Gå till innehåll

NLT - SnG, När ska man byta nivå?


thebeater

Recommended Posts

Spelar bara SnG (5 manna) $10 och undrar när jag bör gå upp till nästa nivå ($15).

Har bara statistik över mina sista 17(1v), och de är:

1 plats: 7st

2 plats: 4st

3-5 plats: 6st

 

Började ny rulle på ynka $20, har ca $120 nu.

Ska jag fortsätta på $10 ett tag till eller ska jag prova att gå upp en nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs du bör nu gå ner en nivå tills du jobbat dig upp till $500 då du åter kan spela på $10+1 nivån.

 

Jag blir galen.. man behöver förfan inte $500 för att spela $10+1 SnG´s. Tror du att han lever på sin inkomst från typ $2+0.2 SnG´s och behöver kunna torska typ 30 raka och fortfarande kunna leva på pokerkassan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs du bör nu gå ner en nivå tills du jobbat dig upp till $500 då du åter kan spela på $10+1 nivån.

 

Jag blir galen.. man behöver förfan inte $500 för att spela $10+1 SnG´s. Tror du att han lever på sin inkomst från typ $2+0.2 SnG´s och behöver kunna torska typ 30 raka och fortfarande kunna leva på pokerkassan?

 

Word 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs du bör nu gå ner en nivå tills du jobbat dig upp till $500 då du åter kan spela på $10+1 nivån.

 

Jag blir galen.. man behöver förfan inte $500 för att spela $10+1 SnG´s. Tror du att han lever på sin inkomst från typ $2+0.2 SnG´s och behöver kunna torska typ 30 raka och fortfarande kunna leva på pokerkassan?

 

Om han går upp på 10+1 först när han har 500 i sin BR, och går ned till 5+0.5 om han kommer ner till 250 så kan han ju spela 250/11+250/5,5=68 raka förluster innan han gular. Så långa streaks behöver INGEN räkna med, framför allt inte om man har råd att sätta in ett par slantar om det går dåligt. Allt över 30 inköp är vansinnigt höga krav om man är beredd att gå ned i nivå. 20 torde vara normalt. 15 kör jag med på låga nivåer, men det har jag fått lite skit för. Men allt beror på vilken risk man är villig att ta o om man är villig att sätta in pengar eller gå ned i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka: när det handlar om nivåer där man i princip inte KAN gå ner i nivå för det finns inga lägre nivåer än den man spelar så är det ju så sjuuuukt löjligt med BR krav upp mot 30 inköp (och över!) eftersom man inte möjligtvis kan ha poker som leverne eller som någonting annat förutom en kul hobby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka: när det handlar om nivåer där man i princip inte KAN gå ner i nivå för det finns inga lägre nivåer än den man spelar så är det ju så sjuuuukt löjligt med BR krav upp mot 30 inköp (och över!) eftersom man inte möjligtvis kan ha poker som leverne eller som någonting annat förutom en kul hobby.

 

Men då är det ju även totalt meningslöst att ens fundera på bankrullekrav överhuvudtaget. Det är väl för satan bara att sätta in mer deg då om det går åt helvetet?

 

Jag råkar ligga inne med svaret. (Om antagandet att poker är din hobby och det inte spelar nån roll om du gular är giltigt.) För $10+1 SnG behöver du en rulle på $11, för $15+1 behöver du en rulle på $16.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka: när det handlar om nivåer där man i princip inte KAN gå ner i nivå för det finns inga lägre nivåer än den man spelar så är det ju så sjuuuukt löjligt med BR krav upp mot 30 inköp (och över!) eftersom man inte möjligtvis kan ha poker som leverne eller som någonting annat förutom en kul hobby.

 

Men då är det ju även totalt meningslöst att ens fundera på bankrullekrav överhuvudtaget. Det är väl för satan bara att sätta in mer deg då om det går åt helvetet?

 

Jag råkar ligga inne med svaret. (Om antagandet att poker är din hobby och det inte spelar nån roll om du gular är giltigt.) För $10+1 SnG behöver du en rulle på $11, för $15+1 behöver du en rulle på $16.

 

Lycka till.

 

nu förlöjligar du ju diskussionen. Jag håller med om att en rulle på 50x insatsen (för nästa nivå) känns löjligt hög. 10-20 kanske, inte mer om man nu spelar för attt ha kul. Jag har ju ett vanligt jobb och spelar ca 2-3 SnGs per kväll. Kan jag sen tjäna en liten hacka på min hobby så är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu går det lite bättre på jobbet och jag är inte längre lika irriterad, så nu skall du få mitt helt seriösa förslag.

 

Gå upp i nivå när du tycker att du känner dig som en stabil vinnare på nuvarande nivå. Håll dock alltid i åtanke att även om du skulle vara den bästa SnG-spelare världen skådat så är det lätt hänt att du missar pengaplats 10 ggr i rad. Så stort är tur/otur momentet i poker tyvärr.. eller kanske jag skall säga tack och lov.

 

Det är ju även därför som du får en del tips här i tråden på att ha en för dig löjligt hög rulle i förhållande till nivå. Dessa spelare är medvetna om att även för en skicklig spelare så kan downswingsen vara stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu, fick jag rollen som killen som agiterar för stora bankrolls? Au contraire, mon frêre (stavningen är som den är), jag försöker hävda att man inte alls behöver nån BR.

 

O jag tycker inte alls att Duckstab förlöjligar diskussionen. 1*inköp är absolut minimum. Har man inget emot att sätta in mer pengar om man gular, så varför spela för mindre än allt? Jag körde så när min BR var $4, spelade en 2,5*0,25 o vann, satsade allt på en SNG, vann o sen var jag snart uppe på $150. Hela tiden var jag redo att sätta in nya fräshca daler, men det behövdes inte.

 

Faktum är att om du är beredd att sätta in $x, så är din bankroll faktiskt lika med det du redan har på kontot + $x. Är väl snarast så man bör tänka.

 

EDIT: Detta på samma sätt som om du har $11 på Royal Vegas och $1000 på Party så har du inte en BR på $11 och en på $1000, du har en total BR på $1011. Därför kan du köra en 10+1 SNG på Royal Vegas utan att ha brutit mot ens de mest rigorösa BR-krav.

 

Samma sak gäller alltså om du har $11 på pokerkontot och $1000 på bankkontot, redo att sättas in vid förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om poker är ens hobby så kanske man vill kunna lira lite utan att sätta in pengar hela tiden, att gula är ju inte kul även oavsett om det är ens hobby eller ens leverne det handlar om. Det jag menar med att det är så sjukt att snacka om 50x inköp för att lira $10+1 SnG´s eller att man måste ha en $1000 rulle för att lira NL20, eftersom när man talar om stora bankrullar så är det man räknar på chansen att man gular under, i princip, ens "pokerliv". Beräkningarna är ju

 

Jag vet inte hur det är med andra men jag själv tycker det är grymt mycket mer värt att gambla lite och spela högre än vad "kraven" säger, givet att man tror sig kunna slå motståndet, för att kunna få till en lite större rulle och gå frammåt i sitt spelande. Jag själv började med $25 på mitt första konto och lirade NL10, när jag efter nån vecka var uppe i $200 på rullen kollade jag lite på NL50 borden och såg att det var riktigt risiga spelare där också. Tog en chansning och hoppades på att oturen inte skulle falla in och lirade NL50, och det gick lika bra där. Tror man sig veta att man är bättre än motståndet måste det ju vara större sannolikhet att man vinner än att man förlorar, så varför inte ta chansen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...