Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Killen i BB verkar hyfsad, spelar minst två bord (han sitter på de två bord jag spelar) och har smiskat mig i ett par stöldsituationer. Vi kan säga att jag har respekt för honom. Handens fisk är förhoppningsvis MP som har 51/14/1 efter 500 händer. Jag har spelat mot honom innan och har noterat att han gärna bluffar.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: morberg is Button with A:spade:, Q:heart:.

1 fold, MP calls, 1 fold, morberg raises, 1 fold, BB calls, MP calls.

Flop: (6.40 SB) 4:diamond:, 3:spade:, 8:diamond: (3 players)

BB checks, MP checks, morberg checks.

Jag är ganska säker på att MP inte lägger sig för ett bet och jag vill inte att BB check-raisar. Väljer att ta ett gratiskort och hoppas på att träffa något på turn istället.

Turn: (3.20 BB) 4:heart: (3 players)

BB checks, MP bets, morberg raises, BB folds, MP calls.

Nu blir det svårt. Potten är ganska liten men jag tror att MP drar en rövare. Ska jag bara lägga mig ner platt här och ge honom potten? I helvete. Jag säger att han är full av det och höjer eftersom min hand är bättre än hans. Det kan också ge mig en gratis showdown.

River: (7.20 BB) 7:club: (2 players)

MP checks, morberg checks.

Och när han ger mig den möjligheten väljer jag att checka bakom.

Final Pot: 7.20 BB

Nå, vad säger ni: är det MP eller knappen som är handens fisk?

Postad

Jag tycker att du spelar väldigt bra här. Helt i min smak, och den åsikten baserar jag mest på känslan, inte på att jag tänkt efter så noga 8-)

Det kommer säkert svar snart som säger beta flopp för att du höjde pre och troligt kan ha bästa handen, men jag tycker det funkar såhär också som variation.

Postad
Glömde bort att nämna att turnhöjningen också sabbar BB:s odds att dra till färgen om han nu har ett par ruter på hand.

...och kanske kan få honom att släppa ett lågt pocketpar eller en hand som 98s.

Postad

Om du tror att MP bluffar, vilket antagligen inte är så osannorlikt med den brädan och floppspelet, så tycker jag det är helt rätt att höja eftersom du har BB kvar i handen att aggera och om du bara synar turn kan han dra till vissa händer vilka du gärna ser han lägga ner här. Hade det varit HU hade jag föredragit syn.

Hade du foldat för en 3-bet?

Postad
Hade du foldat för en 3-bet?

Jag skulle ha väldigt svårt att lägga ner min hand mot trebet, men mot denna spelaren skulle jag nog det. Tror inte att han skulle trebetta turn vare sig som bluff, semibluff eller med TP (då jag skulle ha odds att se river).