Björnerik Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 10+1$turney. 199 startande 99 kvar, 10 ITM Seat 1: ($4,370 in chips) Seat 2: ($1,480 in chips) Seat 3: ($2,670 in chips) Seat 4: HERO ($1,340 in chips) Seat 5: FI 1 ($6,035 in chips) Seat 6: ($3,675 in chips) Seat 7: FI 2 ($10,220 in chips) Seat 8: ($1,575 in chips) Seat 9: ($1,220 in chips) Blinds 50/100 Hero was dealt Ac, Kc Seat 3 folds, HERO bets $400, FI 1 bets $6,000, Seat 6 folds, FI 2 calls $6,000, Seat 8 folds, Seat 9 folds, Seat 1 folds, Seat 2 folds, HERO calls $940 and is all-in Fi 1 som gick allin satt på Jc 9h FI 2 som synade hade As 9s Spelar någon av dem någotsånär rätt eller är både FI 1 och FI 2 helt ute och cyklar? Detta var för mig den märkligaste handen någonsin tror jag... Citera
Stoneburg Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Idén med det här forumet är att ge feedback för att folk ska kunna utveckla sitt spel, diverse andra konstigheter brukar postas t.ex. i resultat. Här är min feedback: Jag tycker du spelar handen bra. Enda alternativet skulle ha varit att trycka all-in direkt preflop, det hade varit det bästa alternativet om din stack vore lite grundare, typ under 10bb. Citera
Loveless Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Och för att peta lite i de andras spel. Höjningen till 6000 kan anses bra, lite beroende på hur hans image ser ut. Enda problemstacken för honom är ju storstacken som endast bör syna med riktigt stål. Synen av FI 2 är usel hur man än ser på saken. Citera
Staahla Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Jag ser då inget bra med FI 1:s omslag. Citera
strutter Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 hel kansigt, jag antar att du svor som fan när du åkte på den handen sen Citera
Fido Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Tja... allt beror ju på hur spelet har sett ut. Korrekt spelat i detta scenario: FI1 läser dig som en desperat shortstack. Han tänker att han kan köpa ut dig genom att sätta dig AI. Du har vikit ner dig tidigare, och du kommer att folda igen. Därför raisar han. MEN, han har stortstacken bakom. Han vill INTE ha syn av den där löse jäkeln. Därför trycker han (i stort sett) AI. Storstacken har spelat mot FI1 tidigare på bordet och vet att han är en lösaggro tomte. Så storstacken inser att A9s är en GRYM hand i sammanhanget. Han inser att han lätta kan bli tokchipleader här. Given syn. Sedan synar hero... med desperation i rösten. Han VET ju att det bör vara minst en som har som sämst QQ och den andre ett A.... så han hoppas på en sisådär 30% kanske. Utifrån DET perspektivet är det frågan vem som spelar knasigt? **edit Err... ta det för vad det är. Min poäng är bara att det sällan är rätt att dissa någons spel. Oftast handlar folk (nåja) med en tanke. Citera
Staahla Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Den HH:n räcker gott och väl för en diss. FI 1 sätter hela sin stack i spel med en halvdassig hand med flera personer kvar bakom att agera, varav en kille täcker honom och han har ingen som helst information om vad han kommer ta sig till. Är inte resten av fältet sitting out så är det ett kass spel och eftersom han blir synad av en marginell hand, som han trots det är tokdog mot, så var inte resten av fältet sitting out. Citera
M_G Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Jag hade utan tvekan tryckt in allt direkt. Det gäller att ta kommandot i spelet där. Annars händer ju sådant som händer. 2 motståndare är lite halvvanskligt men det är ändå värt att trycka in allt utan att i slutändan bli tvungen att göra det. Hur gick det? Citera
dlinder Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Jag hade utan tvekan tryckt in allt direkt. Det gäller att ta kommandot i spelet där. Annars händer ju sådant som händer. Just det som hände här var ju iofs jättebra, utmärkt läge att trippla. Citera
Dahlberg Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 som svar på din rubrikfråga: tydligen, ja. Men som seriöst svar: Det är internet, all skit förekommer. Jag har slutat förvånas. Favoriten är ju när man har AA och höjer upp normal raise på 4xbb varpå hela bordet på 8 pers synar. och K4 vinner på rivern med en runner runner stege 8 hög.. jag älskar online poker! Citera
rickie Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Tja... allt beror ju på hur spelet har sett ut. Korrekt spelat i detta scenario: FI1 läser dig som en desperat shortstack. Han tänker att han kan köpa ut dig genom att sätta dig AI. Du har vikit ner dig tidigare, och du kommer att folda igen. Därför raisar han. MEN, han har stortstacken bakom. Han vill INTE ha syn av den där löse jäkeln. Därför trycker han (i stort sett) AI. Storstacken har spelat mot FI1 tidigare på bordet och vet att han är en lösaggro tomte. Så storstacken inser att A9s är en GRYM hand i sammanhanget. Han inser att han lätta kan bli tokchipleader här. Given syn. Sedan synar hero... med desperation i rösten. Han VET ju att det bör vara minst en som har som sämst QQ och den andre ett A.... så han hoppas på en sisådär 30% kanske. Utifrån DET perspektivet är det frågan vem som spelar knasigt? **edit Err... ta det för vad det är. Min poäng är bara att det sällan är rätt att dissa någons spel. Oftast handlar folk (nåja) med en tanke. Eh vafan, ställa in mot en shortstack som är pottcommittad med skräp med massa gubbar bakom är ju alltid slask. Vart hittar man så weaka shortstacks som lägger där? Inte i turneringarna jag lirar iaf.. Citera
Björnerik Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Tack för feedbacken. Att jag ska ställa direkt eller höja med 13bb är väl en smaksak där. Att syna är ju en no-brainer. Någon frågade om resultatet... Floppen kom med A och jag hade väl 85% chans där. Sen kom två knektar på turn och river Citera
Fido Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Tja... allt beror ju på hur spelet har sett ut. Korrekt spelat i detta scenario: FI1 läser dig som en desperat shortstack. Han tänker att han kan köpa ut dig genom att sätta dig AI. Du har vikit ner dig tidigare, och du kommer att folda igen. Därför raisar han. MEN, han har stortstacken bakom. Han vill INTE ha syn av den där löse jäkeln. Därför trycker han (i stort sett) AI. Storstacken har spelat mot FI1 tidigare på bordet och vet att han är en lösaggro tomte. Så storstacken inser att A9s är en GRYM hand i sammanhanget. Han inser att han lätta kan bli tokchipleader här. Given syn. Sedan synar hero... med desperation i rösten. Han VET ju att det bör vara minst en som har som sämst QQ och den andre ett A.... så han hoppas på en sisådär 30% kanske. Utifrån DET perspektivet är det frågan vem som spelar knasigt? **edit Err... ta det för vad det är. Min poäng är bara att det sällan är rätt att dissa någons spel. Oftast handlar folk (nåja) med en tanke. Eh vafan, ställa in mot en shortstack som är pottcommittad med skräp med massa gubbar bakom är ju alltid slask. Vart hittar man så weaka shortstacks som lägger där? Inte i turneringarna jag lirar iaf.. Jag skulle säga väldigt ofta. En kille som sitter mer 1300 och stoppar in 400... ganska så ofta du får en fold om du sätter honom AI. Sedan kände väl killen att han i värsta fall har 33%. Och att fold equityn är typ 70%. Så det blir drygt 100%, det du! Nä. Nog är det slask. Men inte satan är det så fruktansvärt horribelt som många här försöker göra gällande. Citera
Fido Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Floppen kom med A och jag hade väl 85% chans där. Sen kom två knektar på turn och river Vilket var givet till 90% (förutom 10% som var runner runner stege för J9an). ***edit: Eftersom tråden finns alltså! Citera
rickie Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Tja... allt beror ju på hur spelet har sett ut. Korrekt spelat i detta scenario: FI1 läser dig som en desperat shortstack. Han tänker att han kan köpa ut dig genom att sätta dig AI. Du har vikit ner dig tidigare, och du kommer att folda igen. Därför raisar han. MEN, han har stortstacken bakom. Han vill INTE ha syn av den där löse jäkeln. Därför trycker han (i stort sett) AI. Storstacken har spelat mot FI1 tidigare på bordet och vet att han är en lösaggro tomte. Så storstacken inser att A9s är en GRYM hand i sammanhanget. Han inser att han lätta kan bli tokchipleader här. Given syn. Sedan synar hero... med desperation i rösten. Han VET ju att det bör vara minst en som har som sämst QQ och den andre ett A.... så han hoppas på en sisådär 30% kanske. Utifrån DET perspektivet är det frågan vem som spelar knasigt? **edit Err... ta det för vad det är. Min poäng är bara att det sällan är rätt att dissa någons spel. Oftast handlar folk (nåja) med en tanke. Eh vafan, ställa in mot en shortstack som är pottcommittad med skräp med massa gubbar bakom är ju alltid slask. Vart hittar man så weaka shortstacks som lägger där? Inte i turneringarna jag lirar iaf.. Jag skulle säga väldigt ofta. En kille som sitter mer 1300 och stoppar in 400... ganska så ofta du får en fold om du sätter honom AI. Sedan kände väl killen att han i värsta fall har 33%. Och att fold equityn är typ 70%. Så det blir drygt 100%, det du! Nä. Nog är det slask. Men inte satan är det så fruktansvärt horribelt som många här försöker göra gällande. Kanske om han hade höjjt 400 från knappen eller däromkring, men han har ju uppenbarligen en hand. Visst är det horribelt som satan. Som Staahla redan poängterat så har han ju så jäkla många bakom dessutom. Citera
Recommended Posts