Gå till innehåll

Skillnad på dag och nattspel, eller är jag skitkass?


Pokemonn

Recommended Posts

* Urpsrungligen i Onlinepoker - QoS *

 

Är det en enorm skillnad på spelare på natten och på dagen?

Typ att på dagen hittar man bara proffs och duktiga spelare och på kvällen/natten hittar man spelare som förhoppningsvis är sämre.

 

Spelar på Prima.

 

Började gå +, backade, gick +, backade, osv. Höll mig runt +- 0 tror jag.

Men de senaste 2 dagarna har allt gått käpprätt åt skogen, torskar stort. på 1400 händer har jag backat -19BB/100 i snitt, och allt jag gått back är på de senaste 400 händerna...

 

Har spelat mer tight i början av min "nersving" och tänkte att det skulle gå bättre... nepp. Försökte mer löst på slutet... nepp.

 

I och för sig ett par beats typ spöad av kåk som fi fick in på rivern (annars hade jag nötfärgen), men tiltat bort minst ett inköp ochså på en idiotisk all-in. (smart, va?). I princip alla potter jag har torskat har varit stora.

 

Har börjat spela lite på dagen (jag skaffade mig en till skärm så jag kan spela poker nonstop hela arbetsdagen samtidigt som jag jobbar, har jag tänkt mig...) och vete fan om det beror på det eller på att jag är askass, eller på att jag har haft ett ruskigt oflyt och tappat på den vedervärfdiga "variansen", men det känns som om jag varierar bara neråt.... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torrare bord på dagen utesluter inte att du är kass. :)

 

Inte? Damn it! :lol:

 

Hmmm, jag ska sluta spela för idag (redan back typ $40) men jag ska nöta på och betala lite mer för att se hur det går framöver, bara jag inte går back så är jag nöjd. Man får spela och ha kul + att man ska väl bli bättre på att spela samtidigt, och gå + i framtiden i alla fall.

 

Min bror har en teori om att 0.1/0.2 bord är mer "som playmoney" eftersom det är så lite pengar, han spelar på 0.25/0.50 och säger sig vinna mer där, kan det ligga något i det?

 

Jag tror att han bara har haft tur (han har inte läst någon bok och är inte så kunnig om poker eller nätpoker i övrigt), eller så är han en naturbegåvning (men han har bara spelat typ 3000 händer totalt så det är ju inget enormt underlag direkt...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ att på dagen hittar man bara proffs och duktiga spelare och på kvällen/natten hittar man spelare som förhoppningsvis är sämre.

 

Intressant analys. Med andra ord är proffsen rättså dumma som sitter och spelar mot varandra och inte mot fiskarna... ;)

 

Nä, allvarligt, de flesta hobbyspelare kommer ut på kvällen/natten. Spelar du på t.ex. Party med många amerikanska spelare så är det fisktätast på natten till tidig morgon svensk tid (inte för att det är svårt att hitta fisk dagtid heller iofs). Spelar du på Everest med mycket sydamerikaner och fransoser så är det med andra ord julafton dygnet runt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du på Everest med mycket sydamerikaner och fransoser så är det med andra ord julafton dygnet runt. Razz

 

Men everest är ju inte kompatibelt med Pokeroffice... Annars hade jag valt Everest. Tycker det är så kul med statistik och de fina små diagrammen! Fast de pekar ju åt fel håll nu. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har en teori om att 0.1/0.2 bord är mer "som playmoney" eftersom det är så lite pengar, han spelar på 0.25/0.50

 

Jag hoppas att du menar bb/100 eller något sådant :lol:

 

Ja, ja. Alltså att vinsten BB/100 skulle bli mer, att han vinner mer händer. Inte att han vinner mer i $.

 

Kan tänka mig att de absolut lägsta microlimit borden är lite "som playmoney", att folk går med på lite vad som helst för att gambla eftersom det är så lite pengar ändå. Därför har jag aldrig spelat de lägsta borden (skulle aldrig ha någon respekt för ett bet på 50 öre liksom....).

 

Men jag tror att 0.1/0.2 borde bli lite mer seriöst, han tror att det går en gräns vid 0.25/0.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså, ju mindre seriöst dina motståndare spelar desto mindre tjänar du??? Snälla, se över tänket...

 

Spelar de som clowner tjänar du i längden mer om du kan anpassa ditt spel. Visst det ger viss edge att spela med sina pengar ala playmoney för en del, (de spelar lösare, bluffar något mer, drar oftare osv) om de skulle vara scared när summorna blir större. Men har svårt att se att pengar/spelare skulle vara scared på 0.25/0.5, så pass att de blir avsevärt mycke sämre dvs

 

Om spelarna spelar som du beskriver ovan, tanklöst, som clowner osv blir variansen dock större eftersom du kanske oftare spelar för hela din stack, med 60/40, 55/45 drag osv

 

(Sllt ovan gäller alltså BB/100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar de som clowner tjänar du i längden mer om du kan anpassa ditt spel.

 

Kanske det jag inte gör tillräckligt. Kanske tar folk på för stort allvar?

Hmmm, synar en del och har avslöjat ett par bluffar men åkt dit på fler som inte var bluffar...

 

Vore klart lättare om man kunde se vilka kort alla har. :evil::lol:

 

Gillar inte att sätta in hela stacken, går någon all-in så synar jag sällan om jag inte har tokbra händer. Har gjort det ibland i alla fall och åkt på däng (man kan ju inte folda jämt när folk går all-in).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang olika bord så har jag bara en sak att säga, är man duktig på poker är det bra att spela så högt upp man kan, förutsatt att man har bankrulle för det. Har spelat på 0,50/1 och 1/2 i fem år och plussat hyfsat under dessa år, spelar jag lägre torskar jag för mycket på folk som inte fattar när de ska lägga sig, skiter i vad alla säger, jag torskar mot sämre spelare på lägre bord, konstant!

 

Började för ett år sen spela 2/4 bord och gick dundermycket plus under ett par månader. Fick för mig att jag snabbt skulle testa ytterligare högre bord och det gick lika bra där. Nu spelar jag 4/8 o 5/10 , har i princip plussat varenda session sen jag startade för några månader sen. Men för skoj skull har jag suttit på samma bord som polaren på 0,25/0,50 och där torskar jag, delvis skulle jag tro att det beror på koncentrationen. Men jag är helt övertygad om att det finns mycket nötter som sitter med draghänder o synar utan odds att syna på de lägre borden. Möter du en sån spelare är det ok, men sitter det fyra fem st på samma bord är du i princip utdragen så fort det finns stege eller färgdrag ute. Kanske är det bara jag som inte behärskar tekniken att slå dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är det bara jag som inte behärskar tekniken att slå dem...

 

Antingen det eller så har du spelat för lite för att kunna uppskatta din winrate på den nivån.

 

Hint: Om du konstant förlorar pengar mot en typ av spelare är dessa per definition bättre än dig (på just denna nivån) eftersom poker handlar om att vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sant, är nog en sanning att jag spelat för lite mot dem... har inte lärt mig tekniken att möta dem, kanske jaga flush/stege istället för övriga händer, vad vet jag...

 

Hur som lirar jag nog hellre på de höga borden där det både går bättre o vinns mer pengar. När/om jag torskar jag kommer jag gå ner några hack, dock ej så lågt som under 0,50/1 som jag anser är gränsen mellan spelbart och ospelbart. Anser att det mycket är slump som avgör de lägre borden då det ofta slutar med showdown mellan flera spelare. På de högre borden är det sällan mer än två spelare som är kvar till river, och ofta foldas det tidigare än så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...