Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna hand utspelade sig i en liveturnering igår. Jag är FI. Skulle bara vilja veta hur ni skulle tänka ifall ni var motståndaren jag mötte:

Turnering med 2 bord. 13 pers totalt. På vårt bord är vi 6. Andra blindsnivån 2/4.

HERO: chipleader vid bordet ca 260 marker. Höjer nästan alla potter. Spelar mycket agressivt.

FI: chip 2:a med ca 220 marker. Tight spelare men aggressiv när han har bra kort.

HERO höjer UTG+1 till 10 (bb är 4) med Ac/Ad. Alla foldar till FI i sb som synar. bb foldar.

Floppen kommer Kc Qs 8s

FI bettar 20 (potten är 24)

HERO slår om till 75 (höjer med 55)

FI går all-in med 145 till (totalt 220)

Vad gör ni? Vilken hand sätter ni FI på?

Postad

Beror hur tight/aggro du är. Svårt att folda AA men känns som du har honom slagen för du borde väl slå TPTK när han bettat preflop och brädan kommer med så höga kort, och då slår du AA. Om du inte utnyttjar din table image för att få till en fold. Skulle gissa på KQ eller set för fi.

Postad

Med tanke på hans image förstår jag att han tar den synen. Han höjde ju nästan varje bet till en början, och då är han nog tvungen att syna när han väl har en hand. Dessutom har han 27% mot KQ, d v s inte alltför tokiga odds.

Bra spelat av dig tycker jag för övrigt. Att han sedan träffar A på turn är inte mycket att göra något åt.