 händer)

Preflop: Hero is Button with J:diamond:, J:spade:.

2 folds, CO calls, Hero raises, 2 folds, CO calls.

Brukar inte slowplaya, men vad kan han ha träffat här? Låter honom försöka stjäla. Synpunkter?

Flop: (5.50 SB) 3:diamond:, J:club:, 4:heart: (2 players)

CO bets, Hero calls.

Turn: (3.75 BB) K:spade: (2 players)

CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero caps, CO calls.

River: (11.75 BB) T:diamond: (2 players)

CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero calls.

Final Pot: 17.75 BB

Resultat idag: +/- 0

BR: 35 BB

BR på Party: 400 USD exkl skott

Pacific: 177 USD

Empire: 50 USD

Neteller: 130 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Grattis

Hand 2: Jag limpar för det mesta här, hade jag varit först in hade jag utan tvekan höjt. Men med en limpare blir det ofta syn. Lite vågat postflop spel men det fungerade ju den här gången.

Hand 3: CO limp-synar, vad kan CO ha för hand som han limp-synar med? Förmodligen 33, 44 eller KJ eftersom det sättet han spelar handen på. Jag hade cappat river. Att han skulle limp-syna med AQ eller Q9 och sen dra in en r-r stege kan du inte räkna med, du har med största sannolikhet bästa handen på river och du kan med gott samvete cappa här för EV+. Vad sätter du honom på i handen som gör att du bara synar hans 3-bet?

Länk till kommentar

Hand 1: nh, sir!

hand 2:

Preflop så varierar jag mig också mellan limp/raise. Preflopspelet gillar jag skarpt. Tycker det är helt rätt att höja BB där för att sätta press på SB. På turn är det helt rätt att bomba. Självklart är det ju bara att checka river om han synar.

Hand 3:

Hand 3: CO limp-synar, vad kan CO ha för hand som han limp-synar med? Förmodligen 33, 44 eller KJ eftersom det sättet han spelar handen på. Jag hade cappat river. Att han skulle limp-syna med AQ eller Q9 och sen dra in en r-r stege kan du inte räkna med, du har med största sannolikhet bästa handen på river och du kan med gott samvete cappa här för EV+. Vad sätter du honom på i handen som gör att du bara synar hans 3-bet?

Jag håller med.

Länk till kommentar

Hand 1: . Att han skulle limp-syna med AQ eller Q9 och sen dra in en r-r stege kan du inte räkna med, du har med största sannolikhet bästa handen på river och du kan med gott samvete cappa här för EV+. Vad sätter du honom på i handen som gör att du bara synar hans 3-bet?

Ja...jag sätter honom på AQ eller Q9 när jag synar, jag skyller på badbeatfeber eller nåt.....det är uppenbart ett stort fel. Som du säger kan jag inte räkna med att Fi klonkar rr och bli passiv.

Tack för komentarer!

FÖ så satt han på AQ, men det är ointressant, jag spelade fel iallfall

Länk till kommentar

Du kan nog fortsätta skotta när jag donerar pengar till dig ;):D

Hade nöjet att spela med Ruterkung ikväll! Full rulle är väl bara förnamnet, superkul! Tyvärr hade jag svårt att släppa mitt par i nior när han satt med JJ, men men... :D

Lyckades klonka lite idag oxå så jag plussade totalt sett!

Gårdagens läxa är ogjord, det är uppenbart....åååå va det stör mig att jag är så fiskig... :evil:

Preflop: Hero is BB with J:spade:, J:diamond:. CO posts a blind of $1.

2 folds, CO (poster) checks, 2 folds, Hero raises, CO calls.

Flop: (4.50 SB) A:spade:, 3:heart:, J:heart: (2 players)

Hero bets, CO calls.

Turn: (3.25 BB) Q:club: (2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

Jag lär mig lixom inte.... :(

River: (11.25 BB) 5:club: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

Final Pot: 13.25 BB

Preflop: Hero is UTG with K:club:, K:spade:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, Button calls, SB calls, 1 fold.

44,49, färg/färgdrag eller Ax= cap?

Flop: (9 SB) A:spade:, 4:spade:, 9:spade: (4 players)

SB bets, Hero raises, CO folds, Button 3-bets, SB folds, Hero calls.

hehe, klonk

Turn: (8 BB) Q:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button calls.

River: (12 BB) 8:diamond: (2 players)

Hero bets, Button calls.

Final Pot: 14 BB

Resultat idag: + 44BB

BR: 79 BB

Länk till kommentar

Hand 1: Som du säger, du ska ta lärdom av dina tidigare misstag. Du har en tillräckligt stark hand att cappa river med här tycker jag. Du är slagen av 4 händer, AA, QQ, KT (mest troliga) och 42.

Hand 2: Tycker det är en riktigt intressant turn här. Du höjde preflop och höjer flopen efter att SB betar, det kan se ut som att du försöker försvara en hand här. Samtidigt 3-betar button vilket ger mig intrycket av att han också försöker försvara sin hand, möjligtvis tvåpar eller ett set. Problemet ligger i att när du träffar turn, hur agera här? Beta eller inte beta, det blir väldigt readbaserat. Om du betar kan han ta det som att du träffat färgen och vill ha betalt, eller att du försöker bluffa ut honom. Checkar du kan det se ut som att du försöker check-raisa honom eller att du checkar för att handen du försökte försvara är "förstörd". Därför hade jag spelat den här väldigt annorlunda mot en "average" 1/2-spelare jämfört mot en vettig spelare.

Fan nu förvirrar jag mig själv nästan. :)

Länk till kommentar

Konstig dag idag. Spelade kanonbra på ett bord och som en MEGAtomte på ett annat. Jag tänker inte ens lägga upp några händer därifrån för det är så dåligt...Fattar inte hur det kunde bli så tokigt. Det visar på vikten att titta igenom alla händer man spelat.

Ja...hur spela rivern?

Party Poker 1/2 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with J:club:, Q:club:. UTG posts a blind of $1.

Hero raises, SB calls, UTG (poster) calls.

Flop: (6 SB) Q:heart:, 6:diamond:, T:heart: (4 players)

SB bets, UTG folds, Hero raises, SB calls.

Turn: (5 BB) K:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

Cap?

River: (9 BB) Q:spade: (3 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls.

Final Pot: 15 BB

Mot en typisk spelare på 1/2, fold när han raisar på rivern?

Preflop: Hero is BB with J:heart:, K:heart:.

UTG calls, 3 folds, SB completes, Hero raises, UTG calls, SB calls.

Flop: (6 SB) K:club:, 2:diamond:, 7:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, UTG calls, SB folds.

Turn: (4 BB) 8:club: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

Bluffas det på rivern på 1/2 eller är det fold? Jag funderade på att checka, men samtidigt, skulle han hängt med hit och fiskat ett A?

River: (6 BB) A:heart: (2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

Final Pot: 10 BB

Resultat idag: +14 BB

BR: 93 BB

Länk till kommentar

Kunde inte hålla mig borta från borden utan lirade en session till. Tur va väl det! Hade storklonken med mig och tydligen hade dom riggat om på Party för jag vann! Igen!

Ja,ja, kliv upp på stolen igen…jag har faktiskt vunnit förut, det roliga var att jag spelade bra. Inga uppenbara idiotgrejer, möjligtvis när jag satt med kåk och cappa turn och river mot en TAG som satt med fyrtal… ;) , det gick på 10BB. Kan jag leva med en sån här dag!

Tänkte kör en statspost igen trots så få händer. Kul som referens senare. Alla stats är från skottet på 1/2.

Händer: 6837

VP$IP: 18,5%

PF rasie: 12,7%

Aggr. factor flop:3,2

turn:2,5

river:1,8

total post flop:2,6

Showdowns won: 57,47% Dax att syna ner med fler spekulativa händer.

Jag är för tight och ska syna ner fler bluffmakare, det får bli slutsatsen. Om nån har nåt att säga så "go ahead!!"

Resultat idag: 47+14 tidigare idag (BB) :D

BR: 137 BB :D on the sunny side again!

Länk till kommentar

Känns lite väl tight faktiskt. Jag känner mig ganska tight när jag har ~22 VP$IP. Dumpar du händer som KQo UTG och UTG +1?

Vad har du för "Folded BB to steal"?

Nej, spelar även KJo UTG om bordet är normal aggro.

Folded SB to steal:82,3%

Folded BB to steal:63,9%

Hmm, skön kille, tyvärr så tog hans pengar slut fort..

Preflop: Hero is BB with K:diamond:, 2:spade:.

2 folds, CO calls, Button calls, SB completes, Hero checks.

Flop: (4 SB) 2:diamond:, 8:club:, 2:club: (4 players)

SB checks, Hero bets, CO folds, Button raises, SB folds, Hero calls.

Turn: (4 BB) K:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero caps, Button calls.

River: (12 BB) T:diamond: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button calls.

Final Pot: 18 BB

Results in white below:

Hero has Kd 2s (full house, twos full of kings).

Button has 9c Ac (one pair, twos). :shock: Strålande!

Outcome: Hero wins 18 BB.

Dagens utskällning stod en välkänd TAG på 1/2 för. Han heter VinscereScis och ni som lirar på 1/2 har garanterat mött honom. Han är bra.

Han gillade inte min syn på flopen. Jag betar ut för värde (fel, ja kanske) och blir höjd. Vadå? Ska jag vika för ett överpar/set med über grymma implicita mot en TAG UTG raiser? color]

Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Marginell syn pre, ja, men med tre i potten kommer det finnas bra odds.

Preflop: Hero is BB with 6:heart:, 7:heart:.

UTG raises, 1 fold, Button calls, SB calls, Hero calls.

Vill inte ha rundcheck så jag betar, dumt kanske med tanke på att UTG garanterat kommer beta och höja överpar

Flop: (8 SB) 3:club:, 9:diamond:, 8:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, UTG raises, SB folds, Hero calls.

Turn: (6 BB) 5:spade: (3 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero caps, UTG calls.

River: (14 BB) 3:heart: (3 players)

Hero bets, UTG calls.

Final Pot: 16 BB

Results in white below:

Hero has 6h 7h (straight, nine high).

UTG has Ac Ad (two pair, aces and threes).

Button has 9c Th (two pair, nines and threes).

Outcome: Hero wins 16 BB.

Resultat idag: +-0

BR: 137 BB

Länk till kommentar

Hand 1: Jag gissar att button finns på din buddylist i fortsättningen, fin hand!

Hand 2:

Jag tycker synen preflop är helt rätt när du har två calls innan. På flop så är det nog bättre att checka för låta UTG beta. Synar SB så kan du syna men om SB foldar tycker jag du ska höja. Nu har jag inte spelat så mycket mot UTG men om han är som en hyffsad 1/2 så kommer han bara syna din cr med AK-AQ och trebetta med överpar. Detta gör att du enkelt kan värdebeta om en 6:a eller 7:a kommer om han bara synade din cr på flop. Resten är ju standard om man inte är så iskall att man checkar river för att låtsas som man hade 98 eller något sådant :)

På vilket sätt spelade du som en idiot enligt honom? Han kan väl knappast vara bra om han anser du ska folda på floppen med öppetstegdrag :?

Länk till kommentar

Har varit i Schweiz och jobbat. Blev inge poker när jag var där.

Spelade sjukt passivt idag. Jag har märkt att jag är lättstörd, om jag åker på några utdragningar så tappar jag i aggressivitet. Det är inte OK. Men nu är jag medveten om det, det är väl steg ett iallfall! :D

Inga HH, det var mest utdragningar eller vektspel. Inget kul för nån att titta på. :?

Känns skönt att min skottpåse har återhämtat sig efter 160 BB dippen. Tyvärr är det nog tur inblandat…tycker inte jag spelar bättre än förut. Har iof dragit ner på de allra mest idiotiska grejerna, de inträffar bara sporadiskt nu..förut var det mer standard.

Resultat idag: +15 BB

BR: 152 BB

Länk till kommentar

Gaaaaawwwaarggggahhhhaarrggga! Inte glad! :evil:

Spelat ca 550 händer på 15 olika bord. Men nej, det var som förgjort. Av typ 15 bord plussade jag på två eller nåt, och då var det 3BB plus. Där jag backade så kunde det lätt rinna iväg 10-15 BB. Vidrigt. Megaminus: -55BB.

Dessutom så är poker office HELT värdelöst efter Partys nya klient kom ut. Inget stämmer, inga hålkort (gör väl inget men det ska ju funka) värre är att resultatet är fel och att profitgrafer och sånt inte stämmer.

Preflop: Hero is Button with 3:club:, 3:heart:.

2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) 4:club:, 3:diamond:, K:heart: (3 players)

SB checks, BB bets, Hero calls, SB folds.

Turn: (4 BB) J:heart: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

River: (8 BB) 7:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

Final Pot: 16 BB

Preflop: Hero is BB with Q:club:, T:heart:.

1 fold, MP raises, CO calls, Button calls, SB calls, Hero calls.

Flop: (10 SB) 8:club:, 6:heart:, Q:heart: (5 players)

SB checks, Hero bets, MP calls, CO raises, Button calls, SB folds, Hero calls, MP calls.

Jag sitter riktigt illa till här. Jag hittar synen för att potten blir så stor och jag har trots allt TP. Men det är ytterst tveksamt med färg och stegdrag ute.

Turn: (9 BB) 9:heart: (4 players)

Hero checks, MP bets, CO raises, Button calls, Hero calls, MP 3-bets, CO calls, Button calls, Hero calls.

River: (21 BB) 6:diamond: (4 players)

Hero checks, MP checks, CO checks, Button checks.

Final Pot: 21 BB

Resultat idag: -55 BB

BR: 97 BB

Neteller: 160 USD

Länk till kommentar

Har precis läst i Morbergsdagbok och insett hur lite man vet om svings...men svänger, det gör det! :D

Tog på mig klonkarkepsen och loggade in på Party för en sista vända innan läggdags. Hämtade tillbaka lite av förlusten från förra sessionen.

Fortfarande inte nöjd med spelet...missar för mycket enkla grejer. Typ att höja för att skydda svaga floppade två par och sånt..jag siktar in mig på att bygga pott. Det funkar inte. :roll: Sjukt att man inte bara kan göra sånt rätt från början utan måste bli "utdragen" 10 gånger innan man hajar att "hmm, Miller kanske har en poäng där i SSH?" ;)

Vinst i denna session:33 BB

Dagens netto blev:-22BB

BR: 130BB

Länk till kommentar

Dessutom så är poker office HELT värdelöst efter Partys nya klient kom ut. Inget stämmer, inga hålkort (gör väl inget men det ska ju funka) värre är att resultatet är fel och att profitgrafer och sånt inte stämmer.

De har en representant som hänger här på forumet, Fredrik-någonting. Gräv upp en PokerOffice-tråd och posta dina problem där.

Annars rekommenderar jag PokerTracker i kombination med PA HUD. Båda hade fungerande patchar framme bara några timmar efter Partys uppgradering.

Länk till kommentar

Jag backade idag...börjar bli lite uttjatad va? Får hitta på nåt nytt eller kanske SLUTA BACKA!!! ja vi får se... ;)

Hehe, dagens roligast grej va att jag, som vanligt, blev utskälld av en snubbe som folda KK mot mina QQ. Han tyckte jag va mongo som cappade pre! Jag brukar inte tjafsa tillbaka men nu så flikade jag in att det kan man ju göra och dessutom satt jag på knappen. Haha, då blev han ännu argare! Kul, kul. :D Men note på honom alltså, cappar han är det läge att vika! Dessutom satt han med typ 4k vid bordet...1/2 bord alltså...underbart. "I´m a highroller trying out some new moves" 8-) ...ja...det såg ju inte ut så iallfall...

Res idag: -9BB

BR: 121 BB

Hinner inte lägga upp några händer nu...Nu är det dax för ÖL!!

Smell U later amigos 8-)

Länk till kommentar

Backa igår men tog tillbaka lite idag. Netto:-4

Gjorde mitt bästa för att inte vara så übertomtig, för mig går det i princip ut på att jag tänker när jag spelar. Nån här på PF gav ett tips att om man lirar dåligt ska man motivera alla sina beslut. Ett riktigt bra tips tycker jag. Inte minst för att det blir roligare att lira. Tankarna vandrar inte iväg lika lätt.

Här funderarde jag på om jag skulle betat rivern men nu när jag ser den igen tycker jag att det var rätt att checka. Om nån tycker annat så säg till!

Preflop: Hero is BB with 2:diamond:, T:club:.

3 folds, Button calls, SB completes, Hero checks.

Flop: (3 SB) 9:diamond:, 4:club:, T:spade: (3 players)

SB bets, Hero raises, Button folds, SB calls.

Turn: (3.50 BB) 5:club: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

River: (5.50 BB) 8:club: (2 players)

SB checks, Hero checks.

Final Pot: 5.50 BB

Rivern, gillar inte att han helt plötsligt rycker till. Troligt att han slöspelat en sämre Q? Vek syn antar jag

Preflop: Hero is UTG with Q:spade:, K:heart:.

Hero raises, 3 folds, SB calls, BB 3-bets, Hero calls, SB calls.

Flop: (9 SB) 3:spade:, Q:diamond:, Q:heart: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds.

Turn: (5.50 BB) T:club: (2 players)

River: (7.50 BB) 9:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls.

Final Pot: 13.50 BB

Resultat idag: -4 BB

BR: 117 BB

Länk till kommentar

Jag är så trött på PO. Det fungerade dåligt förut men nu funkar det inte alls. :(

Fi har tag stats och verkar bra.

Preflop: Hero is MP with K:club:, A:spade:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, SB calls.

Flop: (9 SB) 2:heart:, 2:spade:, K:spade: (2 players)

Turn: (5.50 BB) Q:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB caps, Hero calls.

Ok om han c/r AQ eller nåt sämre, men cap?

River: (13.50 BB) T:heart: (2 players)

SB checks, Hero checks.

Här betar jag inte för jag tror inte han cappar med AQ och jag vill inte bli höjd. Fel?

Final Pot: 13.50 BB

Resultat idag:

BR: 60 BB

Länk till kommentar

Japp, så får det bli, Poker tracker here I come.

Ska hora in det och en sign bonus på Absolute Poker. Blir bra tror jag, det är ju uppenbart att jag inte kommer tjäna nåt på mitt pokerspel, så jag får väl finna mig i att vara en bonushora. :?

Projekt "lära sig poker" fortgår dock. Men får bli med små avbrott.

Länk till kommentar

Införskaffar du PokerTracker så är PokerAce HUD i stort sett ett måste och det är jävligt bra.

Instämmer. Det går att få GameTime+ gratis, men det visar (åtminstone inte sist jag kollade) inte hålkorten och det är värt en hel del.

Går att tanka ner och testa gratis på ett bord om du känner dig osäker.

Edit: Här är PO-tråden, du kan ju gott posta dina problem där och se om Fredrik kan fixa dem om du nu har slantat upp för version 2.

Länk till kommentar