Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns det något speciellt sett att spela en freeroll på för att komma långt med chans att vinna? Jag brukar spela på multipokers free rolls. I den med 10 minuter blinds kommer jag ofta till finalbordet men på deras free rolls med 3 minuters blinds åker jag ut rätt snabbt.. Jag spelar mycket fegt. Typ i början raisar jag med AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ, AJ och synar bb med pockets under JJ. Annars foldar jag alltid. Och när blindsen blir stora så foldar jag allt utom AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ och foldar lägre pockets.

Finns det någon bättre taktik?

Postad
Och när blindsen blir stora så foldar jag allt utom AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ och foldar lägre pockets.

Då ska du ställa in med många händer istället. En hand som KTo är guld värt i ett sånt läge och bara att ställa in med den. Om du spelar så tight som du säger kommer du blindas bort och förlora. Ju senare du är i turneringen ju mer risker måste du ta. I turneringar får du inte vara rädd att ställa in var och varanan hand.

Postad

de få gånger jag har spelat freerolls så har jag gått all in med alla par över 99 och AK-AJ och sen har jag spelar alla connectors, one gappers och two gappers och alla ess om ingen höjt allt för mycket och sen är det bara att betta järnet om man träffar

kan tilläggas att jag aldrig överlevt en timme i en freeroll så det är mycket möjligt att den strategin är helt värdelös

Postad

Det viktigaste är inte vilka händer man ställer in med, utan hur många som är kvar att agera och om man är först in eller inte. Jag skulle till exempel vanligtvis inte ställa in med KTo efter fyra limpare och en höjning.

Postad
Finns det något speciellt sett att spela en freeroll på för att komma långt med chans att vinna? Jag brukar spela på multipokers free rolls. I den med 10 minuter blinds kommer jag ofta till finalbordet men på deras free rolls med 3 minuters blinds åker jag ut rätt snabbt.. Jag spelar mycket fegt. Typ i början raisar jag med AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ, AJ och synar bb med pockets under JJ. Annars foldar jag alltid. Och när blindsen blir stora så foldar jag allt utom AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ och foldar lägre pockets.

Finns det någon bättre taktik?

Då har du ofta kommit så långt att alla dina motståndare också blivit fega. Nu ska du juh stjäla blinds/ställa in med mycket fler kort.
Postad

Jag brukar spela freerolls emellanåt, dels för att varva ner efter en hektisk dag, dels för att få träning i storfältspoker samt hur man klarar av extrema fiskar.

Jag har vunnit ett antal freerolls och här är min strategi.

Första timmen spela extremt tight. Det är här galningarna ställer in och ännu värre, synar all in, med marginella händer i hopp om att få en stor stack omgående. Håll dig borta från ruschen så lugnar det ner sig efter 1-1½ timme. Oftast har fältet nästan halverats också.

Sedan övergår man till normal tight-aggressivt spel. Undvik dock att gå all in om inte du är short stacked. Vinn hellre många små pottar än att ge dig in i stora pottar utan riktiga händer.

Vad avser bluff så håll dig till semibluffar och gå inte för tungt in i dessa. Vanligen är nivån på spelare såpass låg att bluffandet sällan lönar sig. Det finns fortfarande många calling stations. Var särskilt försiktig med spelare som har jättestora stacks, för det betyder vanligtvis inte att de är bra utan att de är bland de fiskar som har överlevt all-in-kriget och fortsätter att spela dåligt, fast nu kan de lätt ta ut dig med sina gigantiska stacks.

När du närmar dig slutskedet med höga blinds, ska du börja stjäla. Så fort du har läge och position och en hygglig hand ska du försöka stjäla blindsen, men var inte främmande för att lägga ner handen om en stark reraise kommer mot dig.

Slutligen måste du ha tur. Det finns ingen möjlighet att vinna stora freerolls om man inte har turen på sin sida. Jag har varit den som förlorat med AT i handen och A77AX på bordet mot killen som hade pocket 77, och jag har varit den som vunnit med KQo mot AA där jag har fått färg med fyra kort i samma färg på bordet.

Lycka till