Gå till innehåll

NLT - AA, spelade jag fel?


SeEmSi

Recommended Posts

Spelade jag fel? Kommentera gärna alla rundor.

 

Game # 015,651,419 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Malmkoping"

Game ended Thursday 2004-Oct-28 7:05:12 PM GMT

 

Players:

joyride3 (EUR 31.25 in seat 1)

Henka (EUR 48.50 in seat 2)

SeEmSi (EUR 62.25 in seat 3)

parre_ (EUR 43.25 in seat 4)

blobben (EUR 26.25 in seat 5)

drazo (EUR 63.25 in seat 6)

ricardoo (EUR 29.50 in seat 7)

Huginmumin (EUR 22.25 in seat 8)

 

Dealer: joyride3

Small Blind: Henka (0.25)

Big Blind: SeEmSi (0.50)

 

SeEmSi was dealt: Ac - Ad

 

parre_ Fold

blobben Call (0.50)

drazo Call (0.50)

ricardoo Call (0.50)

Huginmumin Call (0.50)

joyride3 Fold

Henka Fold

SeEmSi Raise (4.00)

blobben Fold

drazo Call (4.00)

ricardoo Fold

Huginmumin Fold

 

Jag har ingen riktig read på fi men när han synar sätter jag honom på QQ/KK.

 

Flop 9h - 2c - 3c

 

Helt ok flopp. Jag bettar pot

 

SeEmSi Bet (10.75)

drazo Call (10.75)

 

Här kanske jag skulle oroa mig för set men jag hade högt pp i huvudet.

 

Turn 9h - 2c - 3c - 6s

 

SeEmSi Bet (25.00)

drazo Call (25.00)

 

River 9h - 2c - 3c - 6s - Tc

 

Nu blir jag rädd. Han har synat potbet hela vägen.

 

SeEmSi Check

drazo All-In (23.00)

SeEmSi All-In (22.00)

drazo Payback (1.00)

 

Jag känner att jag förmodligen är slagen men hoppas fortfarande på högt pp

 

drazo shows: Kc - 4c (a flush, king high)

SeEmSi shows: Ac - Ad (a pair of aces)

 

drazo wins: EUR 123.75 (with a flush, king high)

Rake: EUR 2.50

 

Fan, fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju ge mina synpunkter på handen.

 

Pre-Flop: Rätt att raisa, kanske räcker med 4xBB dock, 8xBB känns lite väl saftigt. Vet inte hur mycket du brukar raisa preflop, men höjer du för mycket pre-flop kommer folk för det mesta förmodligen inte betala. Lite smaksak kanske.

 

Flop: Nu fick du syn ändå, men du ska nog passa dig för att sätta FI på KK/QQ här. Vet av egen erfarenhet att folk vid 0.25/0.5 NL kan syna med ganska många händer. Nu motsäger jag mig själv litegrann, om FI synar med många händer så är det förstås rätt att safta pre-flop om du tror han synar. Men som sagt, vid denna limit tror jag du kan få se en hel del annat än KK/QQ när du får syn.

 

Floppen är som du sa ganska trevlig, skulle själv också betta pot här.

 

Turn: Nu tänker jag gå händerlserna lite i förväg. Du säger att du börjar fundera på ett eventuellt set, men har högt PP i huvudet. Bettar 25, och får syn. På river tror du dig vara slagen, checkar, men betalar ändå av när FI går all-in.

 

Om du tror dig vara före på turn, och tänker syna ner till showdown oavsett kort på river, så är det ju bara att ställa in på turn.

 

River: Du bör som sagt redan vara all-in här om du ändå tänker syna hans bet.

 

Vet inte om detdär var så mycket hjälp... Lätt att glömma att AA bara är ett par ibland och i många fall bara är den bästa handen pre-flop. Här spelar som Kubo sa FI som en apa och du borde ha kammat hem potten redan pre-flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju ge mina synpunkter på handen.

 

Pre-Flop: Rätt att raisa, kanske räcker med 4xBB dock, 8xBB känns lite väl saftigt. Vet inte hur mycket du brukar raisa preflop, men höjer du för mycket pre-flop kommer folk för det mesta förmodligen inte betala. Lite smaksak kanske.

 

Jag raisar i stort sett alltid 6bb, oavsett kort, men här var det fyra som limpat och jag hade ingen vidare position.

 

Flop: Nu fick du syn ändå, men du ska nog passa dig för att sätta FI på KK/QQ här. Vet av egen erfarenhet att folk vid 0.25/0.5 NL kan syna med ganska många händer. Nu motsäger jag mig själv litegrann, om FI synar med många händer så är det förstås rätt att safta pre-flop om du tror han synar. Men som sagt, vid denna limit tror jag du kan få se en hel del annat än KK/QQ när du får syn.

 

Jag kan inte riktigt svara på varför jag satte honom på ett högt pp det var en känsla jag fick.

 

Floppen är som du sa ganska trevlig, skulle själv också betta pot här.

 

Turn: Nu tänker jag gå händerlserna lite i förväg. Du säger att du börjar fundera på ett eventuellt set, men har högt PP i huvudet. Bettar 25, och får syn. På river tror du dig vara slagen, checkar, men betalar ändå av när FI går all-in.

 

Det är mer efteråt jag tycker jag borde ha tänkt set. Jag hade hela tiden känslan att jag var före och att han kanske satte mig på AK. Efter hans syn på turn så blir jag orolig och hoppas han checkar igenom. När han går all-in så borde jag väl foldat. Men det enda han "borde" kunna ha här är väl högt pp (QQ/KK/AA) eller set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar i stort sett alltid 6bb, oavsett kort, men här var det fyra som limpat och jag hade ingen vidare position.

Tycker det var en lämplig höjning, ungefär pott. 4 hade varit för lite eftersom det ger alldeles för bra odds åt en massa skumma händer. Höj mer om du tror att du får syn.

 

Jag kan inte riktigt svara på varför jag satte honom på ett högt pp det var en känsla jag fick.

Det är lite farligt att bara gå på känslor. Försök verbalisera vad det var som fick dig att tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt svara på varför jag satte honom på ett högt pp det var en känsla jag fick.

Det är lite farligt att bara gå på känslor. Försök verbalisera vad det var som fick dig att tro det.

 

Jo jag vet :oops:

 

Hur skulle jag ha spelat? Bettat mindre på turn, checkat på rivern och foldat på hans all-in? Eller skulle jag checkat på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte göra så mkt annorlunda mot ett sånt hjon. Att sitta och betala så mkt för ett färgdrag som dessutom inte var nötdraget är ju helt befängt. Men det är ju såna vi lever på när pokergudarna är på vår sida. Jag skulle inte satt han på ett set, i och med färgdraget så borde ju han vara lika rädd för det som du isåfall och slagit om dig hårt på flop eller på turn. Man kan ju bara försöka skydda sin hand mot tomtar som synar med litet hopp om att vinna, oftast går det men ibland blir det som det blev nu. Eventuellt skulle du ha sparat dina sista pengar på rivern för att du är slagen är ju ganska självklart när han går allin men samtidigt kan kvällen bli förstörd när man sitter och grubblar på vad idioten kan ha haft. Nu fick du veta att det är en slaskare av rang som skall bestraffas i framtiden.

 

Lycka till

 

/Onlinechimp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde väl inte att själv skriva "wp" till honom i chatten?

 

haha, precis...

 

såna här tomtar är ju vårat bröd och vatten. En normal människa callar ju inte K3s när någon höjt 8xBB. Hade inte callat med 99 om vad visste lite hur du spelade ochdå kan du bara förutsätta att du har den bästa handen på floppen och tryck därför till och pajja hans eventuella potodds mot en färg, callar han är det ju bara bra för dig i längden. Så du är den som går vinnande ur handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En normal människa callar ju inte K3s när någon höjt 8xBB.

Jo det gör de visst. En normal människa som spelat poker ett tag och lärt sig lite gör inte det, men någon som inte kan något om spelet vill ofta se en flopp med en sån här hand. Tomtar är inte så mycket dumma som okunniga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...