kenomann Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Gör jag rätt i att beta på samtliga gator även fast brädan är parad? Everest Poker — Giv - info Giv-ID: 178506754 Bords ID: -8055095 Spelsätt: Real Bord - namn: Seoul-2 Speltyp: Hold'em Blindar: $0.25/$0.50 Insatser: $0.50/$1.00 Valuta: USD Startdatum: 2006-02-12 GMT Starttid: 17:37:56 GMT Bordsplacering: picknicker6 sitter på stol 2 med $67.75. bku88 sitter på stol 3 med $23.41. 2face sitter på stol 4 med $9.49. wolf1902 sitter på stol 5 med $25.07. ChaiThai sitter på stol 6 med $14.15. ICEAGE-x- sitter på stol 7 med $39.86. pepayoni sitter på stol 8 med $35.94. _Keno_ sitter på stol 9 med $49.25. MarkB sitter på stol 10 med $35.50. Knappen är vid stol 2. bku88 lägger den lilla blinden på $0.25. 2face lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: _Keno_: Qc Kh Före floppen: wolf1902 lägger sig. ChaiThai lägger sig. ICEAGE-x- synar $0.50. pepayoni synar $0.50. _Keno_ höjer $1.00. MarkB lägger sig. picknicker6 lägger sig. bku88 lägger sig. 2face synar $0.50. ICEAGE-x- synar $0.50. pepayoni synar $0.50. Floppen (Jd Kc Js): 2face checkar. ICEAGE-x- checkar. pepayoni checkar. _Keno_ höjer $0.50. 2face lägger sig. ICEAGE-x- lägger sig. pepayoni synar $0.50. Turnkortet (Jd Kc Js 4c): pepayoni checkar. _Keno_ höjer $1.00. pepayoni synar $1.00. Riverkortet (Jd Kc Js 4c 8s): pepayoni checkar. _Keno_ höjer $1.00. pepayoni synar $1.00. Kortvisning: _Keno_ visar Qc Kh. _Keno_ har Jd Js Qc Kh Kc: Två par pepayoni döljer korten. Pott - sammandrag: Hela potten: $9.25 _Keno_ vinner $8.88. Husprovision: $0.37 Citera
Gyre Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Ja, ett tips är att inte ha med resultatet då det färgar folks svar. Citera
Hume Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Ja, du spelar rätt. Finns ingen anledning att tro att din motståndare har en knekt bara för att han callar. Citera
Apelsinjuice Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 har hänt mig liknande i turneringar osv. jag har inte riktigt resultaten men jag tror jag ofta hamnar minus i liknande situationer. Om vi säger att jag han som bara synade hade ställt om på rivern (alltså inget farligt kort där, bara någon lanka), ska man lägga sig då? Jag har väldigt svårt att lägga mig i en sådan situation. Jag vill veta om han verkligen bluffade, om jag synar och vinner så blir jag superglad och när jag förlorar så blir jag skitsur säger jag till migsjälv "aldrig mer syna sådär". Men är det alltid rätt att lägga sig i ett sånt läge, hur troligt är det att han har en knekt? Hur ska man läsa någon som bara synar till slutet, och sen ställer all-in på rivern? Citera
therussian Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 har hänt mig liknande i turneringar osv. jag har inte riktigt resultaten men jag tror jag ofta hamnar minus i liknande situationer. Om vi säger att jag han som bara synade hade ställt om på rivern (alltså inget farligt kort där, bara någon lanka), ska man lägga sig då? Jag har väldigt svårt att lägga mig i en sådan situation. Jag vill veta om han verkligen bluffade, om jag synar och vinner så blir jag superglad och när jag förlorar så blir jag skitsur säger jag till migsjälv "aldrig mer syna sådär". Men är det alltid rätt att lägga sig i ett sånt läge, hur troligt är det att han har en knekt? Hur ska man läsa någon som bara synar till slutet, och sen ställer all-in på rivern? Det är väldigt sällsynt att folk ställer all-in när man spelar FIXED LIMIT. Citera
Hjort Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Om folk slöspelar en knekt brukar de höra av sig på turn eftersom det är då betet dubblas. Nu gör han ju inte det, så vad ska han ha? Citera
kenomann Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Om folk slöspelar en knekt brukar de höra av sig på turn eftersom det är då betet dubblas. Nu gör han ju inte det, så vad ska han ha? Tack Hjort du bekräfta det jag brukar tänk på vid såna situationer. Är det ingen som bråkar så fortsätter jag att beta. Får jag en rais emot mig så är aet bara att lägga sig. /Kenomann Citera
Recommended Posts