eeken Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Någon vänlig själ som vet vilka avgifterna är om man ska ta ut från neteller till sitt bankonto? Jag ska ta ut +1000 dollar om det är till nån hjälp. Tacksam för svar. Citera
superguran Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag tog ut 1000 dollar mellan jul och nyår och har för mig att neteller tog 1 dollar och så tog föreningssparbanken*som jag använder* ca 70 kr för att det var utlandsbetalning till bankkonto. Citera
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Någon vänlig själ som vet vilka avgifterna är om man ska ta ut från neteller till sitt bankonto? Jag ska ta ut +1000 dollar om det är till nån hjälp. Tacksam för svar. Tog ut 400$ igår och avgiften var på 1$ så jag fick ut 399$. Har ej kommit än men borde komma i slutet av den här veckan. Jag tog ut 1000 dollar mellan jul och nyår och har för mig att neteller tog 1 dollar och så tog föreningssparbanken*som jag använder* ca 70 kr för att det var utlandsbetalning till bankkonto. 70 kr? Ja, usch ja ... Någon som vet vad (om någon) Nordea har för utgift för utlandsbetalningar? Citera
rizzo Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 neteller tar $1 för uttaget samt 1.9% växlingsavgift. Citera
Jimbolito Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Brukar få ganska bra kurs när jag plockar hem från neteller. Märker knappt någon skillnad mot aktuella dagskurser. Värre när jag använder deb. card. Där åker typ 300:-/$1K Citera
Sladdis Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Någon vänlig själ som vet vilka avgifterna är om man ska ta ut från neteller till sitt bankonto? Jag ska ta ut +1000 dollar om det är till nån hjälp. Tacksam för svar. Lirar man på expekt kan man väl ta ut direkt till VISA-kortet. Har inte orkat tagit ut något än men det är utan avgifter tror jag. Vet att det var från neteller det handlade om, har dock ingen erfarenhet av de. Citera
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Någon vänlig själ som vet vilka avgifterna är om man ska ta ut från neteller till sitt bankonto? Jag ska ta ut +1000 dollar om det är till nån hjälp. Tacksam för svar. Lirar man på expekt kan man väl ta ut direkt till VISA-kortet. Har inte orkat tagit ut något än men det är utan avgifter tror jag. Vet att det var från neteller det handlade om, har dock ingen erfarenhet av de. Om man sätter in på en sida till NetEller så kan man inte ta ut till VISA. Man tar ut via vägen man satt in. Sen så kanske man har rullen på NetEller och vill inte plocka ut pengarna direkt till kontot ... Men du har rätt ang. att man kan ta ut direkt till VISA på Expekt. Finns på många sidor. Citera
eyedol Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 1,9% x 2 dvs 3,8 %. Neteller växlar CAD - > EURO -> SEK.. Därav dubbla växlingsavgifter. 1,9 % som någon skrev stämmer inte. Ett tips om man ska ta ut större summor är att använda multipokers tjänst (de tar ingen avgift alls), se helst till att spela några händer innan. Citera
Kallekula19 Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Har oxå märkt att det kostar en del att plocka ut via neteller, men som du säger eyedol borde det inte bli trippel växlingsavgifter då, menar man spelar ju oftast med dollar då borde det bli Neteller växlar Dollar- >CAD - > EURO -> SEK.. eller blir det fel? Citera
Bildbert Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 NETellers avgift är 1 dollar, oavsett storlek på uttaget. Jag plockade ut $10.000 för ett par månader sedan, 9.999 av dem skickades till mitt bankkonto. Däremot var den slutliga växlingskursen inte den bästa. Jag har för mig att den var cirka 10 öre/$ lägre än Forex dagskurs just då. Misstänker att detta kan bero på att NETeller går via kanadensiska dollar. Citera
Recommended Posts