YTWTM Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Tjenare PF:are. Har en snabb fråga: Om man har en bankrulle på 261$ för att vara exakt, vilken sng-nivå bör man spela då, för att spela säkert? Citera
Hjort Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag kan bara råda dig att tänka igenom vad det är du frågar nu, för i nuvarande form så förstår jag inte poängen med din fråga. Hint: Du behöver antagligen ingen rulle och det går inte att spela säkert. Citera
Trolldeg Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Vad menar du med att vara säker? 10+1 går nog bra om du inte kräver en extremt låg chans att gå gul. Citera
YTWTM Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Om jag säger såhär: Det jag har upplevt hittils under min tid som sng-spelare, är att man har otroligt stora swings ibland. Betydligt värre än i cashgame. Iaf för min egen del. Någon här som känner likadant? Hur många inköp kör ni med, (det kanske var bättre formulerat) Citera
hobbq Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 eftersom du vet hur stora swings du har så är det väl bara ha en rulle som du känner dig bekväm med på den nivån. Citera
thebeater Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Jag hade kört på $10+1 om du nu känner att du vinner där. Citera
Guts Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 sätt dig på 2/4 nl med ett halvt inköp....and never look back....som dom säger. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Det jag har upplevt hittils under min tid som sng-spelare, är att man har otroligt stora swings ibland. Betydligt värre än i cashgame. Iaf för min egen del. Någon här som känner likadant? SnG är pokerformen med minst varians av i stort sett alla pokerformer. Vad du ska spela på för nivå beror ju på om/hur stort övertag och vad förluster innebär för dig. Säg att du får räkna med att torska 8-10 inköp i rad ganska snart, vad har det för konsekvenser för dig? Det finns ingen magisk regel om vilken nivå man bör spela på i förhållande till sina tillgångar, man får helt enkelt försöka uppskatta hur mycket det kan svänga nedåt och vad man i så fall gör. Citera
majorj Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Bra sagt av Hjort ovan. Många verkar ha nån sorts låsning vid bankrullekrav. Ett tips är att du spelar 5$ Sng. Då hinner du förmodligen spela en jävla massa poker innan pengarna tar slut - om de nu gör det. Citera
AAisking Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Hmm vilken svår fråga, du måset ju testa dig fram mellan 5 och 10 $ nivån med en så liten bankrulle. Där du känner att du bygger snabbast/timme skall du fortsätta. När du känner att du regerar som 90% av alla på pf.nu tycker sig göra skall du gå upp i nivå om du tycker det är viktigt att dra in pengar till hyra,semester etc, känner du att det är ok att bara dra in småflis så kan du tugga på en nivå och casha ut pengar med jämna mellanrum, bara du ser till att ha rulle som täcker swingsen, men ffa se till att ha förbannat jäkla kul. Citera
majorj Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 När du känner att du regerar som 90% av alla på pf.nu tycker sig göra Det där var ganska kul. Citera
thebeater Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 När du känner att du regerar som 90% av alla på pf.nu tycker sig göra Det där var ganska kul. det var det ja, lol Citera
Recommended Posts