Gå till innehåll

NLT - SH, nötstege på parad bräda


Recommended Posts

Sitter med ATo på micro NL SH i tidig position UTG eller UTG+1. 4 eller 5 limpar. Flopp KKQ (rainbow). Du går först in med en pottbet för att försöka sno direkt eller bygga pott om du klonkar stegen. Dylika stöldförsök har du gjort på en imponerande variation av brädor med ibland bara lankor på hand men ibland har du också lyckats sätta dit någon. Möjligtvis får du en minireraise tillbaks och det är du och två till som ser turn J. Möjligtvis två kort i samma färg på brädan men inga uppenbara färgdrag, Du är först att snacka och potten är cirka ett kvarts inköp och alla kvarvarande har mellan 1 -1,5 inköp i stacken.

 

1. Vad gör ni här?

 

Jag checkade, varpå FI 1 betar pott/5, FI 2 synar.

 

2. Vad gör ni här?

 

Jag ställer nu in smeten.

 

3. Vilka händer för jag syn med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Check

 

2. All in - Ditt resonemang på flop förutsätter ju att du tror stegen står: "...eller bygga pott om du klonkar stegen".

 

3. Alla kungar

 

Ska inte det här ligga i Gruppen Handanalys?

 

Hur som helst:

Håller med ovanstående talare.

 

Vid SH och parade Kungen så är det lite svårt dock. Iofs så limpar alla in och det är svårt att sätta någon på KQ eller KJ men inte helt uteslutande.

 

Men jag skulle nog köra All-In och låta dom betala av sina K5o eller dy. Låt det kosta alla deras pengar för att se nästa kort.

 

Har dom kåken så är det inget att göra åt saken.

 

Om du bettar ett pottbet så har dom ändå 0.5 - 1 inköp kvar.

 

Skulle nog försöka klämma på så mycket som möjligt om det du skriver att det är två av samma färg på bordet samt en parad bräda. Du har många händer som kan komma att slå dig. Ge dom fel Odds och hoppas på det bästa ...

 

Stege är ju inte direkt överdrivet stark med den brädan ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, först o främst hade jag höjt/foldat i UTG med ATo.

 

När floppen e parad bräda i en familjepott skiter jag i ett hålstegsdrag.

samt att om man måste fråga om man spelade rätt i ett sånt här läge är man troligen inte tillräcklgit bra på postflopspel för att dra på parade brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen!

 

Djens har ju rätt naturligtvis! Jag är ju en fisk här!

 

Om man inte lyckas stjäla på floppen och får en reraise här måste man ju kolla väldigt noga på oddsen för att syna. Risken att stegen blir värdelös ökar ju ju fler som ser turn...

 

Nu är det ju inte så att det måste vara helt fel att syna reraiset på floppen men när det är en syn på turnbetet med en till att prata bör man ju reagera. Och sakta ner. Han kommer inte att släppa sin triss eller sitt tvåpar. Eller bättre. Det är ju rätt troligt att betaren på turn också hänger på.

 

Hade jag fått spela mot en ensam hade det nog varit rätt att ställa men inte mot två...

 

 

Orsaken till att jog postade här istället för under handanalys är för att jag är rädd för Parre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att jog postade här istället för under handanalys är för att jag är rädd för Parre...

Du behöver nog inte oroa dig, du spelar ju som parre. Han hade väl iofs synat all-in med AT för att fånga JT.

 

Sitter med ATo på micro NL SH i tidig position UTG eller UTG+1. 4 eller 5 limpar.

a) Limp = syna när potten är ohöjd.

 

b) Shorthanded = Max sex personer, och det är egentligen också rätt många. Det är större skillnad på 6 och 4 personer vid bordet än mellan 8 och 6 personer vid bordet. Det måste vara minst 5 personer vid bordet som du beskriver, och då är de antingen toklösa (varvid en bluff inte är så bra) eller så har någon med rätt sannolikhet träffat en kung på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens har ju rätt naturligtvis

 

Inte naturligtvis.

Mot rätt motståndare kan det vara helt rätt spel, anledningen till att jag inte tycker om parade brädor och drag är att man får tre scenarion:

 

1: Han sätter dig på trissen och betalar inte av

2: Han har själv trissen med en bra kicker men är rädd för kåken och betalar inte av SÅ mycket (Men som sagt, rätt motståndare&read så kan dus tacka honom här)

3: Han har kåken och det blir dyrt för dig

 

Något av de tre händer, och du ser att det bara i några fall av scenario två som du egentligen tjänar pengar, och då har du ändå en dålig känsla i maggropen när degen åker in lixom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...