Bjorn_ Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Crypto $2/4 Hold'em (9 handed) Normalt bord, ingen read på BB. Preflop: Hero is SB with 9 J 7 folds, Hero calls, BB checks Här väljer jag i min mixade strategi att köra en limp & call med J9s, rätt eller fel? Flop: T 7 2 (2 SB) (2 players) Hero ??? Får ju en riktigt trevlig flop med färgdrag, hålstegdrag samt ett överkort (plus att man ju långt ifrån kan utesluta att ett par i nior står). Frågan är hur man ska spela handen på bästa sätt, med mera vanliga drag (plus marginella par och en del nästan tomma händer) så bettar jag ju ut och hoppas ta handen direkt. Men här känns det nästan lite futtigt att göra så med tanke på att man rimligtvis har ett övertag i equity även om han träffat här. En möjlighet är ju att checkhöja, det måste man ju hur som helst göra en del för att balancera sina checkfold händer. Funderar även på om man t.o.m. kanske ibland skall våga sig på att bara checksyna för att försöka "trappa" fi att lägga in flera stora bets med en marginell hand om man träffar. Fast samtidigt har man ju just nu bara J hög... Knepigt läge... /Bjorn Citera
morberg Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Du vet nog redan vad jag har att säga om pre-flopp-spelet: höj. Eller snarare: jag hade höjt och hoppats på att ta potten direkt. Varför bli besviken om du tar potten direkt om du betar ut på floppen? Det hade jag varit nöjd med. Nu när du har kompletterat tycker jag bet-call känns som en rimlig linje på floppen, men jag har svårt att motivera varför. Citera
Bjorn_ Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Varför bli besviken om du tar potten direkt om du betar ut på floppen? Det hade jag varit nöjd med. Nu när du har kompletterat tycker jag bet-call känns som en rimlig linje på floppen, men jag har svårt att motivera varför. Även mot en rätt mesig höjningsdistribution är vi ju fortfarande favoriter och jag skulle nog nästan alltid trebetta här om jag blev höjd. Board: Ts 7c 2c equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 53.1150 % 53.02% 00.10% { Jc9c } Hand 2: 46.8850 % 46.78% 00.10% { TT-77, 22, K7s, Q7s, J7s, T2s+, 97s+, 87s, 72s, KTo, QTo, JTo, T2o+, 97o+, 87o, 72o } Anledningen till att det kanske inte är det bästa att betta ut och ta potten direkt är ju att den är så liten och att man antgaligen har rejält positiva implied odds om man träffar sin hand på turn. Sedan finns det ju en balanseringsaspekt också, man vill ju gärna att fi mesar bakom ibland när man är tom och då måste man ju mixa upp med lite semibluffar, checkhöjningar och sånt så att man ej blir förutsägbar. /Bjorn Citera
Hjort Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Klart du ska beta, risken är ju annars stor att du inte får något värde alls för din hand. Katastrofscenariot är ju att han checkar tillbaka med K2o och klonkar paret på turn så att det blir du som ger värde istället. Citera
Bjorn_ Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Klart du ska beta, risken är ju annars stor att du inte får något värde alls för din hand. Katastrofscenariot är ju att han checkar tillbaka med K2o och klonkar paret på turn så att det blir du som ger värde istället. Menar du att han faktiskt klonkar tvåparet på turn (med K2o som ju faktiskt redan har BP) eller menar du att han träffar ett par med t.ex. K3o? /Bjorn Citera
Hjort Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Menar du att han faktiskt klonkar tvåparet på turn (med K2o som ju faktiskt redan har BP) eller menar du att han träffar ett par med t.ex. K3o? Det semare. Poängen är att medan du aldrig ligger betydligt under så finns det gott om händer som du vill få bort. Citera
Recommended Posts