Gå till innehåll

Turnering 19/2


some1blue

Recommended Posts

Fattar vad du menar, man vill ju ha betalt för sina bedrifter.. :twisted:

 

Men tror dom flesta spelar för att det är kul, inte för pengarna... jag skulle tex tjäna mer på å sitta hemma å grinda men finns ju inget som slår live-upplevelsen och gemenskapen :D

 

Och sen eftersom det är 2 turneringar i veckan kan det ju bli dyrt om man ska paya 350 spänn varje gång, blir ju lixom nästan 3k i månaden, så kan förstå att dom sänkt. Förhoppningsvis lockar det lite nytt folk också... flera av mina polare som blev intresserade när ja sa att de va 100 spänn buy-in men dom är nog lite för oerfarna ännu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med broder.. visst tisdagarna kan man ägna åt att dra folk och billigare.. men tycker inte man ska ha 120 kr freezeout på söndagar.. då kan man ha rebuy istället ellr något. eller höja upp till 200.. men självklart kommer man o spela så :) känner jag kommer klonka ikväll.. frågan är vilken av alla rebuy jag ska göra ikväll jag kommer klonka :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ariados har så rätt, ungefär precis exakt så vi har tänkt.

Säg att du bara kan spela söndagar (du är alltså upptagen tisdagar med jobb eller annan onödig syssla) och inte vill slanta 350 kr varje gång, då är det ju jättebra för den personen att det är lite billigare ungefär varannan söndag.

Tisdagar har vi sagt att vi ska ha lite varierande spelformer på, även dyrare turneringar.

Någon som är sugen på en turnering med 1000-3000 i inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande svårt att smälta river K där då..

 

men bortsett från det, dålig turnering... självklart så va de dom flestas (allas) inställning som gjorde det dåligt.. men återigen, vad är själva meningen med att dra ner insatserna så markant? Dra in nya medlemmar?? Såg INGET nytt ansikte där... att det inte ska bli för dyrt? yes, bra tanke o tacksamt för oss som inte har fickorna fulla.. men kör åtminstonde rebuy då så man kan bestämma själv om man vill lägga nån hundring extra i potten?!

 

Tyckte vi sänkte standarden i klubben med den senaste turneringen, tycker det är ett dåligt mål att sträva efter... förstår att tanken absolut inte va sån men man kan väl dra lärdom av misstag? Är de bara jag som tycker att de va kalle-anka?

 

vill inte smutskasta arrangörerna på nåt sätt... tanken va god..

 

En annan sak bara.. som är lite motsägelsefullt... vi ska ha billiga turnerneringar, t om freerolls, för att få in nya medlemmar.. men ändå måste dom som vill "testa på" betala medlemsavgift på 250:- ?? Stämmer det... ganska motsägelsefullt i så fall enligt min mening... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är vi lyhörda Daniel.

Buy-in nivåerna bestämde vi på ett möte, och anledningen till att några är billigare är precis så som du säger, för att försöka få dit fler medlemmar.

Några i styrelsen visste en del personer som skulle vilja vara med om det va billigare buy-in.

Nu blev det inte så, vad det beror på vet jag inte.

 

Jag föreslog till de som höll i gårdagens turnering att ni kunde spela en re-buy om alla som va där gick med på det. Det är ju egentligen inte värre än att man kan ändra sig på plats, men bara om ALLA är med på det.

 

Är det så att vi ska höja insatserna?

Visst kan vi göra det men jag är för att ha kvar åtminstone en billig turnering i månaden. De som ville spela för en billig penning kanske inte hade tid, eller, mest troligt så vågar dom sig inte ut till klubben (säkert för att du e med Danne ;) )

 

Väntar en dag eller två sedan ändrar jag inköpen.

 

Ser inte att du reggat dig till den 19/3 ännu Danne 8-)

 

Danne: Kan du kopiera ditt inlägg och posta det i "Klagomurstråden" sedan så fortsätter vi där ist, denna diskussion hör dit bättre där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...