Gå till innehåll

Skumt PM!


Recommended Posts

Hej;

 

typ mitt 1: inlägg här, och då jag inte redan vet var jag ska posta olika typer av inlägg så skriver jag här.

 

Fick detta PM:et nyss:

 

Från: and1and1

Till: danielfroberg

Skrivet: 2006-02-15 02:17:17

Ämne: Kan jag köpa pengar av dig på b2b nätverket 500euro jag lägg

Kan jag köpa pengar av dig på b2b nätverket 500euro jag lägger in 5000kr på ditt bank konto innan ni för över te mig min msn är and1and1@hotmail.com

 

 

Bara att banna?

 

* Flytt till Om POKERFORUM.nu - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen samma snubbe som tiggde pengar på IRC idag.

 

[20:53] <CaRReaZ> Jag behöver sätta in pengar på mitt b2b klient 24hpoker och undrar om jag kan få köpa av er har inget visa eller neteller då ni kan göra en överförning till mig , jag skickar pengar till ert bank konto innan.

-

CaRReaZ is ~Icecream^@c80-217-177-63.cm-upc.chello.se * Icecream^^

CaRReaZ on #pokersnack #pcw #try

CaRReaZ using *.quakenet.org QuakeNet IRC Server

CaRReaZ is authed as pimpmaster11222

CaRReaZ End of /WHOIS list.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen samma snubbe som tiggde pengar på IRC idag.

 

[20:53] <CaRReaZ> Jag behöver sätta in pengar på mitt b2b klient 24hpoker och undrar om jag kan få köpa av er har inget visa eller neteller då ni kan göra en överförning till mig , jag skickar pengar till ert bank konto innan.

-

CaRReaZ is ~Icecream^@c80-217-177-63.cm-upc.chello.se * Icecream^^

CaRReaZ on #pokersnack #pcw #try

CaRReaZ using *.quakenet.org QuakeNet IRC Server

CaRReaZ is authed as pimpmaster11222

CaRReaZ End of /WHOIS list.

 

Han borde väl inte kunna lura av en pengarna om man får pengarna insatta innan eller?

Tror han PM:ade alla på pokerforum, iaf alla som var online :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han borde väl inte kunna lura av en pengarna om man får pengarna insatta innan eller?

Så länge du inte vet det säkert är det bara dumt att ta risken. Han är i vart fall avstängd nu på ren princip. Kan inte komma på någon som helst legitim orsak till att göra en sån här grej.

 

Jag föreslår att ni skickar hans nick till 24h också så att de blir lite förberedda om den här snubben blir indragen i någon härva där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls säkert. Han kan använda ett kort eller check som inte har täckning. Pengarna kommer att dyka upp på ditt konto men efter ett tag sedan dras tillbaka så fort banken upptäckt det. Vet att folk har blivit lurade på det sättet i de såkallade Nigeria breven. Var uppmärksam

 

Mvh Andreas

 

Antagligen samma snubbe som tiggde pengar på IRC idag.

 

[20:53] <CaRReaZ> Jag behöver sätta in pengar på mitt b2b klient 24hpoker och undrar om jag kan få köpa av er har inget visa eller neteller då ni kan göra en överförning till mig , jag skickar pengar till ert bank konto innan.

-

CaRReaZ is ~Icecream^@c80-217-177-63.cm-upc.chello.se * Icecream^^

CaRReaZ on #pokersnack #pcw #try

CaRReaZ using *.quakenet.org QuakeNet IRC Server

CaRReaZ is authed as pimpmaster11222

CaRReaZ End of /WHOIS list.

 

Han borde väl inte kunna lura av en pengarna om man får pengarna insatta innan eller?

Tror han PM:ade alla på pokerforum, iaf alla som var online :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett scam, han försökte med mig igårkväll också.

Jag växlar gärna pengar åt folk mellan siter mot liten avgift så blev inte så förvånad när jag fick mess, jag honom bankkontonret och sa åt honom o vänta tills banköverföring.

Självklart hade han en annan bank än min o ville skicka ett screenshot. Photoshop is the shit skrev jag o han smileade bara o skrev inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag köpa pengar av dig på b2b nätverket 500euro jag lägger in 5000kr på ditt bank konto innan ni för över te mig min msn är

 

nyfiken fråga.. han säger ju att han kommer sätta in 5000kr på ditt konto

för att DU senare ska sätta in 500€.

det är väl bara att vänta på pengarna för att sen sätta in 500€ på hans konto?

 

har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en bunt varianter på detta lurendrejeri. Det värsta är följande:

 

1. Du säljer en bil. Köparen betalar i förskott till ditt konto. Du ska få in 25 000 kr men köparen "råkar" sätta in 25 000 dollar.

 

2. Köparen kontaktar dig och givetvis är du sjysst och sätter tillbaka mellanskillnaden. Som tack för hjälpen får du behålla 10 000 kr extra. Du har alltså fått 35 000 kr för bilen.

 

3. Köparen kör iväg med din bil.

 

4. Efter några dagar blir du kontaktad av din bank. De 25 000 dollar som gick in på ditt konto saknade täckning. Banken drar tillbaka de 25 000 dollarna.

 

5. Summa:

 

* Du har förlorat de 35 000 kr du fick för bilen.

* Du har förlorat din bil.

* Du är skyldig banken 200 000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan finnas många anledningar till en sådan här scam.

 

Han kan använda ett stulet visa och göra överföringar till ditt konto och sedan spela mot dig heads up och sedan åker du på skiten.

 

Han kanske behöver få lite svarta pengar vita och vinner sina egna pengar av dig.

 

Något är iaf. fel.

 

Man kan väl göra banktransfer på 24hpoker vad jag vet iaf. Senaste jag mailade dom gick det bra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nån måste ta tag i det här.

Har ni hans användarnamn inom B2B?

Kan nån PM:a det till mig?

Jag ska se till att han inte kommer tillbaka.

 

Det ska fanimej vara nackskott på all sån här aktivitet, men det kan jag så klart inte skriva.

 

Mvh Johan

 

Hej, han var inne och spammade igår på B2B under nicket The__Snake. Tror det var två understreck i namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...