Gå till innehåll

7CS - Hur länge slowspela rolled up?


hawg

Recommended Posts

Den här frågan reflekterar ingen speciell situation, men säg att du får rolled up ess i ett cashgame med 3-4 pers på bordet, bordet är hyfsat tight och du bringar in och alla rundlimpar. Hur länge ska man slowspela i det här läget allmänt sett? Självklart får man börja agga om någons bräda börjar bli riktigt farlig, men om det inte händer så brukar jag hugga till på femtegatan och låta dem betala för sina drag. Vad anser ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slöspela i 7cs kan blir riktigt dyrt...

 

Jag skulle beta ut lite på fjärde gatan. Jag vill inte att alla fyra är med där ifall det är så att deras händer har potentiall att bli farliga. Ser de harmlösa ut så väntar jag till femte gatan.

 

Risken är att man sitter där med AAA som inte förbättrar sig och möter ett pottbet på sjätte/sjunde gatan. Vad gör man då mot en tight spelare som har fått dra mot en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man drar ut! 8-)

 

Jag håller med dig om att börja smygtrycka lite redan på fjärde, helst låta någon annan sköta bettingen. Men säg att man husar redan på femte med några ofarliga tvåor eller nåt, då är det iofs bara att vänta tills nån har fyra hjärter på brädan och esset i hålet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mästarens mästare så ska du slowa runt dina rolledups till gata #5!

 

Jag talar såklart om Chip Reese, och det är limit han snackar om.

 

Men spelar du en låg nivå, online specielt, så är mitt tips ( och många andra som lirar höga cashgames i 7CS ) att beta, så fort du bara kan och gärna raisa så fort du kan eftersom att online nissarna i 7CS aldrig släpper en hand före sjätte gatan ( i princip ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Håller med om att man ska betta rolled up i FL. de flesta online spelare vill verkligen se fjärde kortet och det är inte ovanligt att du får 4-5 callers på en raise redan på tredje gatan. sen har folk pottodds from hell och du kommer att få minst två med dig till rivern även om du träffar ett öppet par. tror att det är högst EV på att försöka comitta folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...