garden_state Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Tjena tjena, jag har lirat nl under hela min pokertid, nu har jag tänkt att börja lira en hel del limit ( holdem, stud & omaha )! Jag har två frågor; 1. Vad anses som en bra "plusning" i limit? Allså hur många bets? 10? 50? 2. Finns det nåra speciella saker jag borde tänka på när jag spelar limit? Jag menar, jag gör ju sjukligen mkt fel, men vad är typiska nybörjar fel när det gäller limit som jag bör tänka på lite extra? Tacksam för svar! Citera
eurythmech Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=19489 ^50 * Lite pill - QoS * Citera
Ayahuasca Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 HÄR hittar du det mesta du behöver veta för att plusa. Sen att lägga denna tråden under "Dagens Fråga" känns lite hybris... Citera
garden_state Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2006 Jag ber om ursäkt för min låga inteligens. Citera
jezaja Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Be inte om ursäkt för något som inte har med intelligens att göra men däremot se till o läsa postningsreglerna så du postar på rätt ställe i fortsättningen. Verkar ju ha varit här ett tag, dags o lära sig http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=305 Citera
garden_state Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2006 Jag kan reglerna, ändå skiter det sig. Citera
Mr Zero Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Tjena tjena, jag har lirat nl under hela min pokertid, nu har jag tänkt att börja lira en hel del limit ( holdem, stud & omaha )! Jag har två frågor; 1. Vad anses som en bra "plusning" i limit? Allså hur många bets? 10? 50? 2. Finns det nåra speciella saker jag borde tänka på när jag spelar limit? Jag menar, jag gör ju sjukligen mkt fel, men vad är typiska nybörjar fel när det gäller limit som jag bör tänka på lite extra? Tacksam för svar! Nu spelar jag knappt någon Omaha eller stud men en hel del Texas så lite kan jag nog svara på. 1. Ett helt ok resultat är 1 Big Bet (2 big blind)/100 händer, 2 BB/100 är väldigt bra. 3 BB/100 eller mer är extremt bra och ett resultat som är svårt att hålla i längden. 2. Typiska nybörjarfel är att spela för många starthänder, framförallt ess med dålig kicker har många svårt att släppa samt att bara se till sin egen hand utan att tänka på vad motståndaren kan ha. Exempelvis att höja huvudlöst med stege när bordet både har par och tre i samma färg. Citera
Recommended Posts