Gå till innehåll

Pokerkryssningen 29-31 oktober!


QoS

Recommended Posts

Hur gick det för er andra som var med och körde turneringar?

 

Kom på att jag också träffat NeoSlayer, vi satt vid ett jäkligt trevligt cashgame borde imorse! :D

 

Åke som är min idol, kille kommer inte ens ihåg vad som hände efter det att dom var fyra pers kvar vid bordet, att vinna i ett sånt läge kräver TALANG! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry QoS att jag inte kom och hälsade !! Lovar att nästa gång jag är med på nåt så skall jag hojta till.

 

Huvudturneringen gick inge vidare jag åkte väl som 47-48 någonstans men jag hade rätt när jag sa att jag skulle vara nervös, jag var så skakis när det började så jag trodde jag skulle trilla av stolen, men det var skitkul.

 

Som plåster på såren så lyckades jag komma femma i rebuyen på hemvägen.

Det här med livespel var riktigt jäkla kul så det kommer jag nog att försöka göra fler gånger.

 

Ett stort tack till gdaily och grabbarna som fixade detta jag tycker allt funkade kanon.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hemkommen och slutkörd vill jag snabbt tacka alla mina gamla och nya vänner som var med på pokerkryssningen.

 

Ett otroligt intressant finalbordsspel såg Åke "Lås" Eriksson som segrare. Ni som bevittnade slutstriden har fått er till skänks ett stycke pokerteorihistoria (jag skämtar inte!). Mer om detta på annat ställe nästa gång jag vaknar.

 

Framför allt vill jag tacka alla mina fantastiska dealers. Utan deras långa och hårda arbetsinsatser hade inte ett sådant här arrangemang gått att genomföra på så liten budget.

 

Fantastiska bilder på http://www.pokerkryssning.se/bildarkiv.php

 

Jo förresten, skicka gärna ett mail till mig på kingclubpoker@hotmail.com om det var något som inte uppfyllde era förväntningar, så kan det bli ännu bättre nästa gång.

 

Jag ber dessutom om ursäkt för väntan vid incheckningen - meningen var att jag skule stått där tidigare med biljetterna. Tyvärr så tog det väldigt lång tid (från rederiets sida) innan vi kom ombord med utrustningen på fredagsmorgonen, så vårt tidsschema sprack någon timme.

 

Ber också om ursäkt för det lilla strulet som uppstod vid anmälningen till söndagens inköpsturnering, som byggde på en kommunikationsmiss mellan mig och en dealer. Dessutom märkte jag försent att mikrofonen inte var inkopplad i hela lokalen på söndagen - jag hörde mig själv men ni som var i högra delen av lokalen hörde tydligen inte så bra. Sorry. Men vi kom i gång i tid och det flöt på bra.

 

 

 

Slutligen, om jag (eller Stefan och Anders) uppfattades som att jag inte hade tid att svara på alla frågor hela tiden mm, så har det sin enkla förklaring i att det är inte helt lätt att vara fokuserad när det ropas "Ola!" på flera håll samtidigt. Då får jag prioritera, och i bland prioriterar man fel i hasten.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen...

 

50 mil upp till Stockholm i fredags och 50 mil ner igen till Karlskrona idag och poker den mesta tiden emellan gör att huvudet nu känns som ett stort stycke mos.

 

Kryssningen var i alla fall mycket, mycket lyckad. Förstår inte hur Ola och Stefan orkade med när alla skrek som galningar på dom. Mycket bra anordnat och jag hoppas få tillfälle att vara med på fler event som detta.

 

Lobotec åkte redan ut igår kväll.

 

Lobotec? Allvarligt talat, Q...;) Redan och redan. Var bara två bord, 16 pers tror jag, kvar på fredagen.

I alla fall. Jag fick världens start i början av turneringen. Efter ett par händer får jag KK och floppar set. Handen slutar med att min motståndare är ute ur turneringen som första man och jag har dubblat. Fram till pausen bygger jag upp stacken till ca 30k och är bra med i toppen så långt. Sen började den långa vägen ner. Det blev kallt som jag vet inte vad. Inga händer och de få händer jag fick missade totalt eller fick omslag så det stod härliga till. Åkte ut runt plats 30.

 

Var (och är) väl inte helt nöjd med insatsen men det var min första riktiga live-turnering och det gjorde väl sitt. Bordet jag satt på var sjukt aggressivt och jag tror att vi skickade ut en hel del personer ifrån turneringen. Bland annat satt en tjej (samma som QoS snackar om när han spelade 1000kr SnG) vid bordet som träffade allt hon satsade på. Slog bland annat ut en kille när hon floppade nötstege med 53o ifrån bb ;) Jag åkte själv ut mot henne. Hade också en mycket bra spelare till höger om mig, Koray ifrån Klubben, som lärde mig en hel del.

 

Turneringen på lördagen var också helt ok. Där blev jag 16de av 77. Resten av tiden gick åt mycket till Sit & Go.

 

Men i alla fall. Tack än en gång till alla inblandade för en mycket bra turnering. Måste också ge en eloge till alla dealers som var mycket bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lobtec.

 

Vi satt nog vid samma bord tror jag för jag tror jag hade Koray 2 platser till höger och sen hade jag nån snubbe som hette Hannu till vänster om mig och den beryktade Gunilla ett par platser längre bort, hon var sjukt agressiv och prickade en hel del och dessutom var hon en jäkel och hinka sig div alkoholhaltiga drycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola, har du förklarat ännu på vilket sätt finalbordsspelet utgjorde pokerteorihistoria, eller sitter du och gömmer på den karamellen?

 

Å visst fan...

 

Jag har tappat bort min TPA, om jag hittar den så kan jag koppla teorin den med litteraturen också. Lugn, det kommer.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Ett otroligt intressant finalbordsspel såg Åke "Lås" Eriksson som segrare. Ni som bevittnade slutstriden har fått er till skänks ett stycke pokerteorihistoria (jag skämtar inte!). Mer om detta på annat ställe nästa gång jag vaknar.

 

Okej då...

 

Jo lås-Åke var så full som en människa någonsin kan vara, totalt jätteplakat. Han lyckades ändå spela fantastiskt bra poker... Med tre kvar man hade han hälften av markerna, och nu kom genidraget - jag går all-in på varje hand preflop!

 

Det blev alltså en pina för motståndarna, som var tvungna att försöka bevaka sina intressen för andraplatsen.

 

När Lord (flerfaldig världsmästare) åkte ut som trea så var det samma spelstil - Åke kollade inte ens på korten innan han gick all-in. Han hade nu en 75-25 ledning... (en hand spelade han fel då han satt på small blind och klurade ett tag och sedan passade mörkt).

 

Ni som läst Sklansky vet att han rekommenderarr exakt samma spel om en nybörjare skulle finna sig själv H2H med Chan i WSOP-final - du kan inte spela ut motståndaren, men om du går all-in hela tiden, vad skall fi syna med?

 

Till slut hitatde fi ett hyffsat äss och synade, men det var fortfarande 60-40 chans till Åkes nackdel. Nåpväl, 40%are sitetr allt som oftast, och Åke var segrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...