Gå till innehåll

Vilken nation har sämst spelare?


Supra

Recommended Posts

När jag började spela så blev jag itutad att svenskar var så jävla bra osv.

 

Nu när jag spelat så pass mycket att jag kan bilda en egen uppfattning kan jag bara säga att svenskar suger så fett för att överdriva lite.

 

Rent generellt så tror jag inte det är några större skillnader. Rent generellt är de flesta pokerspelare dåliga, mediokra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ändå så att våra toppspelare får anses som ytterst skickliga och kanske bland de bästa i världen. Precis som Zlatan. Inte fan betyder det att all svensk fotboll är grym! Jag lirar Korpfotboll.

 

Svenskar är ju jävligt framgångsrika i typ allt om man ser per capita. Vi borde väl ligga i top eller kanske nr 1 om man ser på idrottsprestationer per capita. Vi dominerar ju i alla fall i handikappOS.

 

Men det kan bero på att vi kanske är bättre på att ta hand om våra talanger. Inte att hela populationen fotbollspelare i sverige är mycket bättre än populationen i jämförbart industriland typ tyskland.

 

Skulle jag gissa på var de sämsta pokerspelarna finns så skulle jag gissa på Botswana ellet Bhutan men när det bara finns tre spelare från respektive land så känns det marginellt och inte viktigt.

 

Man skulle kanske kunna hitta statistiska skillander svenskar kontra amerikanare men jag tror inte man kan använda sig av det genom att tänka. Fi är amerikanare = sannolikt dålig spelare = jag kan använda mig av den infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thailand och Kina har fiskar till max, en massa höga galningar som trycker all in hela tiden, en ren dröm att spela poker.

 

Jag tror du har hittat danskarnas övermän!

Enligt Michael Koniks berättelser från Macau så verkar det vara en stor stoltet att gambla så högt man verkligen har pengar till. Dvs. tömma bankkontot.

Skulle vara trevligt om desssa hittade till pokersajterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många dåliga engelsmän. Kommer inte ihåg i vilket nummer det var men i nåt nummer av poker magazine nämnde dom en engelsman som varje gång när att han satte sig vid ett tomt bord så blev bordet fullt på nolltid. Det var t o m väntelista på att få spela av hans pengar.

 

Nu snackar vi inte om enstaka individer utan om nationer som verkar lära ut "donkey plays" i grundskolan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många dåliga engelsmän. Kommer inte ihåg i vilket nummer det var men i nåt nummer av poker magazine nämnde dom en engelsman som varje gång när att han satte sig vid ett tomt bord så blev bordet fullt på nolltid. Det var t o m väntelista på att få spela av hans pengar.

 

låter som phil hellmuth, fast han är ju amerikan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med några av de tidigare postarna. Jag har aldrig mött en italienare som varit annat än en jumbo-fisk, spanjorer är väl också si så där. Vad kan det bero på? min teori är att det är den sydländska kulturen. För dem är det en förödmjukelse att behöva lägga en hand så därför höjer de. Jag har dock inga belägg för denna teori utan det är bara en av min högst ovetenskapliga funderingar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fransmännen är faktiskt riktigt dåliga om jag får säga det själv :)

 

Fritöserna är nog de sämsta spelarna jag har sett faktiskt. Sedan är det klart att det finns kassa spelare från de flesta länder, men har man spelat på Everest där fritöserna finns i drivor så märker man skillnaden.

 

Mkt franskt på Crypto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är:

 

Bäst: Kanada, Storbritannien, Norden (i den ordningen)

 

Sämst: Turkiet, Spanien, Italien, Frankrike, Kina, Mellanöstern (ingen särskild ordning)

 

Håller inte med om att svenskar är relativt dåliga överlag. Däremot finns det ovanligt många svenskar som spelar weak-tight. LAG-fiskar kommer sällan från Skandinaien eller brittiska öarna, men ofta från Syd- och Östeuropa eller Asien.

 

Amerikanare är en så stor och heterogen grupp att de inte riktigt går att placera. Många av de bästa är från USA, men många av de sämsta också.

 

Det här är alltså bara mina egna erfarenheter, helt ovetenskapligt och att ta med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta bör gå att mäta på ett objektivt sätt, antingen:

 

Netto: buy-in - vinst

eller

bb/hand: big blinds i vinst/förlust per hand

 

Ett land som gör en nettovinst kan mycket väl vara förlorare om man räknar bb/hand, bara förhållandet mellan antalet vinnande hajar/förlorande fiskar är tillräckligt skevt. Erik123 kompenserar t.ex för ett par hundra förlorande micro-fiskar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danskar håller jag nog som de sämsta poker folket. Det är min alldeles egna uppfattning. Vad baserar jag den på då, erfarenhet. Och jag har spelat minst lika mycke som någon annan om inte mycke mer än de flesta.

 

Jag tror många danskar blir inspirerade av de korta sekvensar de ser av Gus Hansen i WPT och spelar likadant. Inte en tanke på att han lirar turnering eller man ser en 10ndel av alla händer.

 

men visst det finns duktiga danskar men överlag är de fiskar. Svenskar tycker jag överlag e tight passiva skit tråkiga att spela men lika vinstgivande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade i sportingbet där jag upptäckte en Kines. Pörfekt!!!! Kineser brukar gå in med all in med vilka händer som helst (nästan allafall). Jag joinade bordet och spelade tight för att få bra starthänder och hoppades att Kinesen skulle nappa min krok.

 

Men det slutade med att han drog ner mig till havets bott!!! Så man skall inte ha fördomar att alla från vis land är kassa.

 

Kolla först hur de spela sen action!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...