elvis77 Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Partys $30 rebuy, $10500 i första, 16st kvar, jag har $85000 (c:a snitt) Fi har vunnit potten innan och dubblat upp till $175 000 med AA. Blinds 3000/6000 jag har BB och hittar TT. Fi sitter i mittenposition och höjer till $35 000 !, alla lägger sig till mig. Vad göra ? Vad är hans troligaste HH ? Allmänt runt bordet var det väligt aggresivt spel med bra spelare, ofta både raise och reraise preflopp. Citera
hawg Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Nästan 6 big blinds, hmm. Det beror ju helt på hur han har spelat innan, hur mycket raisade han AA pre t.ex.? I såna här lägen brukar jag försöka sätta mig i FI:s situation och fundera ett tag på vad han kan raisa så, helt omotiverat så tippar jag på AK, en hand som mycket väl är spelbar, och hans raise kan mycket väl få någon, som du, med TT att lägga sig. Det är 50/50 på vad jag skulle ha gjort i det här läget, men det är klart att det suger att ställa in och få blixten av överparet. Det är bara att fråga dig själv om du vill gambla i det här skedet av turneringen eller inte. Citera
elvis77 Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Nästan 6 big blinds, hmm. Det beror ju helt på hur han har spelat innan, hur mycket raisade han AA pre t.ex.? I såna här lägen brukar jag försöka sätta mig i FI:s situation och fundera ett tag på vad han kan raisa så, helt omotiverat så tippar jag på AK, en hand som mycket väl är spelbar, och hans raise kan mycket väl få någon, som du, med TT att lägga sig. Det är 50/50 på vad jag skulle ha gjort i det här läget, men det är klart att det suger att ställa in och få blixten av överparet. Det är bara att fråga dig själv om du vill gambla i det här skedet av turneringen eller inte. Han gjorde ett normalraise 3-4BB med AA och fick omslag AI av AK emot sig. Citera
Stahl Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Inte kan det väl finnas något annat alternativ än att ställa in här? Citera
Sommar Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Oftast när folk höjer ett par BB mer än normalt så har dom en legitim hand men ingen A hand. Mycket möjligt att han sitter med mellanpar och är nöjd om han kan stjäla blindsen. Andra kort kan vara AQ-AT. Ni är bara åtta vid bordet och han höjer i mitten postition ser jag nu. Det betyder att jag tror att han har en betydligt större HD. Tror jag skulle ställa in där utan tvekan, absolut sämsta möjligheten är JJ men hans stora raise indikerar på en sämre hand. Vad hände? Citera
elvis77 Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag läste det som om han inte ville "spela" potten när han precis blivit stor chipleader. Handen var dock för bra för att lägga. Jag satte han på 77,88,99,JJ eller AK så jag ställde in.......han hade KK. Riktigt bra och lurigt spelat av honom tycker jag. Citera
AAisking Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Berors på hur mycket gambler eller chicken du är. Jag hade gått all in. Citera
Sommar Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag läste det som om han inte ville "spela" potten när han precis blivit stor chipleader. Handen var dock för bra för att lägga. Jag satte han på 77,88,99,JJ eller AK så jag ställde in.......han hade KK. Riktigt bra och lurigt spelat av honom tycker jag. Jo det var bra spelat av honom om han också hade en aggressiv och rätt lös image så är det svårt att undvika. Citera
Recommended Posts