Gå till innehåll

Konstig situation, HU mot sitting out?


Rette

Recommended Posts

Igår spelade jag turneringar hela kvällen på Interpoker. När jag kom headsup på en 6 personers SitnGo vart min motståndare bortkopplad och jag kunde luta mig tillbaka och se hur hans marker åkte iväg till min markerstapel. Jag hade hela kvällen haft lite problem med att det var segt och när det återstod ca 6 BB från hans markerstapel hängde sig bordet en kort stund och det verkade som om även jag vart bortkopplad, altt löste sig dock efter ca tre sekunder och jag "fick" förstaplatsen.

 

Nu till frågan, är det någon som vart med att båda vid en headsup blir "sitting out" och vad händer isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på sajtens turneringsstruktur. Om blindsen höjs i all oändlighet så byter man blinds med varandra tills lilla blinden blir all in, då blir det show down och en vinner. Om blindsen inte höjs till en sådan nivå att någon blir all in på lilla blinden så kommer lilla blinden att foldas hela tiden o spelarna byter blinds med varandra tills en av spelarna kommer tillbax o kan höja ut fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till frågan, är det någon som vart med att båda vid en headsup blir "sitting out" och vad händer isf?

 

Såg det en gång på ladbrokes. Tyckte det var konstigt att en PLO turnering med 8 deltagare kunde hålla på i 2,5h så jag tittade in. Båda blev autofoldade som de andra säger och till sist blir de all in av blindsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...