Gå till innehåll

Vassa spelare på 5CD inom B2B?


RedrumV

Recommended Posts

Började nyligen spela 5cd på 24hpoker. Man märker snabbt vilka spelare man får passa sig för. Skulle uppskatta lite mer info om dessa lirare. Det är säkert många som skulle ha nytta av det också, fyll på.

 

Vet du nåt om dessa? Andra duktiga spelare?

 

Melka

stnlund

stone

slavko

laas

Amator

check007

stenklar

exibit

logba

Hades

bengha

lil_monster

torn

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nog inte tillräckligt tydlig i mitt förra inlägg.

Jag har bara varit inne och spelat i ca 6 timmar sammanlagt. Det finns säkert fler som är bra och alla de som jag har listat är kanske inte så bra, de hade kanske flyt just då när jag var inne. Därför startar jag denna tråd ju :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började nyligen spela 5cd på 24hpoker. Man märker snabbt vilka spelare man får passa sig för. Skulle uppskatta lite mer info om dessa lirare. Det är säkert många som skulle ha nytta av det också, fyll på.

 

Vet du nåt om dessa? Andra duktiga spelare?

 

Melka - Storlirare, mycket bra. Tar ofta lång betänketid, men tänker ofta rätt. :cry: . Jag har kört lite HU mot honom på 5/10 dock så försöker jag undvika det.

stnlund - Storlirare och även han mycket bra

stone - Storlirare som ibland gör besök på 1/2 o 2/4. Även han är mycket bra. HU tycker jag dock han är svagare än de båda ovan.

slavko - Ukraianare som försöjer sig på 5cd spelet på b2b. Aningen lättläst men får nog anses vara den bästa spelare på 1/2

laas - Spelar nästan enbart 2/4. Är hyffsat aggresiv. Kan reraisa efter bytet med skräp när du gör en "två-pars höjning". Tillhör klart facket "Bra spelare"

Amator - *Exibits* nya nick. Söker alltid efter HU matcher men jag anser inte han vara en direkt bra HU spelare.

check007 - Oftast 2/4. Bra HU och fullbord.

stenklar - Njaee nån jeppe som jag har svårt att placera, men nej inte direkt bra. HU reraisar han då o då postswap när han misstänker en 2 pars höjning.

exibit - Samma som MrAmatar

logba - nästan enbart 2/4. Mycket bra genom sin aggresivitet.

Hades - Svårt att placera honom, han lirar även 5/10.

bengha - Svårt att placera honom. Pottbettar oftast sina bluffar.

lil_monster - Storlirare! Dock jävligt ojämn. Aggresiv som fan ibland. Här gäller det att komma på vilket humör han är på.

torn - Listans största fisk. Ganska ny spelare.

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

 

 

Trevligt med en till 5cd lirare!! (jag är typ den enda som enbart spelar 5cd här på pf)

Får jag fråga vad ditt nick är?

 

Har skrivit lite kommentarer om lirarna du nämner i rött ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offtopic: Ang 5CD, är det fler än jag som kör "stand pat-bluffen?" Alltså att i helst ett turneringsskede med eskalerande blinds leta upp ett läge med en skräp hand efter säg två limpare på ett sexmannabord, man sitter på knappen och betar 3/4 till fullpott preswap (?) och sen standar pat, och förstås pottar in stacken efteråt. Tror inte jag har sett någon alls stoltsera med den förutom mig själv, är det någon annan som brukar köra såhär?

 

OBS! 5CD-noob :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offtopic: Ang 5CD, är det fler än jag som kör "stand pat-bluffen?" Alltså att i helst ett turneringsskede med eskalerande blinds leta upp ett läge med en skräp hand efter säg två limpare på ett sexmannabord, man sitter på knappen och betar 3/4 till fullpott preswap (?) och sen standar pat, och förstås pottar in stacken efteråt. Tror inte jag har sett någon alls stoltsera med den förutom mig själv, är det någon annan som brukar köra såhär?

 

OBS! 5CD-noob :)

 

Hehe, jo du den bluffen är väädligt vanlig. Speciellt i Cashgame. Turneringar vet jag inte då jag spelar de väldigt sällan.

 

Uppskattar standpats som är "äkta" till omkring 70% vid cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spelare jag tycker att ni har missat är mikael_e som jag har sett ofta på 5 / 10 och 10 / 20... Vad tycker ni om honom?

AoZ vad nickar du?

 

Mikael_e är även han en storlirare (med i bestpokers team, se bestpoker.com). Har lirat mot han några gånger på 5/10 och visst är han bra. Mikael_e, Melka_ , MrsRiver, Stone_, Thegame84 (han håller bara till på 10/20+) och stnlund är väl de som man bör se upp med. Dessa är klart bättre än "bättre än genomsnittet spelare".

 

Jag har en del olika nick. Kör nu mest med "AoZ". vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som spelade 5CD-50€ turneringen igår, satan vad jag åkte på stryk i den.

edit: kom på att det var lite OT sorry, men kul att det finns drawspelare här, dock är jag nog PF:s största draw-fisk.

 

Spelar väldigt sällan turneringar då jag har en liten baby som inte vill att jag sitter så länge i sträck framför burken.

 

Verkar som att några fler 5CD lirare "klev ur garderoben" i och med denna tråd. BRA! Vad nickar du deadfish?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag tycker jag att spelarna på 24h håller hög klass. Här är några (förutom de som nämnts) som jag tycker är bra, medelbra respektive dåliga

 

BRA

AoZ - är vass

Tilt123 - (ett av många nick på den killen) är bra (gammal räv)

Monique - mycket aggresiv, bra?

 

MEDEL

Barbro (Nickar även Sirap) - tight, har dock börjat buffat en del

Pastorn - mest tur i Sverige?

Kocken - kan spelet

 

DÅLIGA

Rent - sämst i Norden

Dulcemi (något åt det hållet) - sämst i Europa

 

Själv är jag en fisk som kan spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag tycker jag att spelarna på 24h håller hög klass. Här är några (förutom de som nämnts) som jag tycker är bra, medelbra respektive dåliga

 

BRA

AoZ - är vass - mmhh har dock de senaste 3 dagarna gått käpprättåt *****

Tilt123 - (ett av många nick på den killen) är bra (gammal räv) - Jo han är bra, vet du något av hans andra nick?, vore intressant att veta

Monique - mycket aggresiv, bra? Aggresiv - JA, bra - JA. Har dock ej sett honom/henne på någon månad.

 

MEDEL

Barbro (Nickar även Sirap) - tight, har dock börjat buffat en del. - svårt att placera denan spelare. Bra ibland sämre andra gånger. Hur vet du att det är sirap? Mycket intressant att veta iallafall!

Pastorn - mest tur i Sverige?

Kocken - kan spelet

 

DÅLIGA

Rent - sämst i Norden Har tidigare suttit med stora stackar på 2/4. Håller ej med om att han är dålig. Ganska bra vill jag säga.

Dulcemi (något åt det hållet) - sämst i Europa

 

Själv är jag en fisk som kan spelet - Och du nickar?

 

 

Skrev lite i röd text ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv nickar man Arnold1 elr ibland GiveMeHest. Har hållt till mycket på 1/2 borden den senaste veckan...

 

Den spelaren på 1/2 och 2/4 som man får se upp med av de riktigt regelbundna spelarna är fan slavko. Han sitter ofta med stora stackar på flera bord.

 

Jag har suttit och vänta på att ARNOLD1 ska ge sig till känna här. Jag har spealt mot dig (under oliak nick) flera gånger den här veckan och du har allt som oftast tagit marker av mig.

 

Jag påstår inte at tud är dålig, nej tvärtom. Men du har verkligen klonkat in högre händer än mig gång på gång. Värst var nog min kåk som du slog. Sedan har du varit extremt bra på att syna mina bluffar och folda mina icke-bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv nickar man Arnold1 elr ibland GiveMeHest. Har hållt till mycket på 1/2 borden den senaste veckan...

 

Den spelaren på 1/2 och 2/4 som man får se upp med av de riktigt regelbundna spelarna är fan slavko. Han sitter ofta med stora stackar på flera bord.

 

Jag har suttit och vänta på att ARNOLD1 ska ge sig till känna här. Jag har spealt mot dig (under oliak nick) flera gånger den här veckan och du har allt som oftast tagit marker av mig.

 

Jag påstår inte at tud är dålig, nej tvärtom. Men du har verkligen klonkat in högre händer än mig gång på gång. Värst var nog min kåk som du slog. Sedan har du varit extremt bra på att syna mina bluffar och folda mina icke-bluffar.

 

Hmm, den där kåken kommer jag inte ihåg...

 

Men att jag klonkat. Inte bara lite heller, hela veckan har varit sjuk, jag har fan klonkat in allting som går att klonka. Tror jag är uppe i tre fyrtal på given på en veckas tid nu!

 

Under flera nick säger du, jag har spelat mot 2 av dina nick vet jag.

 

Det var någon som skrev tidigare i tråden att "Sirap" var en bra spelare, tjena. Han bluffar alldeles för mycket för sitt eget bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all information. Förhoppningsvis så ska man kunna spara ett par Euro på det. Nickar RedrumV.

Hoppas att vi kan hålla denna tråd levande. Så tröttsamt att bara läsa om Holdem.

 

Kollade i ett par timmar igår och här kommer lite funderingar från:

 

laas, grymt aggresiv, verkar jobbig att möta men betalar nog bra om man har flytperiod. Eller va tror ni?

 

forest, tokigt aggresiv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all information. Förhoppningsvis så ska man kunna spara ett par Euro på det. Nickar RedrumV.

Hoppas att vi kan hålla denna tråd levande. Så tröttsamt att bara läsa om Holdem.

 

Kollade i ett par timmar igår och här kommer lite funderingar från:

 

laas, grymt aggresiv, verkar jobbig att möta men betalar nog bra om man har flytperiod. Eller va tror ni?

 

forest, tokigt aggresiv

 

Jag är inne i en sjjukt tråkig period nu... jag får betala av oavsett mina händer. Torskade mot samma kille då han satt på fyrtal inom 10minuter...

 

Laas: yapp som du säger, har man flyt med korten så kan man få bra betalt av denan lirare. Men tänk på att han inte bara är aggresiv utan han är bra oxå.

 

Forest. Lirar mycket 5/10 men tittar in på 2/4 då och då. Verkar ha mycket pengar som han spelar mycket agressivt med. HU är han inte så jättebra i, för aggresiv helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...