Miami Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Jag har en saw flop% på 22,1 efter ca 6500 händer på Full Ring, jag försöker spela efter SSHmatrisen men har tagit bort de allra svagaste SC eftersom jag inte litar på min förmåga att läsa floppen och spelarna. Frågan; är runt 22% för lågt? Det känns som man är beroende av att vinna stora potter varje gång man plockar upp bra kort, och så är det ju tyvärr inte när man spelar tight. Lätt att bli läst.. Nån som känner för att dela med sig av sina stats och några funderingar? Citera
baller Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Det är inte för tight så länge du är tillräckligt aggressiv och har tillräcklig höga Aggressions (PFR, AF osv) värden... Dock är det givetvis beroende på motståndet, är det löst motstånd och många som ser flop osv kan du mycket väl öppna upp ditt spel med SC, och andra typer av händer i bra position... Dock passar inte denna typ av spel alla, men initialt kan det vara ett bra riktvärde när man försöker lära sig läsa spelet osv. Citera
Miami Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Tack! Hmm...ok, jag har ca7% Preflop raise vilket borde va ok? men jag är waaaaaay för passiv på flop och senare gator. Har total aggression 1,1 enligt PO2. Jag har inga referenspunkter men jag antar att det är långt under normalt. Citera
Recommended Posts