Gå till innehåll

FL2-7TD - Trn, 28/10, tomtepoker hos 24h!

Recommended Posts

Postad
Fördelen med att byta är att du får syn av många fler halvdåliga drag genom hela handen än om du sitter nöjd, så vinstchansen totalt sett borde inte minska speciellt mycket, om den alls minskar.

Drag till en 9-låg är väl ett halvdåligt drag, jag skulle föredra 732 vid första bytet (om man kan träffa något av 8654 vid andra byten så har man två skott på sig att dra upp till 12 outs för en bättre hand än en 9-låg).

Om jag har T9532 tenderar att slänga både T och 9 i en flervägspott.

Jag är rätt säker på att 732 är en bättre hand än 9432 mot 8653 vid första bytet. Överlag så känns det inte alls så bra att medvetet ge upp den väldigt stora dragpotential som finns i början av en hand.

• Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

"Bör få syn" och 24hPoker går inte riktigt ihop.

Jag får syn av folk som byter två kort oftast, ibland även någon nisse som byter tre.

Då är det ju guldläge att dra två kort, så du uppmuntrar tomtarna med 843xx att dra två igen när de missar första draget. Om de oftast drar två eller tre kort borde du ju ligga jäkligt bra till med exempelvis 643.