Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Ett par frågor bara..

Hur vet man när man vinner i längden? Hur många timmar / händer behöver man spela på ett ungefär för att ana om man är en vinnande eller förlorande spelare? 10.000,100.000 händer?

Jag har spelat ca:1000 händer och ligger just nu -$6 på 0,5/1 FLT full ring. Mina swings har varit som mest +$16 och -$18. Och av de 13 sessioner jag spelat har jag plussat på 7 och förlorat på 6. Är det något jag behöver oroa mig för redan nu?

Tack!

Postad

Hehe.. Nejdå man är inte alltd vad man heter.. ;) Jag spelar mkt tight.. Rädd dock att jag inte är tillräckligt aggresiv när jag har edge bara.

Försöker även anapassa mig till om det är mkt löst och passivt, löst och aggresivt osv osv.. Tack för svaret!

Postad

Det är alldeles för få händer för att kunna säga något med säkerhet. Däremot kan du redan nu börja posta lite händer om hur du spelar i handanalysdelen av forumet; det kommer att hjälpa mycket mer än att titta för mycket på dina siffror.

Ligger du back efter 10.000 händer kan man börja ifrågasätta om du verkligen är vinnande, även om sådana svängningar kan inträffa även för vinnande spelare.

Postad

Tja, du har antagligen negativt väntvärde. Inte för att det är med någont större säkerhet man kan säga det, men det är den för tillfället troligaste slutsatsen. Sen ska väl det inte vara något jätteproblem att korrigera. Som sagt posta händer i HA.

Postad

Jag spelar också low limit FL och har haft perioder på både två- och tretusen händer som varit lite negativa. Om det hade varit mycket längre än så hade jag antagligen slutat med poker. Man är ganska less på det hela i mitten-slutet av sådana perioder. Som sagts tidigare är 1000 händer på tok för lite för att avgöra om du vinner i längden. Om du känner någon vinnande spelare kan du väl låta denne kolla när du spelar och diskutera olika beslut.

Det enda helt säkra svaret på frågan får du när "längden" har förflutit... :)

Vilken klient spelar du på förresten?

Själv upplever jag att en del klienters spelarklientel har tightat till sig på sista tiden (senaste två månaderna kanske) och att det kan vara svårt att slå raken. Jag brukar se till att välja rejält lösa bord och känna lite på motståndarna. Utan dåliga motståndare har jag svårt att gå plus. Jag tror att många vinnade spelares "poker skills" mest består i förmåga att urskilja vilka spelare som är sämre och bara spela när några sådana finns med vid bordet.

Postad

Pokerprogrammen? Menar du pokerklienterna har jag inte sett någon sådan funktion i någon av de jag testat. I de program som är gjorda för att analysera ditt pokerspelande (Poker Tracker och Poker Office) finns självfallet en sådan funktion. Det brukar mätas i enheten BB/100 (Big Bets per 100 spelade händer, där en Big Bet är samma som 2 big blinds). Svårt att veta om jag svarade på frågan eftersom jag inte är säker på att jag uppfattat den rätt.

Postad
Jag spelar också low limit FL och har haft perioder på både två- och tretusen händer som varit lite negativa. Om det hade varit mycket längre än så hade jag antagligen slutat med poker. Man är ganska less på det hela i mitten-slutet av sådana perioder. Som sagts tidigare är 1000 händer på tok för lite för att avgöra om du vinner i längden. Om du känner någon vinnande spelare kan du väl låta denne kolla när du spelar och diskutera olika beslut.

Det enda helt säkra svaret på frågan får du när "längden" har förflutit... :)

Vilken klient spelar du på förresten?

Själv upplever jag att en del klienters spelarklientel har tightat till sig på sista tiden (senaste två månaderna kanske) och att det kan vara svårt att slå raken. Jag brukar se till att välja rejält lösa bord och känna lite på motståndarna. Utan dåliga motståndare har jag svårt att gå plus. Jag tror att många vinnade spelares "poker skills" mest består i förmåga att urskilja vilka spelare som är sämre och bara spela när några sådana finns med vid bordet.

Tyvärr så känner jag ingen vinnande spelare.. de 4-5 jag känner förlorar alla mer eller mindre. Jag kan inte alla odds i huvudet ännu, men jag tror inte de tänker på oddsen alls.. så jag vill inte be någon av dom visa mig. :D

Jag spelar på flera klienter, prima tycker jag är mycket tightare nu än för ngt år sedan.. pacific poker brukar jag hålla till på ,men jag får nog testa lite andra för att dra bonusar. Så det blir väl ett par prima antagligen. Det finns så få 10-manna bord på prima så det är inte alltid lätt att hitta ett luckrativt bord, tyvärr.

Jag tror att jag kan spela bättre om jag bara måste, om du förstår?

Jag är lite orolig att jag har lika många förlustdagar som vinnande... Hade jag haft lite mer vinnade dagar så hade jag inte varit så orolig för att jag har backat $6 totalt.

Ska posta ett par HH i analysdelen så fort jag kan, så får jag ser vad ni har för synpunkter.