TonyS Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 B2B Hold'em No Limit 0.25/0.50 (6 handed) - PFConverter och manuellt arbete Hero (€64.90) FI2 (€84.75) FI3 (€62.85) FI4 (€8.45) FI5 (€71.95) FI6 (€48.55) Preflop: Hero was dealt Neeko_sw posts small blind (0.25), passline posts big blind (0.50) Hero raises to 1€ FI2 re-raises to €2.5 FI3 folds FI4 folds FI5 folds FI6 folds Hero calls Ja preflop är väl sådär spelat...tycker inte att den är helt fel. Har han VP€IP på 42% och raisar alla pocketpar över 7 Flop (€5.75): (2 players) Hero bets €2.5 FI1 calls Nice flop...inte helt fel. Sätter honom inte på AA eller 10 10 utan snarare AK-AJ eller KK-JJ. Slänger iväg ett halfpot bet för att se vad som händer. Turn (€10.75): (2 players) Jaha, en call bara...slowspelar 55...nej då skulle han bara callat preflop. Hero bets €7.75 FI1 raises to €15.50 Slänger in ett 75% bet och får mothugg. Nu är jag tämligen säker på att han har Ah(KQJ)h Ja då är det väl bara trycka in och hoppas pokergudarna gillar mig idag. Hero raises to 43.55 and is all-in FI1 calls River (€97.85): (2 players) Ofarlig river... Final Pot: €97.85 Jag har gått och funderat på den här handen i flera dagar nu...känns som jag blev lite väl het på gröten när jag floppar 2-paret. Är den för aggressivt spelat? Borde jag backat när han re-raisar mig på turn? Tacksam för lite seriös input av mer erfarna NL-spelare! Citera
Blado Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 ja klart du viker topp tvåpar om du får mothugg. vad gör han det med? självklart minst ett set. Citera
TheShuffler Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Jag skulle ställt in efter floppen eller kanske efter turn. Citera
majorj Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Jag skulle ställt in efter floppen eller kanske efter turn. Varför ställa in efter floppen? Citera
whosyourdaddy Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 fold. luktar set lång väg. Citera
Staahla Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Höj mer preflop. Beta mer på floppen, åtminstonde runt 2/3 pott. Beta ut åtminstone 2/3 pott på turn och ställ efter omslaget. Eftersom du har både A och T finns det bara en AA-kombination och en TT-kombination där ute. 55 är som du säger inte så vanligt att folk slår om med. Troligare är AJ, AQ, AK och att killen slår om preflop för att du fjanthöjer och han inte vill ha med hela fältet efter. Har han AA eller TT så är det bara att betala av. Citera
jozoa Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Lite underligt spelat lågt set om han nu satt med det.. Jag personligen tycker att du spelar handen väldigt bra när du trycker in på turn och så överspelat två-par är det inte. Citera
ATIX Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Nice flop...inte helt fel. Sätter honom inte på AA eller 10 10 utan snarare AK-AJ eller KK-JJ. Slänger iväg ett halfpot bet för att se vad som händer. Varför sätter du honom _inte_ på AA eller TT? Där synar man väl ett bet på flop och sen raise på turn eller? Eller är det bara en vanlig bluff med 73o Men hrm.. vad satte du honom på för händer då? Citera
Recommended Posts